/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Cykelcomputer på mc.
Fra : Schwartzbach
Vist : 938 gange
10 point
Dato : 15-02-04 19:36

Hejsa allesammen!!!

Jeg ønsker at sætte en cykelcomputer på min mc og ville høre om hvilken model som er egnet og hvordan den skal påmonteres.

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-02-04 19:38

Jeg er da helt vildt nysgerrig efter at få at vide en ting.... HVORFOR???

Kommentar
Fra : Schwartzbach

Dato : 15-02-04 19:43

Det er for bl.a. at få et ur og så til at regen gennemsnitfarten osv.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-02-04 19:46

Problemet er blot at de færreste cykelcomputere kan registrere de hastigheder du opnår på en MC

Kommentar
Fra : Schwartzbach

Dato : 15-02-04 19:48

nu er det sådan at min mc køre ikke hurtigere end 300 som er de flestes maximum for en cykelcomputer. Det kunne godt være at der var nogen som havde erfaring inden for det område.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-04 20:21

jeg har kørt 61 med en cykel computer,men du skal kunne indstille hjullets diameter i den,
og marinetten skal sidde på ejeren tæt ved forglaflen,så den kan registreder omdregningerne,
men det burde vel kunne lade sig gøre.

Accepteret svar
Fra : ta262

Modtaget 10 point
Dato : 15-02-04 21:10

Det er intet problem! På de fleste cykelcomputere skal du angive hjulets omkreds i mm. Det eneste lille problem kan være at sætte magneten fast. Men det løses nok sagtens.
Jeg har i min tid som cykelmekaniker/handler solgt flere SIGMA computere til kunder som ville bruge den som du. Flere har senere har fortalt at det kunne lade sig gøre.

Så... Sigma. Det er derudover en stabil og fornuftig computer.
Lad være med at prøve en trådløs. Det er ikke løsningen pga. afstand osv.

Mvh Torben

Godkendelse af svar
Fra : Schwartzbach

Dato : 15-02-04 21:18

Tak for svaret ta262. Det vil jeg begive mig ud i.

Kommentar
Fra : ta262

Dato : 15-02-04 23:05

Selv tak da. Og god fornøjelse.

Kommentar
Fra : susino

Dato : 22-03-04 15:15

Hvorfor er det ikke løsningen med en trådløs,
Hvor farlige er en trådløs- computer,
jeg har lige læst at man skal passe på med at kigge på den,
når man cykler,
er det på grund af stråling eller hvad

Kommentar
Fra : Schwartzbach

Dato : 22-03-04 17:12

Den fanger ikke signalet særlig godt og er derfor meget unøjagtig med sin måling.

Stråling nej den er vidst for langt ude. Det er højestsandsynligt fordi at når du kigger på cykelcomputeren så er dine øjne væk fra vejen og du mister overblikket.

mvh Schwartzbach