/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tegne Program
Fra : dipping
Vist : 1444 gange
220 point
Dato : 17-02-04 18:38

Hejsa

Jeg har lige købt en kolonihavegrund og er i gang med pend og papir for at skabe et hus jeg kan have glæde af mange år fremover. Nu er så mit spøgrsmål om der ikke findes et Tegne program som kan gører opgaven lidt letter.
Jeg har prøvet at tegne med Paint, men resutatet er noget være lo...???
Mit mål er at lave alt... (også dørerne, vinduer.m.m.)
Så findes der et rimligt brugervenligt tegne-program, som kan klare min opgave.... Alt har interesse

Mvh Dipping

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-02-04 18:44

Hejsa

Prøv at kigge her - der er en del at vælge imellem....linket peger direkte på IntelliCad2000 - det er værd at prøve (2D)

http://cph.ing.dk/shareware/tek_cad.html#Intellicad2000

Hvis du er til 3D - så kan ProEngineers "Pro/Desktop Express PTC" måske have interesse....Har selv leget lidt med det - og man kan godt få noget fornuftigt ud af det - men det er IKKE et fuldskala 3D program...

mvh Berpox

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-02-04 18:48
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-02-04 18:58

QCad er da et interessant projekt - men helt ærligt - en demoudgave der lukker ned hver 10 min.....

Citat
setup_qcad_2_0_2_0_demo.exe (10MB)
QCad binary for 32bit Windows with setup tool.
All libraries are statically linked in. No Qt required. Demo version - terminates every 10min.
The Professional version is available for a small license fee from here .

mvh Berpox

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 17-02-04 19:36

Hejsa Berpox

Fra PTC hjemmeside:

"While we are proud of the success achieved with Pro/DESKTOP Express, the promotion has run its course and has been discontinued as of December 31, 2003"

Så IngeniørNet bør nok fjerne den fra deres side

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-02-04 20:16

En mulighed for at prøve autocad ser du her.
http://www.betechdata.dk/template/t04.php?menuId=196

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-02-04 20:49

Hej mayday - tjo...det kunne du have ret i - egentlig lidt synd at PTC har stoppet pro/Desktop express

- men der er da heldigvis masser af andre muligheder - hermed slut med gratis reklame for PTC fra min side

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-02-04 21:44

Mere 3D shareware: http://www.rhino3d.com/

Også ganske udmærket - men nok ikke så velegnet til hus- og plantegning.

Så dipping bør efter min mening vælge et 2D program.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-04 21:58

Hvis det stadig virker på denne måde: (Teil's link 17-02-04 20:16)
Så længe du har comp dato inden for prøveperioden kan du benytte autocad.
Men det kan være den tæller brugerdage nu.
Autocad er et godt tegneprogram men det tager et stykke tid at lære.
Emesen.

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 18-02-04 00:30

VectorEngineer Quick-Tools 1.0 popular er gratis og kan hentes her:

http://downloads-zdnet.com.com/3001-6677-10258965.html

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 18-02-04 00:37

Her er yderligere 17 gratis programmer:

http://downloads-zdnet.com.com/3150-6677-0-1-0.html?qt=&author=&titlename=&desc=&dlcount=&daysback=&swlink=&os=&li=49&dlsize=&ca=

Du bliver nok nødt til, at kopiere linket ind i browseren

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-02-04 07:36

Der findes ingen "lette" CAD programmer, og CAD skal der til hvis man har som mål, at man vil "lave alt... (også dørerne, vinduer.m.m.)"

MEN har man lidt tekniske færdigheder, så er AutoCad nok et godt valg, ikke mindst fordi man kan låne flere dansksprogede bøger på biblioteket der kan hjælpe en igang.

Jeg har selv lige prøvet mayday's "VectorEngineer Quick-Tools 1.0" af - rimeligt let at gå til, og jeg vil klart anbefale at man køber "Pro" udgaven (~20 dollar) der har væsentligt flere muligheder, og er et "must" hvis de tekniske tegninger skal se rigtige ud med skraveringer og det hele....

mvh Berpox

Accepteret svar
Fra : otello45

Modtaget 220 point
Dato : 19-02-04 08:13

Her har du Tegne-programmet over dem alle.
http://www.sketchup.com/

Godkendelse af svar
Fra : dipping

Dato : 19-02-04 17:09

Tak for svaret otello45.