/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB Stikdåse
Fra : daugaard1960
Vist : 2830 gange
50 point
Dato : 18-02-04 16:01

Hvor kan man købe en "USB stikdåse" og hvad hedder den rigtig, Jeg så for ca. 1 mdr. siden at NETTO havde en med plads til 5 USB stik på tilbud til kr. 70,- men jeg kom for sent.

Er der rigtig at man kan bruge samlige fem ting (ekspl. Webcam, scanner, digitalcam, ) på sammetid, man har tilsluttet via stikdåsen og ind i en USB på HD

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 16:09

En strømskinne og kan køber i pc forr

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 16:10

Nej det er usb der sørger for at afslutte alle de ting der bare på standby når man slukker pc'en

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 16:12

Det andet er en adapter eller forgrening og om det findes I dont no

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 16:14

Ja du kan tilslutte flere ting på ET USB stik via omtalte dåse.
Husk at tjekke hvilken USB du har inden du køber.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-04 16:15

Du skal have en USB Hub find den på www.edbpriser.dk jeg har selv en med fire adgange og den virker fortrinlig, med Webcam, extern harddisk, printer og scanner.

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 16:18

HUB=DÅSE

Kommentar
Fra : daugaard1960

Dato : 18-02-04 16:24

refi : Hvad hedder den du har?, og hvor har du købt den ? ca. pris ? og hvordan ser jeg hvilken USB jeg har ?

bentjuul : jeg har hørt det ikke skulle være nødvendigt med en HUB, jeg kan ikke se den på www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : pertho

Dato : 18-02-04 16:30

Den kan du ikke købe i øjeblikket, da de er trukket tilbage fra markedet: http://www.sparel.dk/article.asp?DocumentID=336

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 16:30

Jeg har ingen (maskinen har 8 i forvejen)
Men den du omtaler fra NETTO er ganske udmærket.
Prøv www.zitech.dk
Prisen omkring 100.-
De første komputere havde lavere hastighed på deres USB stik men derfor kan du godt bruge den alligevel.
Du mærker næppe den store forskel.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-04 16:38

Jeg har købt min her
http://www.hkautomation.dk/showproduct.php?backurl=productgroups.php%3Fid%3D173&id=732
Men som refi skriver skal du søge hos zitech, de er billigere end ovenstående.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 16:46

Ja jeg kan jo godt se at det åbenbart lie var mig der misforstod noget her Mvh Sune

Kommentar
Fra : pertho

Dato : 18-02-04 16:47

Sorry,
troede det var den der elspareskinne, der var tale om.
Se bort fra mit indlæg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 16:49

Elspareskinner ?????
Er det ikke dem der er livsfarlige og er kaldt tilbage ???????????????++

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-02-04 17:35

Hej daugaard 1960. Jeg var hurtig og fik fat i den Mr. Platininum 4 port hub for PC & MAC i NETTO. Det er en USB 1. Den virker ganske fortrinligt - strømforsyning via USB. MEN der fulgte oven i købet en seperat strømforsyning med til prisen!
hej fra alka

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 17:43

Nu gør du daugaard ked af det.
Han/hun kunne jo ikke få nogen.
Forskellen på 1.1 og 2 er kun hastigheden

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 18-02-04 17:48

hejsa,

Angående den el-spareskinne, så var det kun det ene af fabrikaterne der er kaldt tilbage, det står også på www.sparel.dk... så vidt jeg husker

Jeg købte min i Fakta til 89 bananer, og checkede lige da jeg læste artiklen, at det fabrikat IKKE er kaldt tilbage

Ville bare lige pippe med..

Bent

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-02-04 18:05

Til refi: Ja det er rigtigt, at der kun er forskel på hastigheden - men der er også lige det, at 2'eren kan køre hastighed 1.1, men 1.1 kan ikke køre 2 Ha, ha.
Iøvrigt, så har jeg en mere af slagsen, men på grund af P&T er det for dyrt, at sende den til daugaard - Trådte jeg nu igen i spinaten refi?

Accepteret svar
Fra : olefahnoe

Modtaget 50 point
Dato : 18-02-04 18:06

jeg har set dem i min lokale fakta til ca 90kr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 18:13

"alka"
Ja du gjorde.
Send nu en til spørgeren som straf.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-02-04 18:22

USB hub/dåse med 5 tilslutningsmuligheder...hmm jeg har USB1.0 og kan IKKE nok køre med modem og webcam samtidigt....webcam'et kræver større båndbredde end USB'en kan levere...

Så check lige din PC inden du bevidstløst køber en hub - det kan nok bedre betale sig at købe et kort med ekstra USB porte (USB2.0) , og så evt. en HUB hvis ikke du har tilslutninger nok.

De elspareskinner der er dømt ulovlige, er ulovlige fordi dataledning og netledning er lagt i samme kanal.

Læs mere her: http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040213/ELEKTRONIK/102130050

mvh Berpox

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-02-04 18:28

Havde selv for ca. 6 uger siden kun 2 stk. USB1 porte på bagsiden af min pc.
Købte et USB2-indstikskort med 4 porte samt en USB HUB med yderligere 4 porte til en total pris af ca. kr. 500,-
Købte det hos en lokal forhandler og det fungerer upåklageligt.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-02-04 18:29

glemte lige: glemt alt om USB1 og strømspareskinne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 18:32

Hold da kæft hvor er vi enige allesammen, men det var vist fordi det var nemt og billigt.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-02-04 18:57

Ja - enighed gør stærk

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 18-02-04 20:42
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 20:49

"wilsonweb"
Det var ikke en spareskinne
Det var en USB forgrener

Kommentar
Fra : daugaard1960

Dato : 10-03-04 09:13

Har nu selv fundet den i Kvikly til kun kr. 69,00

Godkendelse af svar
Fra : daugaard1960

Dato : 10-03-04 09:18

Tak for svaret olefahnoe.

Kommentar
Fra : krasno

Dato : 26-10-04 21:33

Købte en el-spareskinne i Bilka. Skulle være godkendt af el-sparefonden of udviklet i samarbejde med teknologisk institut.
MEN da jeg tilsluttede den skete følgende:
bundkort+ processor stod af, samt flere enheder tilsluttet USB portene på min PC!!!
Så jeg betaler gerne for lidt tomgangsstrøm..
Min PC var på det tidspunkt 3 måneder gammel, og jeg fik skaderne dækket på PC garantien, FLOT service af Aldi !!
De spurgte ikke engang hvordan det var sket, men udskiftede alle defekte enheder uden at fortrække en mine !!

Producenten af skinnen fralagde sig ethvert ansvar, og påstod det ikke kunne lade sig gøre....
Men jeg var da velkommen til at få pengene tilbage i Bilka !! hvilket jeg da også fik.
Jeg kunne også vente et par måneder så ville de være i stand til at teste skinnen...

kommentaren i Bilka: jeg fik 70 KR retur og et træk på skulderen...!!

Flot hva'?