/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
HUNDEhvalp
Fra : perikon
Vist : 339 gange
32 point
Dato : 15-02-04 11:31

Kan nogen hjælpe med en hvalp /tæve , der ikke bliver miindre end 30 cm gerne lidt større uden at blive højere 60, ikke jager, bliver hjemme. Skal bo på stor uindhegnet grund på landet med åbne marker og skal derfor være rimlig nem og opdrage.
Gerne låden i pelsen og ikke alt for mørk.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-02-04 11:37

Prøv Fætter BR.

Kommentar
Fra : UG

Dato : 15-02-04 11:57

Prøv på et dyreinternat, så gør I samtidig en god gerning.
Hilsen
Ulla og co.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 15-02-04 12:10

en hyrde hund er meget nem og opdrage og hvis i går til lidt hundetræning med den så har i vist en meget nem og lydig hund

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-04 12:26

På denne side
http://www.pedigree.dk/Pedigree/DK/_ConstantLeftMenu/3.0/default.htm
kan du få information om de forskellige hunderacer. Der står at man skal være medlem, men intet om, at det koster noget. Du kan selv taste de ønsker ind, som du har og måske på denne måde finde den hund, som passer dig bedst.

mvh ans

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 15-02-04 12:27

Hej perikon
Vi har en 4-måneders tæve, en islandsk fårehund. Tæven bliver 40-42 cm høj og hannen 44-46 cm. Det er en trofast hund, som ikke gerne viger fra sin familie, så den løber ingen steder. Den er samarbejdsvillig og lærenem. Gå på biblioteket og lån bogen "Islandsk Fårehund" og gå ind på nettet og se under Islandsk fårehund.
God fornøjelse
Hilsen nusa

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 15-02-04 12:41

Hej,

Ikke at vi har en hund vi kan tilbyde jer, men vi har da et bud på racen.

En chowchow - ja en af dem med blå tunge og en ellsers ligner en løve.
De er meget stille og roliger, de gør ikke, jagter ikke og er virkelig noget af et vanedyr så de løber ikke langt væk.

Vi hjælper gerne med yderligere ionformationer hvis I ønsker dette.

/TC

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-02-04 13:27

NB: Chowchow savler meget og fylder meget!!! Men er en kærlig hund, men pæn stor.

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 15-02-04 14:07

---> 25

Ham vi har savler nu ikke - men ja han fylder metet

/TC

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-02-04 18:06

Skal det være en raceren hund eller en blanding? Der er forskel i prisen. Og i måden, man eftersøger dem.

Kommentar
Fra : BentAgent

Dato : 16-02-04 14:40

Hvad med en Collie?
se på www.colliehunden.dk

Kommentar
Fra : monyi

Dato : 16-02-04 14:58

Hvad med nogle chihuahua

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-02-04 15:00

Hvad med lige at lade perikon komme tilbage på banen? Måske var det et engangsbesøg som vi jo også har så mange af på kandu.

Kommentar
Fra : perikon

Dato : 18-02-04 10:02

Jeg har nu skrevet en kommentar tidligere ,som må være forduftet.
Men ellers tak for mange gode svar.
Jeg ser gerne det er en blanding, hvor begge forældre er kendt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-02-04 15:12

Hej, perikon. har du kikket på http://www.kandu.dk/dk/spg/31842

Der var 4 tæver tilbage for en uges tid siden. Kryds mellem labrador og dalmatiner.. Begge er jo jagthunde, så de skulle kunne lære at lade være med at jage på egen hånd. Opdragelse skal der jo til, lige meget hvilken race I vælger.

Hvis hunden skal opholde sig meget på naturgrund, så er det altså mere praktisk med kort pels, -både med hensyn til at opdage flåter, men der er altså også meget andet, der kan vikle sig ind i en langhåret hund.

---Når man vil have en blanding, så er man tit henvist til at tage "hvad som byder sig". Anderledes med racehunde, hvor man tit kan komme på venteliste i en kennel. Samtidig er det jo så stort et arbejde at få hvalpe, så der er ikke så mange tævehundeejere, der har mod på det. Men jeg håber da, at det lykkes for dig at finde "drømmehvalpen".

Kommentar
Fra : lbolli

Dato : 29-05-04 01:10

Er der nogen der har Chihuahua hvalpe til salg nu?

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 14-06-04 09:28

hej jeg har en rigtig dejlig hvalp på 10 uger faren ægte golden retriver-moderen ægte labrador retriver-han er sort
har lært at gå i snor-ødelægger ikke noget-kærlig legesyg-børnevenlig-robust-charmetrold.
chipset-vaccineret-færdig med ormekur-renlig
pris 1200

Kommentar
Fra : perikon

Dato : 17-06-04 20:39

TAK til ladies og alle andre jeg måtte have forsømt !
Jeg havde lige været langt syd på (her i landet )og sagt Ja til en lille retriver/labradorblanding, ellers kunne dit tilbud have været fin til mig. Jeg har tidligere haft golden ret.