/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
outlook
Fra : qpool
Vist : 335 gange
200 point
Dato : 18-02-04 15:40

Har lige fået eyt XP instaleret, men jeg han ikke modtage eller sende vedhæftet filer.
Det står at ...Outlook har fjernet adgangen til følgende usikre filer.
Hvorfor gør den det ? og hvordan retter jeg det.

Accepteret svar
Fra : ting27

Modtaget 210 point
Dato : 18-02-04 15:43

Åben outlook - Funktioner -Indstillinger. Derefter fanebald Sikkerhed, og så fjernflyeben i Tillad ikke at vedhæftede filer....
Så er den hjemme

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 15:44

Hvis det er OutlookExpres så Funktioner, Indstillinger, Sikkerhed og fjern markering fra Tillad ikke...........

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 18-02-04 15:44

Der skulle stå "fjern flueben i 'Tillad ikke at vedhæftede filer, der muligvis kan indeholde virus, gemmes eller åbnes."

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 15:44

Så skulle det vist være cementeret

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 18-02-04 15:45

Ja. Det var også Outlook Exprees jeg mente.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-04 16:00

Hvis det er outlook i office er der en perfekt løsning her
http://www.riversen.dk/?id=tips#outlook

//bentjuul

Kommentar
Fra : qpool

Dato : 18-02-04 16:47

ja selvfølgelig, det var det der skulle rettes.
tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-04 16:57

Hvad var løsningen qpool ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 18-02-04 18:29

Det var så lidt.. :-/

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-04 18:35

Har du fundet ud af hvad løsningen var ting27 ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 18:36

qpol så må du gerne give ting27 hans point ved at acceptere den hurtigste rigtige kommentar som svar, så andre kan se at der er fundet en løsning

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-02-04 00:10

Ja er enig BjarneD, men vi ved jo ikke om det var svaret til Outlook Express eller det var svaret til Outlook i Office. For det er to vidt forskellige løsninger.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 00:16

BentJuul>> Det har du ret i, men han slap så nemt omkring det, at det nok var express. Outlook kræver vist lidt tweak via regedit.
bjarne

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 19-02-04 00:18

Ja. Løsningen er rigtig nok (hvis det er outlook express)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 00:20

Ja jeg var jo for langsom måske fordi jeg ikke forsøgte at stave til flyeben

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-02-04 00:29

BjarneD
Da gik da 45 minutter fra mit indlæg til han havde løst det, og regedit kan åbnes fra start > kør og så er det bare at lave en streng max 10 min.

ting27 begge løsninger er rigtige til hver sin outlook det er kun spørgsmålet hvad det er for en han har haft brug for, og han kunne da godt fortælle os det.

//Bentjuul

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 19-02-04 00:29

lol.. Ja.. Jeg kan sige at dig at tasterne på mit tastur begyndte at koge, og cpu-temperaturen begyndte at stige.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 00:36

BentJuul>> Det var ikke så meget tiden det var mere lige som om det var meget let, men hvad ved jeg. Det betyder vel heller ikke så meget eller er det de 200 p der trækker.
Er vi ikke lidt til grin når så mange jagter for lidt point der kan give en person en DVD afspiller eller hvad der nu udloddes. I øjeblikket skulle jeg jo ligge med en rimelig chance, men ham der havde flest p. sidste måned endda rigtigt mange vandt ingenting. Det er måske derfor vi ikke hører noget til ham.
jeg kunne da godt forære lidt point væk, men er det ikke FOR pjattet

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 19-02-04 00:41

Skal vi bytte point Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 00:46

Hvad vil du bruge dem til?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 00:50

Ting27>> point betyder meget for nogen, men det giver åbenbart status for der var en knægt på 15 der belærte mig om, at jeg ikke skullle tro noget for jeg var jo ikke på Top10 for knallerter og det må jeg indrømme det er jeg ikke og i øvrigt ikke ret mange steder fordi jeg breder mig lidt, men er nok noget aktiv så længe det varer.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 19-02-04 01:03

det var mest ment som en joke nu vi talte om point i forvejen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-02-04 01:11

Det er ikke point/dvd, hvad skal man med en dvd til - men vi kan da alle godt lide at byde med et rigtig svar, jeg kan da godt lide når jeg har svaret rigtigt på et spørgsmål. Kan du ikke? Den med Top 10 var nu sød, men derfor rammer du jo et rigtigt svar af ind imellem alligevel.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 01:11

Ja, selvfølgelig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 01:15

BentJuul>>Den med top 10 var nu ikke så sød endda, han langede ud efter Molokyle, emesen og mig og endt med at kalde mig en smartass. Ja det var jeg så selv ude om for man skal ikke pille ved en teenagers selvtillid

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-02-04 22:35

filerne er usikre fordi de kan indeholde virus,så måske vidresend,højre klik på

den og vælg gemeller åbn - så du er sikker på hvad du få ind...i disse tider...

men ellers kan du via registreringsdatabasen helt bestemme hvad for filer der er

sikker og hvad der ikke er...spør hvis det har instraresse...

Kommentar
Fra : qpool

Dato : 22-02-04 12:57

Ja. Løsningen er rigtig nok det var i outlook express
mvh qpool

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-02-04 13:03

Så luk spørgsmålet qpool, og godt du fik det løst

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : qpool

Dato : 23-02-04 19:34

Tak for svaret ting27.det var lige det der skulle gøres.