/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows kunne ikke starte.. HJÆLP
Fra : tommy_b
Vist : 835 gange
100 point
Dato : 16-02-04 09:36

Hejsa alle. Jeg har følgende problem:
Jeg havde købt, kørt og opdatet et nyt antivirus og firewall program og installeret opdateringen mod blaster.
Den skrev igen "Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler \windows\system32\config\sysk.
Du kan forsøge at reparere denne fil ---- " men den vil stadig ikke lade sig reparere og jeg måtte starte det hele op på ny.

Efter at jeg havde fået windows xp installeret skrev den:
Fejlsignatur
BCCode: coooo218 BCPI:E1445EB8 BCP2:00000000 BCP3:00000000
BCP4:00000000 OSVer:5_1_2600 SP:0_0 Product 256_1

Fejlrapporten indeholder følgende filer
C:\Windows\Minidump\mini021504-01.dmp
C:\DOCUME~1\Ingeborg.IH\lokale~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdataxml

Nu skriver den hver når jeg starter word "Compile error in hidden modul Auto Exe C"

Hvad sker der?

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 16-02-04 09:39

installer windows igen... det var det eneste der virkede for mig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-02-04 10:01

Hvad for et styresystem har du hvis win xp så lav en gendannelse i systemværktøjer Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-02-04 10:04

http://www.grisoft.com/us/us_index.php Hent dette i stedet for det er gratis brugervenligt problemfrit og Fedt mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-02-04 10:05

Du skal da ikke geninstaller win før alt andet er prøvet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-04 10:29

Det er en registreringsfejl.
Kør en rep. via installations cd (skal bootes) Spring over rep ved hjælp af genoprettelseskonsol og vælg installer og derefter vælges R

Kommentar
Fra : tommy_b

Dato : 16-02-04 10:36

Hvad mener du med en registreringsfejl?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-04 10:42

http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&qu=c0000218&view=en-us

Der står lidt om fejlen, men da der er flere koder i fejlmeldingen kan du ikke umiddelbart regne med den nøjagtige beskrivelse, det er mere fejltypen.
Du har nok handlet lidt overilet, men den bedste løsning i første omgang er at køre en reparation af systemfiler.
Du kan også prøve at sætte inst. cd i drevet og skrive i kør sfc /scannow Enter
(hvis du kan få adgang)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-02-04 12:03

Ka man få et svar fra spørgeren Tak mvh Sune

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 16-02-04 12:48

fire (4) ting:
1: er ikke sikker, men mener Product 256_1 indikerer problemer med grafikkort eller ram
2: Lav en scanning der undersøger/reparerer/erstatter ødelagte og manglende systemfiler:
Vejledning her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sfc
3: Repair af WinXP: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
4: Hvis du ikke allerede har det, så sørg for at få opdateret med SP1 samt de andre updates.
Links her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sp1
(din fejlmeddelelse skriver: OSVer:5_1_2600 SP:0_0 = WinXP uden SP1)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-04 14:45

Catbody>> Så enkelt er det vist ikke m.h.t. Product 256_1 og desuden gentager du jo stort set bare hvad andre har foreslået.
Se her:
http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&na=83&qu=Product++256_1&View=en-us

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 16-02-04 15:08

BjarneD >>> sorry, hvis det er blevet opfattet som spam, hvilket ikke var ment. Lagde også kun link ind, da der ligger en vejledning i brugen af forslagene.

m.h.t. SP1 er det altså vigtigt at få lagt den ind, da den lukker mange huller.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-04 15:24

Catbody>> Nej sådan var det nu ikke ment, men vi skal da hjælpes ad med sikre, at spørgeren kan overskue besvarelserne, og det er da rigtigt nok smart at lægge det ind på sin hjemmeside, men der er jo flere forslag, som svarer til dine vi mangler bare en tilbagemelding så vi kan styre den rgtige vej med forklaringerne.
Opdatering er bestemt alfa og omega. Problemet er de fejlmeddelelser som er alt for besværlige at tyde. Det er jo nemmere at udelukke hvis man selv har det i hænderne.
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : tommy_b

Dato : 16-02-04 15:28

Tak for de mange svar.
Tror i, at det er nok at opdatere eller kan det være, at jeg skal have en anden version af xp? (det er en.. ja i ved version....)
Tommy

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 16-02-04 15:29

jeg tror du skal have fat i en anden version

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-04 15:31

HELT enig. Du får problemer med nødvendige opdateringer når du har en uaktiveret version.
Bjarne

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 16-02-04 15:35
Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 100 point
Dato : 16-02-04 15:36

Som BjarneD rigtigt skriver, får du problemer vedr. opdateringer.

Godkendelse af svar
Fra : tommy_b

Dato : 16-02-04 15:41

Tak for svaret catbody.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 16-02-04 15:53

BjarneD >> synes ikke rigtigt jeg fortjent alle pointene, så jeg opretter lige til "point-spørgsmål" til dig.
(vedr. http://www.kandu.dk/dk/spg/33057 )

Kommentar
Fra : tommy_b

Dato : 16-02-04 15:58

Det er godt, at i kan dele.
Jeg kunne ikke finde hvordan jeg kunne dele pointene mellem to svar.
Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-04 16:15

Catbody>> Det behøver du ikke.
Jeg har ikke behov for point, men glæder mig over at det er muligt at hjælpe seriøst ad denne vej, og det er da suverent spørgeren der bestemmer hvem der har hjulpet bedst.
Mvh
Bjarne