/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Wupdater i XP
Fra : fritnat
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 15-02-04 16:54

Jeg får en tilbagevendende problem med tilsluttede enheder som printer eller modem samt photoshop (muligvis andre programmer). Problemerne opstår når Wupdater ikke afsluttes af sig selv når jeg slukker PC'en og jeg må klik på "afslut nu" knappen. Selv om jeg gentagne gange genstarter PC'en sker det samme. I løbet af et par dage pludselig afsluttes Wupdater af sig selv igen og alt går godt indtil næste gang.
Er der en enkelte løsning? Jeg er ikke meget for at geninstallere osv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-04 17:09

Du kunne jo slå automatisk opdatering fra i Kontrolpanel.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 15-02-04 17:34

Planlægge automatiske opdateringer
Du kan angive, at Windows skal hente opdateringer automatisk og installere dem i henhold til en angiven tidsplan. Det giver dig mulighed for at holde computeren opdateret uden afbrydelser. Du behøver ikke engang at sidde ved computeren.

Sådan planlægges automatiske opdateringer

Åbn i Kontrolpanel.
Klik på Hent opdateringerne automatisk, og installer dem i henhold til den angivne tidsplan under fanen Automatiske opdateringer.
Angiv dage og klokkeslæt, hvor Windows skal installere opdateringer.
Når du har angivet denne indstilling, finder Windows opdateringer, der gælder for computeren, på webstedet Windows Update og henter dem automatisk i baggrunden (du får ikke besked og bliver ikke afbrudt under denne proces). Når overførslen er afsluttet, vises en meddelelse på proceslinjen, så du kan gennemse de opdateringer, der er planlagt til installation. Hvis du vælger ikke at installere på dette tidspunkt, starter Windows installationen i henhold til den angivne tidsplan.

Bemærk!

Du skal være logget på som administrator eller som medlem af gruppen Administratorer for at ændre indstillinger for Automatiske opdateringer. Hvis computeren er tilsluttet et netværk, kan visse indstillinger for netværkspolitik også forhindre, at hele proceduren kan udføres.
Hvis du vælger at installere opdateringer, når du får besked, skal du være logget på som administrator eller som medlem af gruppen Administratorer. Men installationen finder sted på det planlagte installationstidspunkt, uanset hvem der er logget på computeren på det pågældende tidspunkt.
Visse opdateringer kræver, at du genstarter computeren for at afslutte installationen. Hvis du er logget på computeren, giver Windows dig besked og giver dig mulighed for at udsætte genstarten. Husk at gemme eventuelt arbejde inden det planlagte installationstidspunkt.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 15-02-04 17:34

taget fra windows hjælp

Accepteret svar
Fra : ticka

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-04 19:45

øh, er du HELT sikker på, at det er windows opdatering, denne dér wupdater?
For et halvt års tiden siden havde jeg de samme problemer med wupdater.exe og i min søgen fandt jeg ud af at wupdater er en virus! Denne tråd handler om wupdater: http://www.kandu.dk/dk/spg/27493 . Måske der er noget, der kan få dig videre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-04 20:01

Funktionen hedder ganske rigtigt WindowsUpdate forkortet til wupdate, men filen hedder ikke wupdate.exe det er netop en kopi af navnet der bliver brugt til at sløre virus. Den rigtige fil hedder noget i retning af Wupmngr

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-04 20:30

jeg gå ud fra det er den rigtige windows opdate der er tale om.
prøv at slette opdtae i tilføj/fjern programmer i kontrol panel,derpå kan du indstallere dem igen,med bedre resultat.

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 15-02-04 22:41

Jeps, jeg tror det er en virus - har ellers spyware nuker. Samme placering som sniperdk og ingenting om microsoft under egenskaber. Problemet er bare at jeg kan ikke komme på nettet -bruger en gammel bærbare nu.
Nogle forslag?

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 15-02-04 23:02

jeg har fundet denne adresser på en tysk hjemmeside
http://www.schnassel.net/forum/forum/showtopic.php?threadid=724
gå nederst på siden der er der to link som sikkert kan bruge
og der er beskrevt på tysk hvordan du gør

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 15-02-04 23:15

Tysk, hjælp! Kan ikke et ord.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-04 23:15

Hvad med det her:
As far as wupdater--
I did an over-the-top reinstallation last night on a computer someone had screwed up. When I got it going again I ran spybot and deleted some spyware.

Then I noticed it was hanging on opening control panel and on shutdown. CTRL-ALT-DEL showed wupdater wasn't responding. At the time I didn't know what it was. It wasn't listed in add/remove programs so I couldn't remove it that way. Running msconfig showed it was in a folder in 'common files' in 'program files. I removed that folder, then ran regedit and went to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

and deleted the wupdater reference. After that I had no more problems with it.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-04 23:18

Der er tilsyneladende ingen tvivl om, at det er en virus, og at den er svær at fjerne.
Ham fyren fik den åbenbart pascificeret ved, at køre regedit og gå til HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
der fandt han wupdater og slettede referencefilen.
Derefter må den kunne slettes. Jeg syntes at jeg så et sted at den ligger i Programme\CommonFiles???

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 15-02-04 23:38

Jeg kan bare ikke få lov til at slette folderen. Nødt til at sove på det.....Mange tak for hjælpen indtil nu.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-04 23:44

Nej den skal først være deaktiveret og du skal deaktivere restore ellers ligger den bare der.
Hvis du fjerner reference filen ved hjælp af regedit skulle den ikke starte op ved genstart og den burde derfor kunne slettes. Den ligger efter al sandsynlighed i C:\Programmer\Common files\update.
Nogle gange er det en god idé at starte op i fejlsikker tilstand når sådanne filer skal slettes, ellerss kan jeg anbefale at installere Genoprettelseskonsollen fra Windows XP cd'en. Du kan se hvordan under Hjælp. I genoprettelseskonsollen kan du starte op i noget DOS lignende og ved hjælp af simple kommandoer slette uønskede filer.
Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : fritnat

Dato : 16-02-04 12:27

Tak for svaret ticka.

Du havde ret der var tale om en virus. Det løber koldt ned af ryggen, hvad pokkers skal almindelige folk gøre nu om dagen når det ikke er nok med opdaterede antivirus, spyware og firewall? Godt vi har sådan forummer ikke?

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 16-02-04 12:38

jo, troede selv jeg var godt beskyttet den gang.....Arlet er bruger på kandu, og vist også på eksperten.dk og han hjalp mig med at fjerne skidtet dengang.......hvis du har problemer med at fjerne wupdate

Kommentar
Fra : als

Dato : 16-02-04 13:23

Jeg synes du skal hurtigst muligt ind på Spywarefri's forum for du har ikke bare virus men du har også spyware
http://www.spywarefri.dk/forum