/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP gået ned.
Fra : nestea
Vist : 321 gange
40 point
Dato : 17-02-04 16:31

Min win XP er gået totalt ned. (Vil slet ikke starte). Win XP ligger på mit c-drev. Jeg vil egentlig gerne starte helt forfra, MEN mine datafiler ligger også på mit c-drev. Det er vigtigt at fortælle at min disk er formateret i NTFS-formatet. Findes der evt. en editor som understøtter dette format, så jeg kan komme ind og slette mine win XP biblioteker, og evt. få adgang til mine datafiler. Alternativt, stadig slette win XP biblioteker, så jeg kan installere Win XP igen. Hidtil har jeg ikke kunnet få lov til at geninstallere uden at jeg partiotionerer og formatere disken, hvorved jeg taber mine data !!..........HJÆLP.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-02-04 16:40

Har du ikke adgang til en anden PC,sæt HD på den ,så kan du komme ind og tage de filer -pogrammer du vil have

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-02-04 16:40

PS ,du skal sætte den på som nr 2 HD

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 17-02-04 17:11

hej
kan du ikke komme ind til fejl sikker tilstand eller der hvor du trykker F8 ?

mvh
ole

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 17:13

Hvis du havde installeret Windows genoprettelseskonsol havde du haft adgang til disken, måske skulle du sætte den på når du er oppe at køre igen.
Hvorfor ikke køre en rep af systemfiler fra inst. cd. Spring over punktet rep via genoprettelseskonsol vælg installation og derefter R. Måske ku' du!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 17-02-04 17:25

som BjarneD skriver: Lav en repair af windows. Du mister ikke data, men skal lige have alle updates ind igen bagefter.
Vejledning her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
m v h
hcma

Kommentar
Fra : peace135

Dato : 18-02-04 21:33

for det første er det riskabelt at repair en XP da den bare laver en mappe med alt muligt junk og alle data bliver enten korupt eller forsvinder.

Jeg vil hellere forslå at man laver en win98 startdiskkette med fdisk som understøtter ntfs og tjekker om partitionen er aktiv det er den ene grund til at man ikke kan starte op på XP.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-02-04 21:43

peace135 >> bevis dit udsagn: "for det første er det riskabelt at repair en XP da den bare laver en mappe med alt muligt junk og alle data bliver enten korupt eller forsvinder."

Jeg har da aldrig oplevet det, du skriver/postulerer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 21:48

peace135>> da du nu fuldstændigt underkender Catbodys og min vejledning syntes jeg, at du skylder spørgeren at forklare hvordan du kan gøre dette.
Hvis du kigger lidt på Catbodys side (se link) vil du nok kunne se at det ikke er en ren novice og med hensyn til mig så vil jeg bare nøjes med dyb velbegrundet undren.

Bjarne

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-02-04 21:58

BjarneD >> helt enig - undrer mig også gevaldigt. For hvis det er sandt, skal jeg da vist have lavet en kraftig revision af vejledningen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 22:00

Det bliver nok ikke nødvendigt

Kommentar
Fra : peace135

Dato : 18-02-04 22:08

Jeg kan sige så at de gange jeg har gjort det har den fuckede outlook og express op så jeg måtte slette nogle filer før jeg kunne se mailen, min office var væk også fucked den registreringen databasen op at jeg måtte totalt rydde op fra bunden af før jeg fik mine programmer til at virker optimalt alle opdateringerne blev fuldstændige korupt at jeg havde der stod at jeg havde en xp sp2 og at der var en del driver der var væk.

Det var min erfaring med en repair som catbodys side forklarer om

p.s. min XP er ikke en crack

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 22:12

peace135 >> fordi du har fucked i det er det jo ikk ensbetydende med at andre måske mere erfarne ved hvad de har med at gøre og vi følger jo op på det når vi giver folk en vejledning/råd, og så er det forvirrende for spørgeren når der dukker en op og siger at det ikke duer..ikk'?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 22:13

.............ikke ved hvad de har med at gøre skulle der stå

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-02-04 22:40

Hvis Outlook Express fu.... up, er det såmænd nok fordi der ikke blev lavet en ordentlig back-up af det.
MS Outlook skulle ikke betyde noget i den forbindelse.