/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aerox startproblemer, IGEN!!!!!!!!!!
Fra : Mordex
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 15-02-04 17:43

Hej.
Jeg har sgu problemer med min Aerox igen.
Igår kørte den uden problemer. Den var heller ikke svær at starte.
Og i dag startede den også første gang, men da jeg efter ca 45 sek. gav den lidt gas, og kørte ca. 5-8 meter, gik den i stå. Jeg har kigget på tændrøret, og har sat et nyt i, men til ingen nytte. Det bliver godt nok lidt vådt efter et par spark, men den vil ikke starte.
Min Aerox står i en kælder, så jeg bruger aldrig shokeren til at starte den med. Den starter (startede) altid første gang uden shoker.
Jeg har desuden i tirsdags fået skiftet krumtappen og fået indstillet karburatoren af en extrem god fagmand. (han kan skifte krumtappen på en jog på 1t.20min. fra den er samlet til den er samlet igen )
Så det er meget mærkeligt at den ikke vil starte.
Jeg har glemt at tjekke om der er gnist på tændrøret, så måske er det tændrørshætten? Det kan være den er beskidt?

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 18:09

Det kan også være tændrøret For man må da ikke håbe det er svinghjulet han ikke har fået spændt i farten Mvh Sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 18:26

Det er nemlig svinghjulet han har skiftet. Det gamle svinghjul knækkede.
Tændrøret kan det ikke være, for jeg prøvede med et helt nyt, og det hjalp ikke.

For lige at sikre mig, så er svinghjulet det der sidder bag oliepumpen, ikke?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 21:10

Der er gnist på tændrøret, så det kan værken være det eller hætten.

Kommentar
Fra : stine86dk

Dato : 15-02-04 21:21

tjek dit cylenderkit

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 21:33

Hvad skulle der være galt med kittet?????
Det er lige samlet af en fagmand, og det er et helt nyt stempel.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 21:58

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>SUNE, hjælp mig lige
Hvis den nu laver gnist på tændrøret, kan det så stadig være svinghjulet?????????
Jeg mener at hvis det havde været svinghjulet, så ville tændrøret ikke gniste. Hvad siger du?

Jeg beder venligst om svar *SSSSSSSSSSSSSSSS*

Mvh,
Mordex.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 16-02-04 14:06

Nej det kan ikke være svinghjulet, hvis der er gnist.
Lad batteriet op med en autolader.
Luk for benzin hvis du kan
Tag tændrør af, hold gassen i bund, og spark på kickstarteren 20 gange, for at lufte alt benzin ud af krumtaphuset.
Sæt tændrør i (helst et nyt) (hold stadig benzinen lukket) spark kikstarteren 10 gange med tænding på, hvis den ikke er startet, så se efter om det er vådt.
Hvis det ikke er vådt, åbner du for benzinen og prøver igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-02-04 14:57

Hej. Jeg har lige lavet den.
Ved I hvad det var????
Det var K¤%&/#¤ vakumslangen der var mast mellem 2 små plader.
Det må have været efter at jeg havde kørt med lidt for høj fart over et vejbump, så hoppede pladerne fra hinanden, og, ja....slangen røg imellem.

Men tak til alle. Især dig Sune.

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 16-02-04 14:57

Tak for svaret pallebhansen.
Tak fordi du prøvede.