/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Papirkurv
Fra : abbn
Vist : 677 gange
200 point
Dato : 16-02-04 20:19

Jeg kører xp
Jeg slættede nogle filer på et andet drev en det jeg kører på
derved kunne man se de filer i min papirkurv,så tømte jeg den
men jeg kan ikke tømme den helt.
Det ser ud som om der er noget i men når jeg vil tømme den
spørger den om jeg vil slætte Windows og det har jeg jo ikke
smidt i papirkurven.
Når man ser i den er der ikke noget i uanset hvilket drev jeg er på.
Hvordan tømmer jeg den eller annulerer den opgave den er sat til,
jeg kan ikke gendanne den fil.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-04 20:31

kontrol panel - mappeindstilliger-vis-sjulte filer skal du markere x
vil jeg gætte på.
derpå kan du osse åbne de forskellige drev (c: d: osv)ved hjælp af DENNE COMPUTER og klikke på mappen RECYCLER
åbn den og slet det der er i den.
håber det hjælper

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-02-04 20:36

ctrl+alt+del>jobliste>marker det job du afslutte>tryk afslut job>vent lidt>truk afslut.
Den fil du har slettet kan du måske finde:
start>søg>efter filer eller mapper>skriv filnavn>søg i>rul ned til denne comp
Nu kan du måske se dine filer og hvor de ligger.
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 20:37

Prøv at genstarte maskinen.
Et eller andet hænger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 20:38

Jeg tror bare det er iconfejl.....
Eller er du sikker på der er noget deri

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 20:40

Har du ikke lige haft et lignende spørgsmål i eftermiddags?

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 16-02-04 20:42

Papirkurven er tom når man ser i den, der er ikke skjulte filer i den og det hjælper ikke at genstarte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 20:46

Hvis papirkurven er tom hvad er så problemet?

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 16-02-04 20:46

Jeg har ikke stillet spørgsmålet før og jeg har set der er noget der ligner mit spørgsmål

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 20:48

Jeg spørger igen......
Hvis papirkurven er tom hvad er så problemet?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-04 20:51

Du kunne jo prøve at hente og installere Powertoys for Windows XP, der er mulighed for reparation af bl.a. iconer
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
vælg tweak.ui.exe
Bjarne

Kommentar
Fra : Miss.Stina

Dato : 16-02-04 20:57

hmm det lyder som det samme problem jeg har.. altså at du ved der ligger noget i din papirkurv, men du kan ikke se det?? og de ligger ikke i skjulte filer??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-02-04 20:58

Hvilke slags filer lå der på det andet drev.
Det andet drev - er det på samme HD.
Er der styresystem på det andet drev.
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 21:04

Hvis du har slettet en enorm stor fil ryger den slet ikke i papirkurven.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-04 21:16

http://www.overclocking.dk/forum.asp?mode=traade&id=133807&emneID=7
(tjæk for spyware+virus...)
skriv i kør
msconfig
fravælg indlæs startelementer [ ]
genstart
hjælper det kan det være et program der starter op med windows der laver ged i den,kig igen i msconfig under >>> fanen <<< start efter det,efter udelukkelse metoden.
husk at sætte msconfig til normal start igen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 21:18

Hvis det kun er hans icon er problemet ikke så stort.
Men venter på svar....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-02-04 22:55

http://www.betterperformance.dk/downloads/ringtone.htm Ellers kan dette program hente slettede ting tilbage Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-02-04 22:56
Kommentar
Fra : abbn

Dato : 17-02-04 16:13

På grund af arbejde kan jeg ikke svare før nu.
Det er samme HD og der er XP på, det var iso filer af en cd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-04 16:29

Hvor store var de.
Som sagt tager din papirkurv kun filer op til en vis størrelse.
Men stadigvæk kan jeg ikke se problemet hvis du har ønsket at slette dem og de er væk.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-02-04 16:55

kan du se dem eller ikke..i mappen RECYCLER

højre klik på papirkurv og vælg egenskaber-sæt papirkurv til at slette uden om,og 0 % størrelse.
hvis kan der vel ikke være noget i den.

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 17-02-04 17:03

Som jeg skriver i spørgsmålet:
Det er ikonet der viser der er noget i, når jeg siger den skal tømme den, spørger den om jeg vil slætte Windows og hvis jeg siger ja sker der ikke mere, papirkurven viser der er noget i men hvis man ser i den er den tom og der er ikke skjulte filer i.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 200 point
Dato : 17-02-04 17:04

lav osse en fuldstændig scandisk på det drev xp ligge på - det gøres ved
åbn denne computer - højre klik på det drev xp ligger på - hvis c: der -
vælg egenskber i muse menuen og find den der hedder fejlsøgning- lav en fuldstændig
som sagt det gøres ved næste genstart....

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 17-02-04 17:05

Jeg tror filen var på 690 Mb

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 17-02-04 17:07

Der er XP drev C og D

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-02-04 17:08

ok - så her iend et forslag...
åbn skærm i kontrol panel - effekter - under papir kurv kan du se hvilket ikon der skal
vises bed tom og ved fuld.men det er nok ikke lige problemmet....
men det tager nok lidt tid med fejlsøgning..

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-02-04 17:09

brug beggeb drev det der er xp som du er på kan kun ved genstart og det andet kan du gøre
mens xp kører...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-04 17:16

Vi er tilbage hvor vi startede.
Jeg pointerede netop om det KUN var iconet.
Så bare ret det som beskrevet.

Godkendelse af svar
Fra : abbn

Dato : 17-02-04 17:27

Tak for svaret xou.
Jeg kørte en scandisk igen, der kunne jeg se at det var en Dd11.dat fil der blev rettet derefter kunne jeg tømme papirkurven.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-02-04 16:18

filstrykturen var ånenbart blivet ødelagt ved at slette så store filer -
du kan evt en anden gang slette ved at:
marker fil(-er) der skal slettes
tryk ikke kun delete men
hold shift ned+delete
så bliver det sletet uden om papirkurv....direkte
husk osse backup på cd...hvis harddisk er ved at være slidt...lidt usandsymlig her...men måske...