/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Har nogen brug for Elvius' Præstehistori~
Fra : Varla
Vist : 403 gange
70 point
Dato : 15-02-04 23:15

For at det ikke altid skal være noget man "betaler" point for, så er her en henvisning til at tip.
Det behøver slet ikke at være en rosende omtale, blot en bedømmelse. Den som giver her giver den bedste bedømmelse af tippets anvendelighed, vil få pointene.

http://www.kandu.dk/dk/tip/6209

Jeg overvejer nemlig at frigøre pladsen på serveren for de ca. 40 MB.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 15-02-04 23:21

Hej varla
Det er da en ganske udmærket tip, men du kan vel sidehen nøjes med at have en henvisning til at filen evt kan tilsendes på foresørgsel? jeg har selv været der og har den derfor liggende på min PC.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-02-04 23:32

Jeg har tænkt på det. Måske jeg kan lave "en bette fil" hvori informationerne står, og så lade denne fil erstatte den anden. Desværre er jeg ikke særlig god til hjemmesider og alt hvad dertil hører, og er egentligt imponeret over at det lykkedes med Elvius, men det var nok fordi jeg har gjort præcist som jeg fik anvist i en anden situation.

Jeg går ud fra at blot den hedder det samme, så kan det lade sig gøre.

Problemet med at sende den er filens omfang, nemlig ca. 40 GB, og de er svære at sende med mail, men måske de fleste har set den nu, og jeg så kan nøjes med at uploade den når behovet opstår for nogle stykker. Så kunne jeg jo give en periode hvor den var til rådighed. Som du sikkert kan se så springer mine tanker lidt mellem flere muligheder. Det var også årsagen til at jeg efterlyste nogle indlæg til det spørgsmål jeg har stillet mig selv.

MVH
Varla

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-02-04 18:10

Har du CD brænder,

så vil jeg, og sikkert mange andre, foretrække
at betale for en CD med den store database inclusiv forsendelse.

For de fleste vil det være langt dyrere at down loade,
Svend

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 16-02-04 18:22

Hvis der er flere der ønsker det på denne måde, så vil det da være en udmærket ordning.
Det kan gøres for ca. 10 kroner incl. porto, og det er vel egentligt der problemet er, for hvem vil betale 15 kroner i porto for at komme til at betale 10 kr, altså i alt 25 kr.
Fordelen vil så være at den ikke behøver at være zippet, og at den ikke fylder op på harddisken.
Men det var prisen inkl. betalingsomokstninger der fik mig til at tro at en gratis version til download kunne have interesse.
Er der flere som gerne vil Elvius' Præstehistorie som CD ?
MVH
Varla

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 70 point
Dato : 16-02-04 22:27

Hej Varla
En ganske god ide med en CD.
Ville det så ikke være en ide at lægge ordbogen på samme CD?
Med hensyn til prisen, synes jeg ikke det kan være det store problem, hvis man meget gerne vil have den CD. Men sørg for at få dine omkostninger dækket inden du sender noget, ellers kan det jo hurtigt blive dyrt for dig.

Hilsen Lis.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 16-02-04 22:37

Tak for tippet. Det havde jeg egentligt ikke tænkt på.
Måske jeg skulle lægge det ud som en tekstfil istedet for den store fil der nu ligger der, men vil folk ikke nemt føle sig snydt ?
Men hvis jeg nu skriver en forklaring, så måske ?
MVH
Varla

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-02-04 17:10

Det er ikke alle, der lige som Lis, ved hvad du har at tilbyde, Varla.

Selv fik jeg sendt to zip filer:
en med navne, der virkede perfekt, og en med (vist) landkort jeg ikke fik til at virke;
og blot nedtagningen af disse koster lige så meget som din CD,
der jo kan bruges gang på gang uden netomkostninger.

Så hvis du vil have flere til at melde sig som evt. købere,
må du nok fortælle noget mere om hvad din CD kommer til at indeholde,
(og så tror jeg det er ligegyldigt om den koster 30 eller 50 kr)?

Tænk hvis du skulle have timeløn??
Svend

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 17-02-04 17:43

Jeg bliver mere og mere varm på at lave en CD. Og som Lis skrev, så kan der jo lægges flere ting på. Timeløn tænker jeg slet ikke på, men det ville da være rart om andre kunne have glæde af noget af det man har lavet.
Det vil jeg overveje.
Landkort filen er en excel-fil, og kan som sådan også bruges i Open Office, men den kan ikke "stå alene". Der skal være et regnearksprogram at indlæse den i.
MVH
Varla

Godkendelse af svar
Fra : Varla

Dato : 18-02-04 23:51

Tak for svaret LisBJensen.

Det er jo ret håbløst at fordele point, så denne gang bliver det dig der får dem.

Det gav mig et par gode ideer, og det var jo også det der var meningen.

I øvrigt bruger jeg den meste tid på slægtsforskning, så hvis der er nogen jeg kan hjælpe, så lad mig høre.

Min e-mail adresse står under Varla.
MVH
Varla