/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
magic:the gathering
Fra : andreasf
Vist : 238 gange
100 point
Dato : 17-02-04 00:14

Jeg har netop installeret det gamle Magic:the gathering spil fra 1996. Men jeg støder ind i nogle problemer. Jeg har installeret de patches jeg kunne finde.
Hver gang jeg skal købe kort, eller når jeg får mulighed for at duplikere kort, så bliver de valgte kort blot fostørret på skærmen, det bliver ikke valgt. Hvis jeg trykker ESC går man tilbage, så kortet ike længere er markeret. Det betyder at jeg ikke er i stand til at købe kort, og at jeg når skal duplikere kort ikke kan gøre noget og bliver nød til at lukke spillet.

Har andre haft disse problemer, og hvordan løses de? Er det fordi det bare ikke kan køre på XP?
mvh

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-02-04 00:17

Slet og prøv at geninstaller med alt andet lukket Mvh sune

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-02-04 01:43

Du kan prøve som sune foreslår. Men hvis dette ikke hjælper vil der være meget der tyder på at spillet er dos-baseret og det er XP ikke, så du ikke kan køre spille under XP, som du selv er inde på.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 17-02-04 10:23

ja en anden ting som jeg opdagede, da jeg installerede det på en "nyere" maskine, var at det gik VILDT hurtigt, når man bevægede sig rundt i verdenen. Så hurtigt, så man næsten ikke kunne nå at reagere, når nogle ville duellere med ens karakter.
Ligeledes et tegn på at spillet er dos-baseret
Reglerne er ligeledes pre-6th edition.
Det var ellers et sjovt spil bare synd at IA'en var en skovl til at spille Magic

ellers er alternativet jo Magic Online
http://www.wizards.com/default.asp?x=magic/magiconline

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-02-04 10:40

Nu kender jeg jo ikke din økonomi, men du kunne købe/anskaffe en ny harddisk lægge win98 eller hvad du havde tidligere, og så bruge spillet på den anden harddisk.

Nogle vil måske syntes at det kunne være en ide at partitionere sin harddisk, men jeg ville nok foretrække en helt seperat.

mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 18-02-04 15:25

Jeg fandt ved et tilfælde ud af at man valgte kortene, hvis man trykkede på Y. Meget mærkeligt, men det løste mine problemer.
mvh

Kommentar
Fra : zyberchief

Dato : 22-06-04 18:57

Hej
Jeg har også haft erfaringer med, at Magic ikke virker med XP. Jeg har en kammerat, der lige har installeret XP på sin computer, og programmet virker bare ikke mere.
Med hans win98 wirkede det perpekt.