/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Weight watchers elller vægtvogtere?
Fra : cecilinien
Vist : 6228 gange
20 point
Dato : 15-04-02 01:40

Hej!
Jeg vil gerne i gang med at tabe mig, og har hørt at Weight Watchers og/eller vægtvogterne er gode, men er der nogen der kan fortælle mig forskellen. Nogle skriver at vægtvogterne er billigere end Weight Watchers, men er det ikke det samme?

En forvirret ca. 28-BMI´er!!

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 15-04-02 05:55

Hej!

WeightWatchers og VægtVogterne er een og samme ting. Ydermere findes De
Danske Vægtkonsulenter.

WeightWatchers kører efter et Pointssystem, hvor du selv skal sammensætte
din kost alt efter hvor mange points du skal spise hver dag. De Danske
Vægtkonsulenter kører efter en fast kostplan.

Du kan eventuelt gå ind på de respektives hjemmesider og læse mere, eller
ringe til dem for yderligere information.

T

"cecilinien" <cecilinien.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:roou8.26133$567.1063141@news000.worldonline.dk...
> Hej!
> Jeg vil gerne i gang med at tabe mig, og har hørt at Weight Watchers
> og/eller vægtvogterne er gode, men er der nogen der kan fortælle mig
> forskellen. Nogle skriver at vægtvogterne er billigere end Weight
> Watchers, men er det ikke det samme?
>
> En forvirret ca. 28-BMI´er!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 07:28

>
> Du kan eventuelt gå ind på de respektives hjemmesider og læse mere, eller
> ringe til dem for yderligere information.
>

Her ville et par link jo være passende! *S*

http://www.vaegtkonsulenterne.dk/

http://www.weightwatchers.dk/international/denmark/

Jeg har ikke prøvet nogen af delene så der kan jeg ikke udtale mig! *S*

Mvh mette

ps.. Hvis jeg havde muligheden ville jeg absolut prøve Vægtvogterne! men der
er desværre mere en 100 KM til nærmeste WW her fra hvor jeg bor! *S*

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 07:34

"Mette Frederiksen" wrote in message

> ps.. Hvis jeg havde muligheden ville jeg absolut prøve Vægtvogterne! men
der
> er desværre mere en 100 KM til nærmeste WW her fra hvor jeg bor! *S*

Hej Mette,
Hvad med at prøve brevkurset... Jeg kører selv efter dette og for mig har
det virket meget godt.
Men det kommer selvfølgelig an på, om man hellere vil stå skoleret overfor
en fremmed?

//Mae

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 17:47

> Hej Mette,
> Hvad med at prøve brevkurset... Jeg kører selv efter dette og for mig har
> det virket meget godt.

Mit problem er nok at jeg synes 850 kroner er for vildt for de små hæfter!

Jeg synes deres system lyder meget fornuftigt og den opbakning man får fra
de andre man går sammen med er sikkert uundværligt... men bare at få nogle
hæfter med posten... det er jeg ikke sikker på... *S*
men kan du fortælle mig lidt mere om det??? er det bare hæfterne man for
tilsendt eller er der mere i det end det? hvad synes du at du får ud af det?
Jeg spørger fordi jeg selv overvejde meget kraftigt at bestille brevkurset..
men valgte så i stedet at tilmelde mig mad og sundheds slankemails.. (hmm..
ikke hvad jeg forventede Men Gratis og der står da også nogle gode ting!
*S*

Og så er jeg jo begyndt at tælle kcal.. hvilket jeg egentligt synes er meget
sjovt *S*

Men jeg er ikke et øjeblik i tvivl skulle WW komme til Sæby/Frederikshavn.
Så er jeg en af de første der melder mig til holdet! For jeg har kun hørt
positive ting om det!

> Men det kommer selvfølgelig an på, om man hellere vil stå skoleret overfor
> en fremmed?
>

Jepper!!! der har vi mig! At skulle stå foran en fremmed og blive rost til
skyerne når jeg har tabt mig!!! Jepper!! det vil være skønt! *S* Men også en
der kan vejlede mig i hvordan jeg når mit mål, end er kan støtte mig! Så jeg
er fri for at op finde den dybe tallerken for 117. gang! *S* For det har de
gjort for mig! *S* Og så lige den sammenhold der er på sådan nogle
slankehold! Det skulle være kanon!!! *S*

;Mvh mette

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 19:55

Jah, det ville de måske ... jeg gjorde det nu ikke idet nogle herinde jo er
lynende hurtige til at fortælle een at man ikke må reklamere! Derfor jeg
heller ikke lagde telefonnumre ind *S*

T

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:a9dr5n$53q$1@sunsite.dk...

