/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Pegefølsom knap
Fra : 2100
Vist : 337 gange
50 point
Dato : 17-02-04 11:12

Hvordan opretter jeg en pegefølsom knap, når jeg ikke kan bruge denne som man lave i Frontpage. Kundeserveren Stofanet kan ikke håndterer denne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 12:06

Skulle Stofanet ikke kunne håndtere simpel java. Mon ikke det er fordi du ikke får uploadet alle nødvendige filer?

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-02-04 12:22

Hej BjarneD
Jeg tror du misforstår spørgsmålet. Jeg har selv fået svar fra Stofanet, og de skriver at kundeserveren ikke kan håndterer Frontpage extension. I Frontpage under indsæt komponet - pegefølsom knap, dette kan ikke virke på serveren. Så hvordan laver jeg det så, eller bare at fremhæve linket.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 12:28

Nej det er så OK, men jeg har adskillige gange brugt pegefølsom knap som har være lagt på servere som ikke understøtter FP ext.
Du kunne nok finde noget DHTML som kan løse problemet, men du skal bare uploade de rigtige filer så vil det virke.
Jeg skal da gerne lave et eksempel på en gratis tdc side så du kan se det virker.??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 12:33

http://home19.inet.tele.dk/fjord-baad/test/

det der får den til at virke er fphover.class
og fphoverx.class som skal uploades til roden på dit webstedsmappe på serveren.
bjarne

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-02-04 12:45

Hej BjarneD
Ja din virker, hvor finder jeg filen fphoverx.class henne. Derefter vil det så sige at jeg kan bruge Frontpage til at lave diverse knapper med.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 12:48

Filen dannes automatisk af FrontPage oog da du jo nok uploader med FTP burde du kunne se filen.
Fortæl lige hvad du gør hvis du bruger en anden metode vi skal nok få det til at virke i fællesskab

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 12:50

Du kunne også lige prøve at gå til FrontPage - Funktioner - Webindstillinger - Avanceret
Marker vis skjulte filer og mapper.
Så skulle du kunne se hvad der arbejdes med.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-02-04 12:59

Hejsa BjarneD
Ja det virker nu, vil det sige at jeg hver gang jeg laver et nyt pegefølsom knap skal oplodde de 2 fphoverx.class filer eller er det nok bare en gang at oplodde dem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 13:01

En gang er nok da den vil bruge det samme script.
Prøv at kigge på min test om 5 minutter så skal du se en anden måde at lave knapper på.
Bjarne

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-02-04 13:24

Hej Bjarne
Ja det virker fint, bare et problem, det er at den åbner et nyt vindue og ikke på sidestandard som den gjorde før. Er opsat som sidestandard i hyberlink.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 17-02-04 13:25

Når du er tilfreds gider du så ikke at acceptere en kommentar som svar så spørgsmålet kan lukkes og andre kan se at en løsning er fundet
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 17-02-04 13:28

Tak for svaret BjarneD.
En flot hjælp fra din side.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 13:29

Det er en fornøjelse at kunne hjælpe