/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Radeon 9600XT
Fra : micjo
Vist : 425 gange
400 point
Dato : 17-02-04 23:14

Hjælp er s'g ved at blive gråhåret.
Jeg har købt et GECUBE Radeon 9600XT grafikkort. AGPx8. Ifølge producenten og alle test sider, skal det kunne køre på et AGPx4 slot.
Min PC: 2,4Ghz Pentium 4
1Gb ram
MSI 845PE Max 2 m. raid og firewire, bundkort, med nyeste amibios (som jeg kan finde)
Nuværende grafikkort: Geforce 4 MX 440 (Nvidia)
Når jeg sætter det nye kort i, og det sidder rigtigt, så starter pc'en med at indlæse bios, og dernæst raid kontroleren. Så stopper den ved raiden, og starter forfra med at indlæse. Sådan bliver den ved i en "sløjfe".
Troede en bios update ville løse mit problem, men der findes ikke nyere. HVAD GØR JEG ???
Og please, lad være med at sige jeg skal farve hår og købe etnyt bundkort

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-02-04 23:34

Hej
Der var et lignende spørgsmål fra et par dage side og det blev løst, prøv at se linket, du skal måske have opdateret directx http://www.kandu.dk/dk/spg/33000

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-02-04 23:39

Som du kan se skal du ned hvor oldwiking svarer, det var ham der løste problemet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 17-02-04 23:39

Nope det er ikke der det er galt. Havde læst indlæget inden jeg skrev dette spørgsmål.
Det er inden der bliver indlæst fra HD, det går galt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-02-04 23:45

Har du sat AGP til 4x i Bios ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-04 00:42

Hej igen
Du har jo opdateret din Bios, er du sikker på at alle indstillinger er korrekte herunder at AGP er sat til 4x, for som du selv skriver at fejlen opstår inden start af harddisk ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 18-02-04 16:31

Hej Bent

Ja alt står som det skal. Men !!! Har også et MSI 845PE Max ( altså ikke max 2). der køre kortet uden problemer.
ami bios er en anden og nyere version, som desværre ikke kan bruges på det aktuelle bundkort.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-04 17:07

Hej Micjo
Nu ved du da at kortet er ok. Jeg var begyndt at tænke på, om der var noget i vejen med kortet, men
Citat
Og please, lad være med at sige jeg skal farve hår og købe etnyt bundkort

Så er jeg lidt spændt på at høre hvordan du så får det løst.

//bentjuul

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 19-02-04 17:01

Hallo er der nogen. Mangler stadig hjælp til ovenstående. Ville forfærdentlig gerne have Ati kortet til at køre på Max2 bundkortet.

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 20-02-04 15:44

Hulk Hulk søger stadig hjælp, til mit problem.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-02-04 16:26

Ja, og jeg håber snart du får det, men løsningen er din Bios. God vind med kortet.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 400 point
Dato : 21-02-04 23:50

Hej micjo

Prøv at stil spørgsmålet på http://www.eksperten.dk/

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : micjo

Dato : 27-02-04 17:42

Tak for svaret bentjuul.
Det har ikke hjulpet mig en Hujende hattefis.
Men du får nu pointene Bent, også vil jeg forsøge på Experten.

Mvh Micjo

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-02-04 18:01

Ja, det er jo ærgeligt, at du ikke fik nogen egentlig hjælp, men jeg håber at der er en på experten der kan hjælpe dig. Tak for point.

//bentjuul