/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
AGL drivhus - mange spørgsmål!
Fra : Hugos
Vist : 1909 gange
200 point
Dato : 16-02-04 22:24

Hej !

Jeg påtænker at købe et AGL Luksus 8,3 m2 drivhus fra Bilka - skal snart igang!!
Jeg er meget i tvivl, om jeg skal købe ståsokkelen med, eller om jeg skal lave en selv.
Har en del spørgsmål til projektet.

A) Nogen der har erfaringer med AGL Luksus drivhuset (dårlige/gode)
B) Hvilke fordele har stålsokkelen kontra støbt sokkel
C) Hvordan bygger man lettest en sokkel
D) Nogen der har byggevejledning på netop dette type drivhus

Den der har en tegning på huset, får yderligere 500 point.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-02-04 22:26

En vejledning følger vel med drivhuset.
Det gir 500 point til Bilka

Kommentar
Fra : Hugos

Dato : 16-02-04 22:32

For lige at uddybe spørgsmål D:

Byggevejledningen skal bruges til at vurdere om det kan betale sig at købe en sokkel, som jo skal købes med
Drivhuset.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-02-04 22:36

Forskellen på at købe en sokkel med eller at lave den selv er vel om det skal stå permanent på stedet eller som flyttebart stålsokkel =flyttebart mvh Sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-02-04 22:41

Det skal forankres for at din forsikring skal dække ev skader.
Og det skulle være muligt at se på vejledningen før man bestemmer sig
om netop det drivhus er det rigtige.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 210 point
Dato : 16-02-04 22:51

Ellers er min svar: A desværre ingen erfaring med agl
B: Drivhuset står mere stabilt på støbt sokkel, god ide hvis det er udsat for kraftig vind.
C: en tredje mulighed er en sokkel af kraftigt træ, nyt er dyrt, men nedrivningsfirmaer
er et alternativ til byggemarkeder.
Håber du finder det rigtige drivhus.

Godkendelse af svar
Fra : Hugos

Dato : 04-03-04 12:19

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : ringberg

Dato : 12-04-04 16:29

Jeg bokser med et AGL 148 drivhus og konstaterer at nogle af de numre elementerne har ikke forefindes i vejledningen, men andre elementer har numre tæt på - Numrene er stemplet i nogle af aluminiumsprofilerne men stemmer ikke overens med de numre som står i vejledningen. Eksempelvis vinduerne (nummer 6 pakkerne) Her er stemplet 0913 i en af profilerne. mens tegningerne kun viser 738, 915, 916, og 917 som sider. Så bliver man jo i tvivl om det er det rigtige der er leveret. Men da vinduerne passer i alle bør det jo være rigtigt. Det kræver eksperimentel adfærd.

Kommentar
Fra : Bakkedraget

Dato : 30-11-04 19:16

det er en god ide`at støbe en sokkel ellers dækker forsikringen ikke. Det er også godt at sætte glasset i med silikone, så er den mere stabil. Har fået ødelagt vores i stormen fordi vi ikke gjorde dette. Den havde kun stået der i 1 1/2 mdr.

Kommentar
Fra : OlenielsMadsen

Dato : 10-01-05 17:42

Jeg syntes det er en dårlig ide med en stålsokkel.
Du får et meget mere stabilt drivhus hvis du gør følgende:
Du anskaffer nogle fliser 50 x 50 cm, trykimprægnerede lægter, syrefaste skruer og rawplugs. Fliserne kan man som regel købes meget billigst i brugtvaremarkedet. Det er vigtigt der anvendes syrefaste skruer, da alm. skruer tærres op når de sidder i trykimpreneret træ.
Fliserne bruger du som sokkel ved at du graver dem ned på højkant, ca. 20 cm af flisen skal være over terrænet. Når flisesoklen er færdig monteres de trykimprægnerede lægter oven på fliserne. Lægterne gøres fast med skruer og ravplugs. Der skal skruer i samtlige fliser.
Så er drivhuset klar til at blive monteret ovenpå lægterne.

Du får en sokkel til drivhuset som er yderst stabil og et drivhus som er hævetyderlig 20 cm over tærrenet.

God arbejdslyst.

Kommentar
Fra : leifsc

Dato : 19-04-05 14:51

Er der nogen som ligger inde med en brugsanvisning (tegning) på sokkel (stål) til Agl drivhus?

Kommentar
Fra : Hugos

Dato : 19-04-05 16:23

Har en tegning. Skriv din mail adresse og jeg vil sende den til dig.

Kommentar
Fra : leifsc

Dato : 19-04-05 16:36

Til Hugos
Ang tegning. leifsc@adr.dk