/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Faldned menu vertikalt- hvordan?
Fra : MonieJacobsen
Vist : 753 gange
200 point
Dato : 17-02-04 08:58

På min hjemmeside www.sunwind.dk som jeg privat har
Ønsker jeg, at lave en forsiden som -faldned menu vertikal.
Jeg har opbygget min hjemmeside med FontPage 2003 og syndte nu den den skal opfriskes.

Tænker på noget i retning af Stifinder fra windows.
Med 2 vinduer, hvor venstre skal indhold mapperne og i højere vindue skal vises emnet.

Eksemplet som venstre vindue ønskes:

mhaList som På min hjemmeside sunwind.dk som jeg privat har
Ønsker jeg, at lave forsiden som -faldned menu vertikal.
Jeg har opbygget min hjemmeside med FontPage 2003 og syndte nu den den skal opfriskes.

Tænker på noget i retning af Stifinder fra windows.
Med 2 vinduer, hvor venstre skal indhold mapperne og i højere vindue skal vises emnet.

Eksemplet som venstre vindue ønskes:

mhaList som faldned menu vertikalt
Se: http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/mhaList/example4.html

Har prøvet. Men hvordan skal mhalist.css og mhalist.js indrages.

Har ikke de store erfaringer med koder uden for FrontPage, derfor om du kunne hjælpe med
et praktisk eksempel på hvordan dette kunne laves.
Meget gerne et begrænset kode, som der kan bygges vider på.

Evt. som kan likkes direkte ind på min forside, som jeg så kan arbejde vider med.
Mange gange skal der bare ligesom huld på det.

Jeg satser 200 point, på et eksempel - beskrevet hvordan og hvor det skal indskrives for, at virke.

Måske en ny index.htm side jeg kan arbejde vider på.

Med venlig hilsen

Monie Jacobsen
E-mail: mjs at nypost dor dk

Accepteret svar
Fra : ajohansen

Modtaget 200 point
Dato : 17-02-04 12:21

prøv at kikke på denne adresse

http://www.webdesign101.dk/xhtml/navigation/hvmenu/index.php

der er en god beskrivelse

//anne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 13:05

Det her er ikke et forsøg på at overgå Anne, men prøv at kigge på min lille test side, den nederste knap, som både kan laves vertikalt og horisontalt.
http://home19.inet.tele.dk/fjord-baad/test/
Bjarne

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 17-02-04 13:54

Tak anne
Det var lige det jeg skulle bruge. Og så på Dansk, vi er jo Dansker, IK..
Du får de 200 point
Håber hvis der bliver brug for det, at jeg må stille dig spørgsmål?
Med ikke så mange point, dem har jeg nemlig kun 25 tilbage af.

Vil nu forsøge, at arbejde denne beskrivelse på menu.

Også tak til dig Bjarne.
Med det var jo anne der kom med det jeg kunne bruge.

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 17-02-04 13:55

Tak for svaret ajohansen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 14:02

Du har fuldstændig ret og du kan måske også læse af min kommentar at jeg bare ville give et lille bidrag som måske kunne interessere dig senere.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 17-02-04 14:08

takker for poient og du kommer bare tilbage hvis der opstår problemer, jeg bruger selv menuen

altid glad for at kunne hjælpe

// anne

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 17-02-04 15:11

Mange tak for den fine hjælp anne

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 17-02-04 18:14

Eksemplet Faldned menuen:

http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/mhaList/example4.html

Med midt baggrund billede (himmel.jpg) Se www.sunwind.dk
Forsøger at gører Menu1, Menu2 og Menu3 transparent.

Forsås sådan, at Menu1 teksten kun kan ses.

Har du evt. et forslag til løsning af problemmet?

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 18-02-04 07:43

Hvordan laves?

Med 2 vinduer, hvor venstre skal indhold Menu1, Menu2 og Menu3
og højere skal vises emnet, når der klikkes på en af Menu'erne.
Har du en ide til hvordan dette kunne laves og hvor det skal indsættes?

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen
E-mail: mjs at nypost dor dk