> Her ville et par link jo være passende! *S*
>
> http://www.vaegtkonsulenterne.dk/
>
> http://www.weightwatchers.dk/international/denmark/
>
> Jeg har ikke prøvet nogen af delene så der kan jeg ikke udtale mig! *S*
>
> Mvh mette
>
> ps.. Hvis jeg havde muligheden ville jeg absolut prøve Vægtvogterne! men
der
> er desværre mere en 100 KM til nærmeste WW her fra hvor jeg bor! *S*
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-04-02 08:53

"Mette Frederiksen" wrote in message
>
> Mit problem er nok at jeg synes 850 kroner er for vildt for de små hæfter!
>
> Jeg synes deres system lyder meget fornuftigt og den opbakning man får fra
> de andre man går sammen med er sikkert uundværligt... men bare at få nogle
> hæfter med posten... det er jeg ikke sikker på... *S*
> men kan du fortælle mig lidt mere om det??? er det bare hæfterne man for
> tilsendt eller er der mere i det end det? hvad synes du at du får ud af
det?
> Jeg spørger fordi jeg selv overvejde meget kraftigt at bestille
brevkurset..
> men valgte så i stedet at tilmelde mig mad og sundheds slankemails..
(hmm..
> ikke hvad jeg forventede Men Gratis og der står da også nogle gode
ting!
> *S*
>
> > Men det kommer selvfølgelig an på, om man hellere vil stå skoleret
overfor
> > en fremmed?
> >
>
> Jepper!!! der har vi mig! At skulle stå foran en fremmed og blive rost til
> skyerne når jeg har tabt mig!!! Jepper!! det vil være skønt! *S* Men også
en
> der kan vejlede mig i hvordan jeg når mit mål, end er kan støtte mig! Så
jeg
> er fri for at op finde den dybe tallerken for 117. gang! *S* For det har
de
> gjort for mig! *S* Og så lige den sammenhold der er på sådan nogle
> slankehold! Det skulle være kanon!!! *S*

Hej Mette.
Du får 10 hæfter med lækre opskrifter omregnet til points og en butiksguide,
som de kalder det, hvor de fleste gængse madvarer er omregnet til points, 10
hæfter hvor du kan plotte ind hvad du har spist i løbet af dagen og dermed
holde styr på dine points og motion.
For mig virker dette rigtig godt. Jeg vejer mig tidligt hver lørdag morgen
og påbegynder det nye hæfte.
Jeg havde fået nok af at høre at man skal spise sundt og motinere .... for
alt det vidste jeg jo udemærket godt, det var bare motivationen der
manglede...og måske også det der spark bagi, som jeg synes jeg har fået ved
at betale 850,- for en stak hæfter :) Jeg har ihvertfald ikke fortrudt, at
have betalt så mange penge for brevkurset.
Det hjælper jo også på det, når man kan se på vægten hver uge, at det rent
faktisk batter noget at holde styr på sine points... Det jeg også synes er
genialt ved programmet er, at der er plads til (for mit vedkommende) at få
lidt chokolade, lakridser og lidt cola en gang imellem uden at man partout
skal føle sig som en synder! Jeg fandt hurtigt ud af, at det ville ikke
hjælpe mig at køre vildt stramt efter en kur, men lige så snart det er en
kostomlægning, så snakker vi jo resten af livet med gode madvaner og så
bliver der altså nødt til at være plads til lidt lækkert/snask, hvis man
ikke skal køre helt surt i det. Men det handler også om, at hvis du kører
efter brevkurset, er det vigtigt at din familie og omgangskreds støtter dig!
Jeg ser frem til at høre om hvad du finder på :)
MVH Mae

Godkendelse af svar
Fra : cecilinien

Dato : 17-04-02 16:47

Tak for svaret Tilte. Rart at vide at vægtkonsulenterne har fast kost plan, for det vidste jeg slet ikke...(og det er jeg ikke interesseret i - så det må blive vægtvogterne, tror jeg!)

MVH,
Cecilinien

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-04-02 23:06

Hej

Jeg vil opfordre dig til at prøve Vægtkonsulenterne, da de netop ikke køre
med point.
Planen man skal følge er ikke særlig stram, og man kan sammensætte den, som
man har lyst ( inden for rimelighedens grænser ).
Men derimod har Weightwatchers point, men det er jo lidt svært, når man
f.eks. skal ud og spise at regne ud hvor mange point, der er i den portion.
Planen bliver også sværere at bruge i fremtiden.
Så er det meget lettere at få at vide, hvad du må spise, og hvad du altså
ikke må spise. ( regnet i gram )

Overvej det lige igen, og så vælg, hvad du synes, der er lettest.

VH Marie

"cecilinien" <cecilinien.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:LSfv8.33793$iY5.1334402@news010.worldonline.dk...
> Tak for svaret Tilte. Rart at vide at vægtkonsulenterne har fast kost
> plan, for det vidste jeg slet ikke...(og det er jeg ikke interesseret i
> - så det må blive vægtvogterne, tror jeg!)
>
> MVH,
> Cecilinien
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>