/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Redigering af digitalfoto
Fra : lavendel
Vist : 672 gange
100 point
Dato : 17-02-04 09:06

Hejsa

Er der nogle som kan give et godt råd til en nybegynder, jeg har programmer der fulgte med kameraet:
Photoimpression 3, Photobase 3....
Kan man ligge eksempelvis 4 billeder på et ark og printe 4 billeder ud af gangen ?
Kan man i disse programmer gøre billederne lyser ?
Skal jeg eventuelt have et andet program ?
Hvis jeg skal betale for at få dem fremkaldt, hvor er det så billigst ?
Jeg kunne nu også godt tænke mig at vejledningen var på Dansk det ville jo gøre
tingene lidt nemmer.

Mvh. Lavendel..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-02-04 09:37

Jeg kender ikke lige det program du nævner der men det er sådan ca det samme med sådan nogle programmer:Man kan godt lægge 4 billeder ellere flere på en side ja og ja man kan gøre billederne lysere mørkere mere farve mindre fave osv Som sagt du har jo det der skal til men vil da prøve at finde et dansksproget til dig . Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-02-04 09:43

Her er ihvertilfælde forklaringer og prøveprogrammer Mvh sune http://www.adobe.dk/digitalimag/main.html

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-02-04 10:03

Her kan du finde lidt flere billedbehandlingsprogrammer.
http://www.html.dk/software/billedbehandling/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-02-04 10:16

Du kan også downloade en demoversion på www.xat.com
Desværre kun på engelsk men let at bruge.
Programmet har begrænsede funktioner, det mest almindelige
kan dog laves.
Til gengæld er demoversionen ikke begrænset i tid.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 17-02-04 10:31

hej lavendel. jeg bruger selv flere forskellige programmer til at redigere i mine billeder. photomax60, acdcee v60, paint, og photoshop. jeg vil anbafale dig at prøve photomax da det kan mange fede ting og er nemt at bruge. For at udprinte flere billeder på et ark kan du bruge windows preview eller evt microsoft office.
mvh Brommi

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-04 11:25

Hej lavendel
Jeg bruger Photoshop men Xnview er også et glimrende program som du kan downloade på dansk herfra http://www.xnview.com
Med hensyn til at samle 4 billeder på et ark kan du f.eks. bruge Powerpoint hvis du har dette.
Hvis du begynder at rette i billederne, så husk at gem dem som kopier, således at du altid originalen at gå ud fra.
God fornøjelse med din billedredigering.

//bentjuul

Kommentar
Fra : lavendel

Dato : 17-02-04 12:47

Tak for alle svarene , vil kigge lidt på de forskellige programmer,
om det er noget jeg kan bruge / finde ud af..
men det ser ikke ud som om der er nogle danske versioner.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-02-04 13:00

Hej Lavendel

Xnview er på dansk du skal bare downloade den version der er flersproget. Siden du downloader fra er engelsk, men hvis du klikker dig frem til selve downloadsiden kan du se det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-02-04 13:21

Hvis du kender en med et HP camera,er der et ganske udmærket foto redigerings pogram på dansk for helt uøvede.Det kan de mest basale ting,så det må da være noget at starte med

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-02-04 13:23

Er der nogle som kan give et godt råd til en nybegynder

Vi starter med Photoshop----------Hurra

Godkendelse af svar
Fra : lavendel

Dato : 17-02-04 14:00

Tak for svaret bentjuul.

Det ser ud til at være en god start..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-02-04 19:34

Selv tak lavendel, ja det er et godt overskueligt program.

//bentjuul

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 20-02-04 13:53

Du kan hente http://www.irfanview.com som er et udemærket billed program, det kan lave dine billeder om til thumbnails efter eget valg i størrelse ell. brug de standater der er og så kan du printe det valgte ud på efter du har gemt thumbsnail. Programmet er gratis hvis du bruger det privat, bruger det selv ret til. V.H Haeggelin