/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
bubble bobble????
Fra : tiemaster
Vist : 402 gange
50 point
Dato : 17-02-04 10:39

kald mig hvad i vil men jeg kunne enormt godt tænke mig og få fat i det gamle super spil bubble bobble har da os fundet det en masse steder men det vil sgu ik virker.. jeg har xp. så er der nogen der ved hvor man med sikkerhed kan finde det SÅ DET VIRKER...

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 17-02-04 10:43

Jeg kan huske du skal oprette en genvej til dens start fil, men kan sQ ikke huske hvad det er du skal skrive i filen

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 17-02-04 10:45

hehe, fed spil. blir helt nostalgisk bare ved tanken.... :)
har du prøvet at højreklikke på filen og vælge kør i kompatibilitet til windows 98 ?

mvh Brommi

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 17-02-04 10:56

'Jeg mener du skal oprette en genvej til spillet, egenskaber for genvejen og så vælge den skal køre fra den sti den oprendlige fil ligger.. prøv det.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 17-02-04 11:48
Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 17-02-04 11:51

Her er vist en fri komplet version af spillet til XP...

http://www.gamearchives.com/arcade_4.html

Mikael

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-02-04 12:08

http://www.the-underdogs.org/search.php?search_game=bubble
skulle være full version af det helt gamle

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 17-02-04 13:38

Har selv været glad for spillet (min kone er vild med det) men det "virker ikke" under xp uanset hvor meget du stiller om.
Det vil kun startes "rent" fra diskette.
Hvorfor ved jeg ikke.
Jeg har DOS installeret på en seperat partition og kan køre spillet med en opstartdiskette.
Det har indtil nu været den eneste mulighed for mig (hører naturligvis gerne andre)

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 17-02-04 15:04

Tak for svaret refi. tror det er det samme jeg kommer frem til... æv bæv..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-04 15:11

Jamen bare det virker - så er det jo besværet værd.
Der findes ingen umulige opgaver - kun besværlige.
De besværlige tager lang tid - de "såkaldte umulige" blot lidt længere.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 17-02-04 15:11

tiemaster det kan GODT lade sig gøre.. ikke være så pessimistisk(ca.)
Jeg har selv spillet det helt goè gamle BB den v. fra commandoren uden emulator som virkede helt perfekt. Hvis du lige skriver et indlæg i morgen med mit navn omkring klokken 9 om morgen. Så skriver jeg lige hvad jeg har fundet ud af.. bare sæt den på 1 point.