/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Fælles hundeluftning.
Fra : susno
Vist : 814 gange
40 point
Dato : 15-02-04 12:39

Er der nogen der kender noget til "fælles hundeluftning" i Randers eller Hadsten-området? Det drejer sig blot om at min hund også møder andre hunde og man går en tur sammen.
Jeg har gået i en fælles gruppe i Århus i et par år men synes det er lidt langt at køre.
Venlig hilsen Susno

Kommentar
Fra : AnnNielsen

Dato : 15-02-04 12:42

Øv altså... Jeg bor på Sjælland... Men søger også en hundelufte gruppe :) Og jeg syntes også at det er lidt langt at køre til Randers eller Hadsten området ;) Men held og lykke med søgningen.

Med venlig hilsen

Ann Nielsen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-04 14:03

Hej Susno

Der er utroligt mange hundeforeninger i området. Du kunne jo melde dig ind i en af dem så kommer det nok helt af sig selv.
Bjarne

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 15-02-04 15:46

Hej Ann Nielsen
Hvor på Sjælland bor du???
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : AnnNielsen

Dato : 15-02-04 20:37

Hej Jette.

Jeg bor i Høje Taastrup, men har bil så vi kan godt komme lidt rundt ;)
Hvad med dig Jette, hvor er du så fra? ;)

Ann

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-02-04 05:52

Jeg er fra Fakse. (30 km. syd for Køge). Det er ikke ret langt fra Fakse Ladeplads (ca. 8 km.), hvor der er både skov og strand. Hundene må godt nok ikke gå løse i skoven, men det må de på stranden, som ligger op og ned af skoven. Det er et rigtigt dejligt område - undtagen når tangen driver ind om sommeren. Så stinker det værre end stygt.
Hvis du har lyst, kan du jo kommer herned en lørdag eller søndag. Så kan vi køre ned til Fakse Ladeplads og lade hundene lege, og så køre hjem til os og drikke noget kaffe - eller te, hvis du bedre kan lide det. Der er også en festivalplads her i Fakse (tomt indhegnet græsareal) hvor de kan lege, hvis det er.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : AnnNielsen

Dato : 16-02-04 07:52

Uha det lyder godt!

Jeg er ikke så vild med at lade min hund løbe løs, dels pga de ulykker jeg desværre har overværet igennem tiden.

Vi var i Jersie igår, og sikke Gizmo syntes at det var sjovt, UNDTAGEN vandet, uha da! Men folk vil helst ikke lade deres hunde lege sammen med Gizmo, hvilket jo er syndt for ham. Han er bange for det i starten, og kryber ind til mig, men bagefter løber han efter dem, det er trods alt sunde tegn!

Hvad for nogle hunde har du? Min er jo en bette en ;)

Hilsen

Ann

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 16-02-04 19:44

Hej Susno !

Meld dig ind i Dansk Kennel Klub, så kan du deltage i alle de arrangementer der bliver holdt i de forskellige kredse over hele landet. Det koster 375 kr. om året at være medlem og din hund behøver IKKE at have stamtavle for at deltage.
http://www.dansk-kennel-klub.dk/kunder/dkk/dkkweb.nsf/frames?openform&Exp=10&Vis=/kunder/dkk/dkkweb.nsf/navig/E5456C596002FAF6C12569670034DE40?OpenDocument&Titel=Medlemskab

Karin

Kommentar
Fra : susno

Dato : 16-02-04 20:25

Kommentar fra Susno ang hundeluftning.
Mange tak for de mange kommentarer og indlæg.- Men jeg bor mellem Randers og Hadsten og søger hundegruppe- altså nogle(få) mennesker der (på et givet tidspunkt)
dagligt eller ugentligt(helst week-ender) lufter deres hund sammen - så kan hundene socialisere og ligeledes menneskene. Jeg er ikke interesseret i træning.

Accepteret svar
Fra : k.j.k

Modtaget 40 point
Dato : 16-02-04 22:56

Det var heller ikke træning jeg mente med DKK, det er gåture med hundene, og socialt samvær.

Karin

Kommentar
Fra : AnnNielsen

Dato : 16-02-04 23:35

Hej Jernladyen.

Du får lige min private mail så vi kan skrives ved der: annn@adslhome.dk

Med venlig hilsen

Ann

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-02-04 23:35

Hej Ann.
Vi har jordens sødeste Golden Retriever. Hun elsker alt og alle - på nær nogle meget få undtagelser med kasket/styrthjelm på. Jeg kan ikke forestille mig, at hun vil gøre nogen noget som helst - undtagen måske lige at slikke så meget på dem, at de bliver hudløse. Hvad hunde angår, er hun lidt bange for dem, hvis de er alt for vilde - så går hun sin vej, væk fra dem.
Hun har aldrig været i vandet, da hun har haft forbud mod det p.g.a. konstant ørebetændelse grundet allergi. Men nu må hun godt, for hun har fået opereret øregangene, så de ender helt nede ved øreflappen, så øret kan få luft. Så nu får hun ikke ørebetændelse mere. Men jeg ved ikke, hvordan hun vil reagere på vand. Vandpytter er rare, men vand fra himlen eller en bruser er virkelig stygt, synes hun. Hun nægter at gå ud i regnvejr.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : AnnNielsen

Dato : 16-02-04 23:52

Hej Jette.

Hvor pudsigt! Hvis det ikke var fordi at vi fandt ud af at kæreste ikke kunne tåle pelsdyr, så havde vi også haft en golden retriever nu ;) Dejlig race! Det bliver nok kun Gizmo og jeg som kommer på besøg, hvis vi finder ud af noget, pga kærestens allergi :/

Det lyder næsten som om at det er Gizmo du omtaler, mht til vand og regnvejr. Føj da det er jo ikke noget som herren vil ud i. Det er jo VÅDT!

Gizmo er lidt interesseret i hunde, især når de ikke er så vilde. Dvs når hunde man møder, er på vej væk, så er de lidt spændende.

Men skriv endelig til mig via mail: annn@adslhome.dk så kan vi evt. aftale at mødes, gerne på søndag, da vi er til hundetræning lørdag. Jeg satser nemlig på at Gizmo så skal sove hele dagen, bagefter sådan en ordentlig omgang træning ;)

Hilsen
Ann

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 00:03

...og hvem kaldte sjællændere beskedne, I har jo overtaget tråden piger

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 17-02-04 00:21

Sorry, det var ikke meningen. Skal ikke ske igen - i denne tråd i hvert fald. Jeg skal nok prøve at forbedre mig.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 00:27

Kommentar
Fra : AnnNielsen

Dato : 17-02-04 08:30

Vi skriver privat nu...

Godkendelse af svar
Fra : susno

Dato : 17-02-04 18:15

Tak for svaret k.j.k. - jeg troede det drejede sig om træning - nu vil jeg prøve at kontakte DKK og se om det gir resultat.Tak for ulejligheden med at svare og kommentere.

I øvrigt er det sjovt at se hvad det fører med sig -også for andre .
Jeg synes det er en rigtig god "brevkasse " denne her.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 17-02-04 23:58

Held og lykke, med "hundevenskaberne". Man lærer jo også altid nogen at kende der hvor man bor, når man lufter sin hund.
Karin