/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
nyt akvarie mangler hjælp!
Fra : hugobot
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 15-02-04 18:16

Jeg har 2 gubbyer og 2 neon fisk. Jeg vil meget gerne høre, hvad for nogle fisk de kan leve med, sådan de ikke går hen og bliver spist med det samme.....

meget gerne lidt store fisk, men de skal kunne leve med gubbyer...

Accepteret svar
Fra : babee

Modtaget 110 point
Dato : 15-02-04 18:23

jeg har ca 17 neon fisk i mit og de lever sammen med 2 stk blå gurami og med ret store scalare ca 8 stk men jeg ved ikke om de kan gå med gubbier men det tror jeg da de kan. og jeg vil råde dig til at få mindst 3 neon mere de er flok fisk og befinder sig ikke godt kun 2 sammen. hvor stort er dit akvarie?
hilsen babee

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 18:27

Hvad med store slørhaler?

Kommentar
Fra : hugobot

Dato : 15-02-04 18:29

65 LTR. og ja vi har snakket om flere neon fisk, ved du om jeg kan have 2 sort neon og 3 normale neon.?

Godkendelse af svar
Fra : hugobot

Dato : 15-02-04 18:30

Tak for svaret babee.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 15-02-04 18:55

ja du kan sagtens have 2 sorte jeg har selv 3 sorte neon men jeg ville nok også vælge et par normal neon de befinder sig bedst sammen med flere. de sorte neon er lidt størrer end de normale neon. derfor holder de ikke så meget sammen. det ville også være godt med en sugemalle den tager alt hvad der er af alger.
og det var så lidt med svarret og takker for pointene

Kommentar
Fra : jacob_waino

Dato : 25-02-04 21:31

Det vigtigste at holde sig til en fisk - lidt i samme større. Du skal også holde for øje, at guppyerne - måske - på et tidspunkt begynder at yngle. Og hvis de andre fisk er lidt større end dem, ser de gerne ynglen som et lækkert mellemmåltid.
Som Babee rigtig nok skriver, så er det en rigtig god idé at anskaffen en malle - eller to. Alt efter deres størrelse.
De almindelige HYPOSTOMUS PLECOSTOMUS er meget seje - i den forstand at de kan tåle at blive "leget" med, så den slags fisk du allerede har godt kan lide. Da denne malle er meget almindelig, er prisen også til at betale. Har fundet nogen til ca. 15-20 kr. stk. Og med et akvarie på 67 liter, så er det nok en idé at anskaffe omkring 2-3. Alt efter størrelsen selvfølgelig.

Håber du kan bruge mine råd til noget...