/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Sidevisning med pegefølsom knap
Fra : 2100
Vist : 441 gange
20 point
Dato : 17-02-04 14:18

Efter at havde lavet en pegefølsom knap, bliver siden nu vist i et nyt vindue, selvom den er indstillet til standard visning som før. Hjemmesiden er lavet i "frames" De andre link som endnu ikke er lavet om virker til standard visning. Hvad kan der været galt med pegefølsom knap når denne ikke vil vise i standard vindue.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 17-02-04 15:51

Indsæt et link til siden, så er det nemmere for andre at "se" dit problem.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-02-04 15:56

http://home1.stofanet.dk/duo2/
Her er linket til siden, hvis man prøver de andre link jeg har lavet kan man se at de kommer i det store vindue, men ikke kalender som er lavet med pegefølsom knap.

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 17-02-04 16:18

Hej 2001
har ikke noe "direkte" svar på ditt spørgsmål, men af erfaring vil jeg ikke andbefale dig og benytte den knap (applet)
grunnen til dette er at den er langsom og laste. og ressurskrevende.
det er flere andre alternativer til Hoover Buttons.

Men hvis du vil fortsette og benytte dig af den så har du en Guide her:
http://www.ycoln-resources.com/frontpage/illustrated/hover-target.htm

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 17-02-04 16:32

Her kommer et lille hint mere
Baggrunden på din hjemme side ser "merkelig" ud på min maskine. grunden til dette er at baggrunds bilde "tiler" i stenden for og "Stretch" (dvs den gen tar sig selv flere gange)
Hvis du vil undgå dette kan du gøre følgende

<style>
body {
background-image: url(/background.gif); background-position: top,
left; background-repeat: no-repeat;
}
</style>

hvor du er stater background.gif med det billede du bruger ("3D_Wallpaper_free_-_Kostenlose_Desktopbilder_von_PRINZonline1.jpg")

du plaserer overstående her på din side:
<HEAD>
<TITLE>Example</TITLE>
<style TYPE="text/css">
body {
background-image: url(/background.gif); background-position: top,
left; background-repeat: no-repeat;
}
</style>

</HEAD>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 17:49

Jeg kan slet ikke se din knap, men jeg kan se at du bruger FrontPage 2000 og så kan jeg nok hjælpe dig.
Du skal åbne din rammeside når du retter på knappen og så skal du åbne egenskaber for pegefølsom knap og der hvor der står Hyperlink til vælger du gennemse og nu kommer der en dialogboks frem hvor du kan vælge linkdestinationen, ud over den side linket skal pege på skal du vælge destinationsramme og når du har det åbnet i frame visningen vil du kunne se dine frames og du skal så pege/klikke på den ramme hvor siden skal vises.

Bjarne

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-02-04 18:12

Til BjarneD
Vedr. dit svar. Jeg har prøvet dette inden jeg stillede spørgsmålet, og det virker ikke. Ender nok med at jeg må bibeholde som jeg havde det før, ellers vil jeg prøve om jeg kan lave linket uden knap som pegefølsom, hvis jeg kan finde ud af dette.

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 17-02-04 18:16

Prøv at tjekke om siden har fået et base target, som måske kan drille dig

Accepteret svar
Fra : ajohansen

Modtaget 20 point
Dato : 25-02-04 14:13

hej

<input type="submit" value="Send" name="send">

har du prøvet at skifte ud med

<input name="send" type="image" height="25" width="30" src="knap.gif">
hvor height og width skal udskiftes med højde og bredde på din knap

hvis det virker burde der ikke ske nogen ændring andet end knappen

//anne

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 25-02-04 14:18

Tak for svaret ajohansen.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 25-02-04 14:25

selv tak.