/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kontakt til Medion danmark ???
Fra : Jon
Vist : 1089 gange
200 point
Dato : 16-02-04 13:01

Hej!

Jeg har et stort problem med en aldi pc, og vil meget gerne have fat i Medion's danske afdeling, nogen der har et telefonnummer, en mail adresse, en webside, ET ELLER ANDET !?!

Eller kan jeg skrive til den engelske/tyske afdeling og forvente hjælp ? Eller skal jeg kontakte Aldi først ???

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-02-04 13:06

Du skal under alle omstændigheder kontakte Aldi først, da det er der du har købt maskinen.

Med hensyn til reklamation er det sælger der skal tage affære overfor producent eller servicepartner

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 16-02-04 13:10

Hvad er problemmet med den computer? måske kan vi hjælpe dig bedre hvis du forklarede problemmet
mvh Brommi

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 16-02-04 13:20

Du skal kontakte Aldi, men hvis garantiperioden er udløbet, griner de af dig og lægger røret. Beklager, men har selv prøvet det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 13:41

Du må have en adresse på MEDION i tyskland eller en emailadresse i brugsanvisningen.
Skriv du blot dertil og forklar dem problemet. De skal nok sende dig videre i systemet.
En henvendelse til ALDI kan du kun bruge hvis der stadig er garanti.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 210 point
Dato : 16-02-04 13:56

Hej
Dette tlf.nr. er til
Medion supportservice, telefon 70 20 42 23

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-02-04 13:59

Hej igen

Jeg glemte emailen her er den.

hotline@compare-support.dk

//bentjuul

Kommentar
Fra : gusmusen20

Dato : 11-03-04 10:14

Her er det vigtigt at skelne mellem garanti og reklamationsret. Garantien er noget som forhandleren(Aldi) kan tilbyde ud over de normale forbrugerrettigheder der findes jvf. købeloven. Er din computer mindre end ½ år træder formodningsreglen(omvendt bevisførelse) i kraft der siger at du som forbruger må "formode" at fejlen har været til stede da du købte din PC. Hvis der er gået mere end ½ og mindre end 2 år har du stadig den almindelige reklamationsret. Men her er det dig som forbruger der skal sandsynliggøre at det ikke er alm. slitage/misvedligehold der er årsag til at din PC ikke fungerer. Men her vil jeg sige, at man skal behandle sin PC MEGET dårligt hvis den skal gå i stykker inden for de første 2 år.

Så hvis din computer er mindre en 2 år SKAL du for din egen skyld gå direkte til forhandleren ALDI. De kan IKKE løbe fra deres ansvar jvf. købeloven. Du kan forlange at få den repareret inden for en overskuelig tid. De sender den sandsynligvis direkte til Medion for rep.

Håber du kan bruge svaret.

Godkendelse af svar
Fra : Jon

Dato : 11-03-04 21:07

Tak for svaret bentjuul. Det var præcis det nummer jeg skulle bruge... Til jer andre, mht. til medion computere er det ikke nødvendigt at kontakte aldi først... Og hverken aldi eller compare vil se kvitering...!

Det hele er fikset nu, så det er lækkert :)