/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
FODNOTER og Word 2000
Fra : cecilinien
Vist : 820 gange
100 point
Dato : 15-04-02 02:05

Hej!
Er der nogen der ved hvorfor nogle fodnoter fortsætter på næste side, mens i andre er selve brødteksten rykket op, således at fodnoteteksten står på samme side som fodnotehenvisningen (som jeg synes at den skal!) ? Hvordan får man programmet til IKKE at rykke fodnotetekst over til næste side?

De allervenligste hilsner,
Cecilie

PS. Nu vi taler om Word, er der nogle der kender til et kursus for en "wanna-be"-
superbruger !!???

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 15-04-02 06:37

Prøv at checke dine indstillinger for fodnoter. Der er flere muligheder: nederst på siden - sidst i dokumentet - under teksten - efter sektionen ....
Det kan tænkes at du har sektionopdelt din tekst, hvorfor fodnoter kan forekomme på næste side.
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 16:27

"cecilinien" <cecilinien.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:WLou8.26134$567.1064449@news000.worldonline.dk...
> Hej!
> Er der nogen der ved hvorfor nogle fodnoter fortsætter på næste side,
> mens i andre er selve brødteksten rykket op, således at fodnoteteksten
> står på samme side som fodnotehenvisningen (som jeg synes at den skal!)
> ? Hvordan får man programmet til IKKE at rykke fodnotetekst over til
> næste side?
>
> De allervenligste hilsner,
> Cecilie
>

Nøjagtigt samme problem står jeg med - du er ikke alene Cecilie.
Jeg venter med længsel på kvalificeret svar
Vh
Erik.
> PS. Nu vi taler om Word, er der nogle der kender til et kursus for en
> "wanna-be"-
> superbruger !!???
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 19:24

cecilinien <cecilinien.news@kandu.dk> wrote:
> Hej!
> Er der nogen der ved hvorfor nogle fodnoter fortsætter på næste
> side, mens i andre er selve brødteksten rykket op, således at
> fodnoteteksten står på samme side som fodnotehenvisningen (som
> jeg synes at den skal!) ? Hvordan får man programmet til IKKE at
> rykke fodnotetekst over til næste side?
>
> De allervenligste hilsner,
> Cecilie
Hej Cecilie

Se på min hjemmeside
(Linket bliver nok knækket )
http://officehelp.gone.dk/FritidsProjekter/TipsToWord/TipsToWord.htm
l#FootnoteProblems

--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen
http://officehelp.gone.dk
Codito, Ergo Sum

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-04-02 21:06

Hvordan har du oprettet fodnoten ??
Hvilken version af word snakker vi om ??
Hvad helt nøjagtig i word har du behov for at lære....
Jeg er selv underviser og kunne måske komme med nogle tip eller noget i den stil.. har faktisk overvejet en web-baseret undervisning... hvor man kunne købe moduler, alt efter hvad man havde behov for....
SÅ lad høre nærmere.... måske jeg kan hjælpe dig ??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 19:43

Fodnoter er en speciel del af et dokument og gemmes (ligesom endnoter) i
separate dele af den pågældende fil. Word trækker en vandret linie, en
fodnoteseparator, mellem tekst og den første note på siden. Er noten for
lang deles den og på næste side kommer en ny og længere separatorlinie +
resten af noten.
Selve noten kan redigeres, dobbeltklik dens markering.
Derudover kan der "stilles" lidt ved separatorlinien, som regel med effekt
for alle noterne.

For at forstå systemet, tænk på en tekst der fylder siden på nær 2 linier.
Tænk på at sætte en note på 2 linier (+separator). Programmet er tvunget til
at fortsætte på den ene eller den anden måde, måske endda med det alternativ
at noten droppes.
Løsninger: Eksperimenter, afkort teksten, konverter til Endnoter eller find
en anden mulighed afhængigt af hvor, hvordan teksten skal bruges.
--
mvh
pre

"cecilinien" <cecilinien.news@kandu.dk> wrote in message
news:WLou8.26134$567.1064449@news000.worldonline.dk...
> Hej!
> Er der nogen der ved hvorfor nogle fodnoter fortsætter på næste side,
> mens i andre er selve brødteksten rykket op, således at fodnoteteksten
> står på samme side som fodnotehenvisningen (som jeg synes at den skal!)
> ? Hvordan får man programmet til IKKE at rykke fodnotetekst over til
> næste side?
>
> De allervenligste hilsner,
> Cecilie
>
> PS. Nu vi taler om Word, er der nogle der kender til et kursus for en
> "wanna-be"-
> superbruger !!???
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 19:56

Word-kurser, o.m.a. udbydes af mange forskellige firmaer. Undgå
"Kørekort-kurser" som mest er pengemaskiner. Der eksisterer et
MS-certifikering af kurserne, som for Words vedkommende typisk er delt i 2
trin -hver på et par dage.
--
mvh
pre

"Erik Aalund" <aalund@esenet.dk> wrote in message
news:3cbaf102$0$277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "cecilinien" <cecilinien.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:WLou8.26134$567.1064449@news000.worldonline.dk...
> > Hej!
> > Er der nogen der ved hvorfor nogle fodnoter fortsætter på næste side,
> > mens i andre er selve brødteksten rykket op, således at fodnoteteksten
> > står på samme side som fodnotehenvisningen (som jeg synes at den skal!)
> > ? Hvordan får man programmet til IKKE at rykke fodnotetekst over til
> > næste side?
> >
> > De allervenligste hilsner,
> > Cecilie
> >
>
> Nøjagtigt samme problem står jeg med - du er ikke alene Cecilie.
> Jeg venter med længsel på kvalificeret svar
> Vh
> Erik.
> > PS. Nu vi taler om Word, er der nogle der kender til et kursus for en
> > "wanna-be"-
> > superbruger !!???
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-02 14:50

Check denne engelske side, der har svaret på dit fodnotespørgsmål:
http://www.mvps.org/word/FAQs/Formatting/FootnoteOnDiffPage.htm

mvh
Catbody

Godkendelse af svar
Fra : cecilinien

Dato : 20-04-02 14:01

Hej Catbody!
Du skrev i en tidligere kommentar at det kunne være indstillinger, mener du inde i typografien for fodnoter (afsnit), eller et andet sted?
Men jeg prøver mig lidt frem med de links som den hjemmeside du gav mig adressen på, ikke virker. Det ser ud til at de er lidt af et pillearbejde at få det til at passe når jeg har fodnotehenvisninger i sidste linie, og ikke vil have linien rykket til næste side (når jeg gør det, bliver fodnoten i øvrigt stående på den oprindelige side!)

Tak for hjælpen!
cecilinien