/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
det er nok virus, slip mig fri......
Fra : 2243
Vist : 608 gange
200 point
Dato : 16-02-04 18:28

Haj

xp

Kan ikke gå på google.com, windows update, kan ikke h klik osv ......
har prøvet næsten alt....

hjjack, sfc / restore

help

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 16-02-04 18:30

..også : http://housecall.trendmicro.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-02-04 18:32

Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-04 18:33

..og har du prøvet at slette i :

Funktioner->Internetindstillinger-> [Slt cookies]+[slet filer]+[Slet oversigt] ..og REBOOT ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 16-02-04 18:33

glemte måske at skrive, kan ikke fange nettet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-04 18:40

Ærgeligt. Ellers kunne du måske finde noget her : http://vil.nai.com/vil/averttools.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-04 18:43

Hvis du slet ikke kan komme på skal du nok nærmere kigge på din netværks opsætning :

Start->Indstillinger->Kontrolpanel->Netværk ..og tjekke om alt er som det skal være. Tjek dit opkaldskort osv... ved at mærke af og trykke [Egenskaber]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 16-02-04 19:24

har testet

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-02-04 19:30

Måske dette kan hjælpe dig. hent programmet evt fra en anden computer, fylder 182 kb

Du skal hente og køre Lspfix http://www.cexx.org/LSPFix.exe , starte det, klik til fuld skærm, markere I know what I am doing og klikke på finish, genstart og lav en ny logfil, som du smider herind.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 16-02-04 21:21

- -> molokyle Stinger har jeg prøvet, hvis det var den du tænkte på.
--> arlet prøver lige, håber ikke det er mere af jeg ved ikke hvad

Jeg har stort set prøvet alt, slet win update, reg dll filer og jeg skal komme efter min bare r....
Hosts filen var ren som bare pokker, så lagde lige en håndfuld eller flere på.
Er godt klar over af lidt format over c, kan klare mangt og meget, men det kunne dog være "sjovt" at finde ud af det foruden.

2243 // cmn

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-02-04 21:38

Hvis det lspfix ikke virker, så kom med den hijackthis..

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 16-02-04 21:45

--> arlet denne "tråd" eller hvad man nu blev ening om en sådan skal kaldes... køre også på spyware´s forum under virus.
vedr. lsp skal jeg remove mswsock.dll, winmr.dll og rsvpsp.dll....

2243 // claus

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 16-02-04 21:45

ups spywarefri´s forum

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 16-02-04 22:04

lige nu kan jeg komme på nettet men på google kan jeg ikke taste i input feltet, det samme er gælende for firewall input password.
hvordan laver man en halv

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-02-04 23:16

Kunne det svare sig, eller lade sig gøre, at tage kreaturet (harddisken) ud og sætte den over i den maskine der virker, for så at reparere den derfra?

Husk i så tilfælde at slå systemgendannelse fra på den maskine du sætter den over i så ikke også den bliver smittet.

Just a suggest.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 16-02-04 23:52

--> ellebye det et jo snart mere et spørgsmål om kreaturet overlever alle disse undersøgelser. ?

Som skrevet må der ligge et scipt or whatever der blokere for noget, kommer fint ind til evt. housecall onlinescan, lige til der hvor man skal vælge land og trykke ok, derfra sker der intet. Det samme med windows update scan for opdatering.... og hvad sker der?.. ik´ en s... f..
Ligefrem at slå kreaturet ned, kan jo også være lidt barskt, især fordi kreaturet og undertegnede normalt har et godt forhold til hinanden.

2243 // claus

Gates er ikke til pinups, han er til popups

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 17-02-04 00:02

info / status

Har lige prøvet dette............

Cleaning utility for Win32/Mydoom.Worm 3.1.0
Copyright (c) 2004, Computer Associates International, Inc.

Running on Windows XP Professional, build 2600 (Service Pack 1)
Executed on 2004-02-16 23:07h
--------------------------------------------------

Initializing virus scanning engine... ok
--------------------------------------------------
Scanning memory process space...
Scanning all drives on the local system...

--------------------------------------------------

A total of 157717 files were scanned.
Instances of Win32/Mydoom worm variants were not found.

Det begynder at blive kedeligt, der må da være noget der kan finde noget.

2243 // claus

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-02-04 07:59

Giv os lige tråden på Spywarefri

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 17-02-04 10:23
Kommentar
Fra : als

Dato : 17-02-04 10:50

Den LSP-fix du har brugt efter rådet 16-02-04 19:30 er lidt farlig at benyttet og bør kun benyttes ved winsocks-problemer (broken links). Det har du jo ikke haft, sådan som jeg kan se det ud af din log. Jeg synes du skulle kontakte Microsoft og forelægge dem problem.

Kommentar
Fra : peace135

Dato : 19-02-04 18:24

har du tjekket dato og klokkeslæt på din computer, win update virker ikke hvis den er en dag foran eller er nogle år bagefter.

Godkendelse af svar
Fra : 2243

Dato : 23-02-04 23:46

Tak for svaret molokyle.

Pænt goddag igen. [hør]

Dette bare for at fortælle af alt er oppe og køre igen, efter jeg vil nok har været den mest flittige bruger af diverse online scannere, af den ene eller anden slags uden det dog, af den grund lykkedes at finde noget.

Derfor besluttede jeg mig for at se hele internetet igennem (jeg startede bagfra, for det er jo de sidste sider der er de nyeste ik!

En geninstallering af ie6 var åbenbart det der skulle til + en rum tid med opdateringer...

Jeg lod de 200 gå til <molokyle>, ikke fordi det var løsningen men med det hurtigste indlæg, smider også lige 33p til als, arlet og ellbye i kandu.

( gad sgu ikke forære dem til mig selv, med en af de 22 profiler jeg har )

2243 // claus

ps. hvor er det godt af det der e-mail er opfundet...
Citat
BornholmsTrafikken meddeler:

P.g.a signalproblemer hos DSB indsættes busser til Kbh.Afg. kl. 17.00 fra Rønne ank. i Kbh kl. ca. 20.30.

Du kan altid tilmelde, ændre og afmelde her:....

godt nok, den er bare afsendt kl. 19.50.! altså e-mailen....!?!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-04 00:00

Grujan...

Danke Well...

Viele Danke.. (..oder : Danke Schön...)

Tack sä myket...

Mange tak...

</MOLOKYLE>

Osv...

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 24-02-04 00:03

godnok, du skylder en omgang

2243 // claus