/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstart
Fra : swarn
Vist : 415 gange
200 point
Dato : 17-02-04 15:18

Her til morgen da jeg starter min PC opførte den sig meget underlig,der kørte et program først der, undersøgte maskinen for div. fejl.
"Der stod"
DER ER BLEVET PLANLAGT EN KONTROL AF DISKEN
CHKDSK KONTROLLER FILER
CHKDSK KONTROLLER INDEKS
CHKDSK KONTROLLER SIKKERHEDSBESKRIVELSER
CHKDSK KONTROLLER FILDATA
CHKDSK KONTROLLER LEDIG PLADS

Jeg har i Planlagte opgaver et program der hedder "Symantec NetDetect" kan det værer det der gør det???
For jeg mener ikke det er et program jeg har lagt på eller oprettet der.
Er der en der ved hvad det er og vil dele sin viden med mig.
Jeg kører Win XP Pro,og jeg har ikke set det før.
Jeg var i går inde og scanne med et RAV Antivirus-Online Scan,om det kan værer det ved jeg ikke???
Håber på et svar så selv en som mig kan følge med,for jeg er ikke en ørn til dette.
Hilsen Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 17-02-04 15:24

Nej, du har bare bedt om en scandisk, hvilket Windows XP først kan udføre når den genstarter.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-02-04 15:26

Ja det er da en del af det du har været inde og kigge på men har du da ikke antivirus på ?? hvis ikke vil jeg anbefale dig at få avg på det er godt gratis og brugervenligt og det er her http://www.grisoft.com/us/us_index.php Mvh Sune

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 17-02-04 15:26

...scandisk er en funktion som finde ud af om alle filer er hvor styresystemmet tror de er. Man kan ved f.eks nedbrud godt "miste" placeringen af data eller kun have "halve" data/filer. Dette og mere kontrollerer scandisk (checkdisk) for når den køres.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 17-02-04 15:28

... og så skal det heller ikke udelukkes at din harddisk måske er ved at være defekt. Dette vil dog fremgå ved resultatatet fra CHKDSK

Kommentar
Fra : penny

Dato : 17-02-04 15:41

har du genstartet din computer igen, og hvis så, hvad siger den så?

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 17-02-04 15:50

Til wilsonweb
Det ligner ikke en scandisk der blev kørt,for den ved jeg godt hvordan den ser ud,det var en blå skærm med den tekst som jeg beskrev i mit første indlæg,og så stod der at der var undersøgt så og så mange % af hver ting,og til sidst stod der,mener jeg at alt var som det skal værer,og så starter den op som den plejer at gører,men jeg ville godt hører om hvad det var.
Det med min harddisk, der måske er lidt defekt,hvordan kan man tjekke det,den er under et år gammel.

Til Sunowich
Jeg har Norton Antivirus

Hilsen Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 17-02-04 15:52

Til penny
Det har jeg prøvet og der skete ikke det samme.

Hilsen Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : penny

Dato : 17-02-04 15:54

har du prøvet restor system?

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 17-02-04 16:00

Til penny
Er restor og genstartet ikke det samme, jeg spør bare.
Hilsen Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : penny

Dato : 17-02-04 16:14

nej du skal klikke på start og alle programer, tilbehøre, system tools, og system restore

Kommentar
Fra : penny

Dato : 17-02-04 16:19

har du Norton systemworks

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 17-02-04 16:32

Til penny
Jeg har "Norton AntiVirus Professional Edition" og "Norton Internet Security Professional Edition" 2003

dette kan kan jeg ikke lige finde "nej du skal klikke på start og alle programer, tilbehøre, system tools, og system restore"
Hilsen Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-02-04 16:34

En gang imellem "kikser" mit grafik kort og den gør det samme og har gjort det i lang tid,jeg har ikke fundet ud af hvad det er og jeg tror du skal være forsigtig med at begynde at rode med de evt gode råd.Der er aldrig sket en fis hos mig ,jeg har spurgt kyndige ,de har ikke umiddelbart en forklaring men så længe det kørte uden probl,syntes de ,3 stk,at jeg skulle betragte det som en Windows sygdom

Kommentar
Fra : penny

Dato : 17-02-04 16:47

start, ned på nedeste linje, og alle programmer, hvis du har det på dansk, så tilbehøre, engelsk, så accessories, og så finder du det, ellers gå til hjælp, og der kan du også finde "system restore"
hilsen
Penny