/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk
Fra : Myns
Vist : 381 gange
20 point
Dato : 18-02-04 15:58

Jeg har 2 ens harddiske i min computer. For et stykke tid siden prøvede jeg at downloade nogle driver til min printer, der skete noget da jeg prøvede at installere dem. Der kom den berømte blå skærm. Jeg lukke straks men har siden manglet 7 GB. Jeg har prøvet forskellige måde at formaterer på men entet hjælper. Er der nogen som har kendskab til et program som kan slette alt på harddisken. Jeg har kigget i systemoplysningerne, og følgende er forskellig: SCSI-destinations-id 0 - 1, Cylindere 4.998 - 4.111, sektorere 80.292.870 - 66.043.215, spor 1.274.490 - 1.048.305, de første tal er fra den harddisk der ikke fejler noget.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 16:06

Det var mystisk, men ting sker. Producenterne harofte nogle værktøjer som kan lave en wipe, altså en rensning for data, før i tiden kunne man lave en lowlevel formatering, men det ødelægger efter sigende de store diske.
Man skal kun bruge værktøjer fra den rigtige producent da der kan være stor forskel også selv om det er det samme firma der laver de fleste af de værktøjer.
Hvis du oplyser disknavnet kan jeg hjælpe med at finde programmet, men mon ikke du skulle prøve at lavet en mbr fix først.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 18-02-04 16:16

Hej BjarneD. Det er en Maxtor 40 GB 7200RPM. Jeg er ikke den store computer ørn, så derfor hvad er mbr fix.
Myns

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 16:24

mbr betyder Master Boot record og indeholder oplysninger om diskens partitioner.
Prøv i øvrigt at skrive chkdsk i Start-Kør, Enter
Hvilket styresystem kører du med?
Disken har et navn som normalt kan ses i Kontrolpanel, System, Hardware, Enhedshåndtering under Diskdrev

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 16:26

Hvis du kører med XP eller w2k kan du installere en Genopretelseskonsol fra din Inst. cd og den konsol kan bootes op i stedet for windows så man kan komme ind og udføre reparationer og også en reparation af både boot og MBR

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 30 point
Dato : 18-02-04 16:33
Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 18-02-04 16:54

Tak for svaret BjarneD.