/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Musik på hjemmesiden???
Fra : annvibeke
Vist : 606 gange
500 point
Dato : 14-04-02 15:18

Jeg har MusicStation (på mit keyboard (ikke mit tastatur) står "Terratec Profimedia TMS 3 - hvis det er en oplysning der skal bruges)

Nu ku' jeg godt tænke mig at lægge min egen musik på/til mine tekster/sange (så vil jeg være tilpas fri for at tænke på ophavsret)

Som jeg kan se - får jeg i denne musikstation kun mulighed for at gemme kompositionerne som AFF-filer - hvilket jeg (vist) ikke for mulighed for at "transportere" videre til hjemmesiden...tilsyneladende SKAL det være wav, mid, midi, aif, aiff eller snd.

Nu er mit spørgsmål:
Findes der en måde, hvormed jeg kan "omforme" mine aff - til en af dem som accepteres?

Min hjemmeside bevæger sig i frontpageexpress/netscape/word
Jeg har win98 og officexp-professional....hvis det er til nogen hjælp.

På forhånd tak!

vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-04-02 20:10

Kære Ann-vibeke....

Jeg har kigget på ovenstående hjemmeside og der står INTET om at dette program kan konvertere til/fra det omtalte filformat....

jeg har været ude og surfe og så vidt jeg kan se understøtter programmet Awave Studio, det du søger...

Det kan importere i aiff format og exportere til midi, som er det format, man bruger når man arbejder med musik på sin hjemmeside...

Du kan læse mere om alle de formater det understøtter her :

http://www.fmjsoft.com/awavestudio.html

Klik derefter på Program i venstre ramme og scroll lidt ned på den side du kommer
ind på...
Klik derefter i linien : Check out this page for a much more detailed list of features!
Og du vil komme til en oversigt over de 200 formater, som programmet understøtter.

Programmet er shareware, det bedytder du kan dowenloade og bruge i ca. (normalt) en måned og så skal betale et lille beløb for at benytte det fortsat eller også slette det fra din computer efter denne måneds brug....

Held Og lykke med det....

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-04-02 20:45

Hej igen
Den første løsning syntes jeg ikke er holdbar, da der efter hvad jeg kan se kommer du ikke langt.... Det undersøtter ikke det format du beder om, og sådan som jeg forstod spørgsmålet, skulle du også bruge det til hjemmesiden ?? Der er det mig bekendt KUN midi, som kan afspilles....
Så du burde nok gemme dine point og forsøge med min løsning... Jeg er ligeglad med de points du har udlovet.. behold dem....

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 15-04-02 20:57

Så langt som til nu...kan jeg ikke bruge nogle af løsningerne.
Den første kan - ganske rigtigt ikke konvertere mine AFF-filer
Den anden kan jeg slet ikke finde ud af...der er godt nok at hav af muligheder...
Men nogle af mulighederne jeg ville forsøge mig med, er ikke tilgængelige i det uregistrerede program.

Jeg lever stadig i håbet om bedre løsning!

vh ann-vibeke

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 500 point
Dato : 16-04-02 02:25

Hej Ann-Vebeke og Zonker!

Først og fremmest vil jeg sige til jer og øvrige "Jeg svarer ikke på spørgsmål, for at få point" - Jeg svarer og giver min mening til kende, når jeg mener, at jeg kan være til hjælp med en opgave eller en løsning.

Men jeg har lagt mærke til, at der fra visse personer kun kommer indlæg når der kan tjenes point.

Så Ann-Vibeke - jeg beklager hvis min løsning ikke fungerer; men jeg synes nu alligevel du skulle prøve at kontakte dem der har solgt dig keyboardet, så får du den mest optimale løsning.

Jeg vil give Zonker medhold i, at du bør nulstille pointene og gemme dem til en anden lejlighed.

Mvh
Bjarne H

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 25-04-02 22:27

Tak for svaret Bjarne_H.

I dag ser jeg (tilfældigt) at min accept af dit svar tilsyneladende ikke er "gået i boksen" - trods det, at jeg accepterede dit svar d. 17. eller 18....men bedre sent end aldrig.
Jeg kontaktede computercity, hvor min musikstation er købt! (det var den del af dit svar jeg fandt brugbar)

Undskyld forsinkelsen - som    må skyldes atmosfæriske forstyrrelser!
vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-04-02 00:57

Hej Ann-Vebeke!

Tak for det.

Jeg er nysgerrig - havde Computercity en løsning til dig og hvilken. jeg har selv et keyboard og det kunne jo være!

Mvh
Bjarne

P.S. Jeg glæder mig til at høre musik på din hejmmeside!

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 05-07-02 20:53

Elooee.

Den rigtigste løsning er at du køber et midi interface til dit lydkort ca. pris 200,- og indspiller direkte i modi format (midifile), der efter er der mulighed for at mixe de forskellige kanaler 16 stk, alle indspillet som GM ( general midi format ) til dette brug er der masser af freeware på nettet, god fornøjelse.