/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Til Arlet.....Ny virus???
Fra : Toupie
Vist : 404 gange
200 point
Dato : 17-02-04 23:15

Hej Arlet

Hvordan sikre man sin computer bedst muligt og hvordan slipper man af med denne virus, hvis man skulle være så uheldig at få den alligevel??

http://www.kandu.dk/dk/tip/6666

// Toupie

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 210 point
Dato : 17-02-04 23:19

Lade vær med at åbne vedhæftede filer i mails.

Lige pt er der ikke et removal tools mod den, men hold øje her www.arlet.dk så kommer det på forsiden, når det kommer.

hvis du får det inden, så hent panda og se om den ikke kan klare den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-04 23:20

Her er linket. Det var mig der havde skrevet det, men linket var faldt ud
http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=439

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-02-04 23:24

Ok. Du kan prøve det removal tools, men det er slet ikke hver gang af de removal tools fra freefiles kan bruges. De er tit først med et "removal tools" de fjerner bare ikke altid virussen. Vent til enten panda eller en af de andre store laver et der virker

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-02-04 23:25

Hvis du bruger norton kan du opdatere dig mod den online direkte NU.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-02-04 23:25

Det er godt nok fra bitdefender, så lad os afprøve det, hvis der kommer en med den virus

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-02-04 23:28

Læs her hvordan:

http://www.symantec.com/

Der er også lavet en speciel fil til fjernelse af både denne og beslægtede, kan også hentes ved symantec.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-02-04 23:31

Takker lige alle, men lader spørgsmålet stå åbent til i morgen så andre også kan få glæde af det

Refi:
Tak for linket

Arlet:
Jeg gør tit brug af din site, så jeg atkker for oplysningen

Ellebye:
Jeg bruger ikke norton, men har lige opdateret alt jeg har

// Toupie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-02-04 23:41

Toupie

Selv om du ikke bruger norton kan du godt bruge den specielle fil der er lavet til at fjerne netop DENNE type virus. Den er uafhængig af virusprogrammet.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : RikkeHaa

Dato : 17-02-04 23:43

Her kan du læse om W32.Bagle.B og om hvordan du fjerner den, hvis du skulle ha' fået "besøg":

http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=887

Du sikrer dig bedst mod virus ved at ha' et antivirusprogram. Det allerede nævnte Norton Antivirus har jeg selv prøvet og det er meget brugervenligt. Hvis ikke du har antivirus, så lad være med at åbne mistænkeligt udseende mails og/eller vedhæftede filer. Da det er en orm, kan der i afsenderfeltet stå navnet på en du kender, men som altså ikke nødvendigvis har sendt dig mailen, så tjek lige at den vedhæftede fils tekst giver mening for dig, før du åbner den.

Både på virus112.dk og antivirus.dk kan du få lavet online-virusscan af din computer og på begge sider er der endvidere info om florerende vira, orme og andet pak man helst ikke ser i sin puter.

Mvh.
Rikke

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-02-04 23:44

hvis linket er rigtigt kan du hente programmet nu:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/tools.list.html

ellebye

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-02-04 23:49

Arlet:
Det var godtnok hurtigt du fik opdateret din hjemmeside Flot

RikkeHaa:
Jeg er godt udrustet med både den ene og den anden scanner, og jeg åbner ALDRIG mails hvor jeg ikke kender afsenderen

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-02-04 23:50

Ellebye:

Det er det rette link, tak

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-02-04 00:07

Rikke
Er der en god metode til at meddele dette til alle spørgere, eller er det det samme som at "save den gren af vi selv sidder på?"

Vi bliver arbejdsløse.

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 18-02-04 10:34

Tak for svaret Arlet

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-02-04 10:40

Velbekommen

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-02-04 10:40

Velbekommen