/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Jog Space Innovation har høj tomgang og ~
Fra : guldfisken
Vist : 513 gange
150 point
Dato : 16-02-04 12:19

Jeg har anskaffet mig en Jog Space Innovation, og forsøgt at få den igang, men... Den driller lidt.
Jeg kan få den startet, men tomgangen er HØJ, og den går ud, hvis den ikke får gas, eller baghjulet ikke kan dreje rundt. Det hjælper ikke at stille på karburatoren. Og jeg har prøvet med to forskellige. Når man hurtigt slipper gassen, lyder det som om man drejer nøglen i tændingen, og selvom man gaser op hurtigt efter, kan den ikke nå at reddes. Jeg har tjekket membran, cylinder, stempel, topstykke, tændrør, pumper, slanger osv. Men kan ikke finde fejlen. Kan det evt. være noget elektronisk?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-02-04 12:27

Det ku lyde som den er utæt i indsugning mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-02-04 12:30

Det kan selvfølgelig også være tændingen der skal justeres har du evt eller andre haft svinghjulet af da det måske ikke sidder korrekt ? mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-04 14:23

Det kan godt være batteriet der er ved at så af, prøv om den også dør medens der er sat autolader på.
Kan også være en simmerring der trækker falsk luft ind i krumtappen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 16-02-04 15:48

jeg vil også mene det lyder som en alt for mager blanding. Hvis det ikke hjælper at stille på CO skruen på karburatoren, så se efter falsk luft. Det lyder åndssvagt, men man skal aldrig overse det indlysende - har du benzin nok i tanklen og kan den få ordentligt fat i benzinen - nogle muligheder for falsk luft i benzinsystemet?

Kommentar
Fra : stine86dk

Dato : 16-02-04 17:32

der går flere slanger til kab og studs tjek om alle giver benzin og olie der er en du ikke kan suge benzin ud af der skal du puste og der efter suge så det siger klik det er meget lavt det klik men det har meget at sige tjek det det lyder som det eller falsk luft

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 16-02-04 23:00

Herj Guldfisk - ehhh

Jeg skal lige høre, hvilken kaburator har du på ?! Jeg tror sgu ikke den er gal med svinghjul, det er endten det med simmeringen eller kaburatoren hvis det er... !

Jeg har en 17,5mm Dellórto på min Jog og den opførte sig også fuldstændigt tosset.... ! Indtil jeg fandt den rigtige indstillingt... Jeg har effaringer med at Amal/Arrache kaburator kan være kanon sværde at få stillet... !

MVH
Thomas
www.scooterworld.tk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 12:53

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 08:00

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-11-04 14:46

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen