/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Tørre en laser printer ud?
Fra : dbl
Vist : 875 gange
100 point
Dato : 18-02-04 15:25

Hej......!
Er der nogen der ved om en laser printer tørrer ud ligesom en blækprinter?
Lige nu har jeg en blækprinter, men tit når jeg skal bruge den er printerhovedet tørret ud. Og da et nyt printerhoved næsten koster det samme som en ny printer, tænker jeg på at købe en laserprinter Brother HL 1230. Så ved du noget må du meget gerne svare.

Mvh.
dbl

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 18-02-04 15:27

Nej en laser skal være tør da det er et meget fint pulver der bliver blæst ud på papiret gennem bittesmå dyser for derefter at blive opvarmet så det sidder fast.
Hvis en laserprt. har stået stille længe kan man nøjes med at tage toneren ud og "vugge" den nogle gange lige som man skal gøre med en ny.

Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 15:31

Du kan muligvis få liv i din tørre blækprinter ved at lave en opløsning med lunkent vand med lidt opvaskemiddel i.
Du skal lave1 liter vand og putte 1 dråbe opvaskemiddel i. Hæld det op i en lav skål eller underkop og sæt så printerhovedet i blød. Hvis det er med seperat blækbeholder skal du fjerne denne først.
Der er ingen garanti for at det altid virker, men alternativet er jo alligevel et nyt. Nogen mener at lidt eddike i vandet er godt.
Printerhovedet skal være helt tørt før det sættes i igen. Brug køkkenrulle til at duppe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 15:32

Laserprintere er blevet så billige efterhånden at man bør have 2
En laser til det daglige (sort/hvid) og en inkjet til det fine.
Evt en farvelaser, men de er ikke så billige endnu.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 15:37

Jeg købte for nylig en HP 1000w til fruen og den er faktisk rigtigt god, men hun printer også kun dokumenter, men til det alsidige skal man nok have en af hver og så indkøbe med et godt øje til blækprisen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-02-04 17:46

Indtøret blæk. Jeg har to blækprintere at "passe". Den ene en Brother MFC590 kan klares med en rensning af den enkelte farve/skrivehoved, men Canon BJC 3000 kan ikke ved rensning alene. Når den skal bruges (jeg genfylder selv) får den en tur i ca. 4 cm vand der lige har kogt, en "sjat edike" i, og efter to min, er skrivehovedet som nyt igen. Det skal bemærkes, at der på denne Canon er seperat skrivehoved.

[hør]

Godkendelse af svar
Fra : dbl

Dato : 18-02-04 19:22

Tak for svaret BjarneD.