/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Panther – igen – igen, se mit tidligere ~
Fra : U_J
Vist : 551 gange
1 point
Dato : 18-02-04 14:04

Jeg har stillet et spørgsmål vedr. opdatering til Panther, men ingen kommentarer fået. Jeg vil blive utrolig glad, hvis der er nogen, der vil dele, deres erfaringer med mig.
Spørgsmålet og pointene ligger i kategorien MacOS.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-04 14:32

Hej U_J

Jeg faldt lige over dette link
http://www.linuxforum.dk/2004/program/udstiller/apple_loerdag.shtml

//bentjuul

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 18-02-04 16:22

Hej bentjuul

Tak for dit link, desværre bor jeg i Jylland og kan ikke lige komme forbi til det seminar, men det lyder ellers godt.

Du har ikke selv nogle erfaringer med selve opgraderingen til Panther?

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-04 17:33

Nej desværre, men da jeg faldt over linket kunne det måske være interessant, hvis du havde boet på den rigtige side af åen

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 1 point
Dato : 18-02-04 18:00

Jeg har fundet dette
Citat
Apple har siden lanceringen af Mac OS 10.3, også kaldet Panther, haft problemer med at styresystemet sletter eller ødelægger data på FireWire diske. De mener nu selv at problemet er løst.

Ifølge Apple var problemet begrænset til FireWire 800 diske, baseret på 922 chipsettet fra Oxford Semiconducters. Med en ny firmware til chipsettet, skulle problemet derfor være løst.

Mange anerkendte Mac eksperter og hjemmesider, siger at problemet er meget mere udbredt. De har registreret problemer med andre FireWire 400 og 800 diske, endda enkelt videokameraer. At opgradere til Panther, er at spille hasard med sine data, mener de.

og her er et par links hvor du kan komme i kontakt med nogle der kender Panther.
http://www.macoestjylland.dk/
http://www.mactalk.dk/news.php
http://loop-back.org/weblog.php?id=P19

Det er hvad jeg har kunne finde ved en søgning Google på "MacOS Panther"

//Bentjuul

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 18-02-04 18:24

Hej Bentjuul

Tak for din ihærdighed, jeg vil lige studere de tre links lidt nøjere, (bliver først lidt senere, skal til et møde i aften).

Hilsen U_J

Godkendelse af svar
Fra : U_J

Dato : 08-03-04 22:41

Tak for svaret bentjuul.
Hej Bentjuul
Jeg lukker spørgsmålet nu, hvis du går ind på mit egentlige spørgsmål der ligger en gang tidligere, lukker jeg også der.
U_J

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-03-04 23:07

Selv tak U_J

//bentjuul