/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Papirkurv??? Tom?
Fra : Miss.Stina
Vist : 672 gange
200 point
Dato : 16-02-04 12:12

Hejsa..
Hmm jeg er vist kommet til at slettet noget der ikke skulle slettes, for nu når jeg tænder for computeren, så kommer der hurtigt en blå skærm frem hvor der står noget jeg ikke kan nå at læse, og så genstarter computeren!
Nå men kan godt åbne computeren i fejlsikret tilstand.. Og så var det jo så lige at jeg tænkte at jeg ville gendanne mine slettede filer, som stadig ligger i papirkurven.. Kan se under egenskaber at den er noget i den, men men men når jeg åbner papirkurven, så er der intet at se!!!????
Nogen der kan hjælpe mig med det??
Problemet med papirkurven var der også før min computer ikke kunne starte..

Please please hjælp mig :)

Mvh Miss.Stina

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 16-02-04 12:15

Stina prøv at gør så du kan se skjulte filer og mapper.. Det gør du under mappeindstillinger =>> vis =>> Vis skjulte filer og mapper.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 16-02-04 12:16

hej

Vil du have rettet fejlen om papirkurven eller at din computer ikke kan starte op?

Hvis det er det med computer ik kan starte op. Har du prøvet at tage en systemgendannelse for hvis det er sket for nyligt er det måske en mulighed.

Hvis det er det med papirkurven prøv at vise skjulte filer kunne være de filer som du mener er i papirven er skujlte filer så prøv lige at gå ind i:

Funktioner - Mappeinstillingere - Vis - Vis skjulte filer.

Skriv hvis du kommer frem til noget

Håber at det hjælper

m.v.h
Steffan

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-02-04 12:40

Hej du.
Skal lige bruge nogle flere oplysninger.
køre du med Win XP ell. winME
kan du systemgendanne under fejlsikkert tilstand
Start/alle programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemgendannelse
Fin et tidspunkt hvor du kan huske den virket godt...
hvis du køre med andre systemer kan den måske reddes med at sætte cdén i og køre en rep. ellers er der kun reinstall. tilbage.... god ide er at partionere din hdd så dine vigtige ting bliver gemt på et andet drev så koster det ikke så meget at skulle reinstt.
min makker køre efter deviset.. " rigtige mænd, tager ikke backup, de græder"

Hilsen Toupie kammerat

Kommentar
Fra : Miss.Stina

Dato : 16-02-04 13:45

Jeg har XP..
Og kan ikke lave systemgendannelse, fordi, ja dum nok som jeg kan være, så slog jeg den fra for 1 mdr. siden, da jeg skulle fixe blaster!!
Har lige prøvet at at gå ind i mappeindstillinger, og lave vis skjulte filer, og der dukker stadigvæk ikke noget op??? suk suk :(

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-04 15:48

Jeg syntes nu du skulle få repareret din opstart, så kan du altid lege med den rettelse, for jeg tror ikke der er noget i den og at du har slettet noget, men ellers er fejlen at:
http://www.winhelp.dk/95p6.htm
Prøv derimod at trykke dit grafikkort ordentlig fast i "slottet" på bundkortet.
Løser det ikke problemet, så gå i bios og setup defalt, eller tag dit knapbatteri ud i 3 minutter.
Eller få skannet for virus og spyware.
Ellers må du jo enten reparere, eller installere Windows igen: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Miss.Stina

Dato : 16-02-04 16:14

pallebhansen:
Jeg kan ikke komme ind på dit første link?? serveren ikke fundet?

Kommentar
Fra : Miss.Stina

Dato : 16-02-04 16:17

Ahhh, nu kan jeg komme ind på siden, men der står jo at papirkuren er fuld n¨r den er tom.. Jeg ved at jeg har smidt noget ud, og at det skal ligge i paprikurven, men når jeg åbner så er der intet.. så mit problem er lidt omvendt.. for papirkurven er lidt fyldt, men jeg kan bare ikke se indholdet..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-04 16:37

Altså det ser ud på "ikonet papirkurv", som om der er noget i, men når du åbner papirkurv, så er der ikke noget. Det er vel også det linket hentyder til.
Dit problem med opstarten der ikke duer, opstod den ved at du slettede noget? Og siden har den ikke kunnet opstarte normalt?
Nu kunne du jo lave et brev eller kopiere noget ud på skrivebordet, for derefter at slette det, og se om det er i papirkurven, og hvis det er så må du ikke tømme papirkurven, men lade det ligge, eller kun tømme den nye fil.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Miss.Stina

Dato : 16-02-04 16:50

det har jeg lige prøvet.. altså at ligge noget i papirkurven.. Men det kan jeg heller ikke se derinde!?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-04 17:08

Nu var det lidt lettere hvis du svarede på mine spørgsmål:
1. Dit problem med opstarten der ikke duer, opstod den ved at du slettede noget? Og siden har den ikke kunnet opstarte normalt?
2. Du har vel ikke i egenskaber for papirkurv, lavet den indstilling at slettede filer (Dem der kommer i papirkurv) skal fjernes. Det tror jeg du har, og så er der kun tilbage at bruge et "genskabelsesprogram" som feks. FileRescue, men det bør køres fra en diskette og de fundne filer skal ligges ind først på en diskette eller andet drev, da de ellers overskriver (Du risikere allerede at overskrive de slettede data, hved at bruge internettet), de forsvundne nødvendige filer.
NB: Ved opstart kan du trykke pause/break for at låse opstarten for at se fejlmeddelsen. Og hvis du ikke når det, så bare tryk resetknappen på dit frontpanel, for at prøve igen, det sker der ikke noget ved.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Miss.Stina

Dato : 16-02-04 17:13

ok..
1. mit problem startede efter at jeg havde slettet nogle filer.. Dvs altså første gange jeg tændte min com. igen.
2. mener ikke at jeg har sat den til at skulle slette ting med det samme! men jeg kan jo stadigvæk se at der er noget i parpirkurven ( jeg er altså ret forvirret over dette :))

oki, prøver lige det der med pause break.. :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-04 17:28

2. Sådan fjernes filer eller mapper permanent, når de slettes:
Højreklik på Papirkurv på skrivebordet, og klik derefter på Egenskaber.
Hvis afkrydsningsfeltet Filerne skal ikke flyttes til papirkurven, er markeret, så er det her fejlen ligger.
Altså hvis afkrydsningsfeltet Filerne skal ikke flyttes til papirkurven er markeret, vil du ikke kunne gendanne nogen af de filer, du sletter

Men jeg giver dig ret i at så burde den ikke vise der er noget i, undtagen at det der var slettet, kom fra et andet drev, og som følge deraf ikke kan vises.
Men du kan muligvis få comp. til at køre normalt igen, hvis du bruger mit andet link, og reparerer Windows.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 12:54

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 08:00

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-11-04 14:47

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen