/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Bremse klodserne hænger
Fra : 653421
Vist : 697 gange
50 point
Dato : 14-02-04 22:26

På min Suzuki GS 450L fra 1982 har jeg bøvl med forbremsen, klodserne hænger, det jeg har prøvet er:
når de har gjordt det har jeg løsnet lutf skruen, for at tage trykket, hjalp kun ind til jeg trak i håndtaget igen, så skilte jeg bremsekaliberne ad for at se om den kunne bevæge sig, det gik fint. så var det hoved cylinderens tur den kunne jeg også få til at bevæge sig i begge retninger, og slangen er ikke tilstoppet. Er der en der kender dette problem. Det skal snart rettes, da der kun er 46 dage til at vi skal åbne Bakken.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-04 22:29

Er der evt returfjedre i kalibrene? eller er det kun gummiflapperne der sidder ved stemplerne ?? Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-04 22:31

Kan du mekanisk presse bakkerne tilbage så de løsner sig fra skiven??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-02-04 22:45

Hej
Ofte kan der danne sig en lille rustkant på stemplet i cylinderen. Da det normalt er Oringen der trækker stemplet lidt tilbage efter aktiveringen vil rustkanten hindre returneringen af stemplet...

Problemet løses ved at fjerne bremse-klodsen og presse stemplet lidt ude ved aktivering af bremsen. og så tage lidt ståluld og rense kanten så stemplet er helt rent i kant.

Det kan være du skal ofre en ny gummi manchet til at sikre at der ikke kommer fugtighed ned til stemplet. Men nogen gange er kaliberen ikke fremstillet så der kan sættes beskyttelses manchet på.
God tur tol Bakken
Held og lykke
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : 653421

Dato : 14-02-04 23:15

Tak for disse svar ind til vider, jeg kikker på det i morgen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-04 23:17

Det ok men jeg er da ikke færdig med at svare mangler bare lige oplysninger om det jeg har spurgt om Mvh Sune

Kommentar
Fra : 653421

Dato : 14-02-04 23:22

hej Sune Jeg jeg kan presse bakkerne til bage så de bliver der. de går også tilbage når jeg løsner luftskruen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-04 23:29

Hmm det ku jo tyde på at det er returløbet til hovedcylinderen det så er galt med evt en ventil der hænger mvh Sune

Kommentar
Fra : hms

Dato : 15-02-04 00:43

Hej.
Har selv prøvet turen !
Ud med bremsestemplerne og poler dem blanke indtil de kan falde ud af kaliberen af sig selv (når ikke væsketætninger/støvtætninger er monteret)

Der bliver nemt en kant af aflejringer lige der hvor stemplet stikker udenfor de yderste tætninger og ,hvis der på et tidspunkt er skiftet bremsekloder, kommer stemplet til at arbejde lige i det område mellem støvtætningerne og aflejringerne.

Brug f.eks vandslibeparir P1500-2000 , og derefter let slibepasta, det er min erfaring.

Hav god tålmodighed med udluftning bagefter !

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 10:27

Altså hvis stemplerne kan gå tilbage ved evt udluftning så er det jo ikke fordi de ikke kan køre i cylinderen så må det jo være hovedcylinderens returløb eller forbindelsen derop det er galt med Mvh sune

Kommentar
Fra : 653421

Dato : 15-02-04 16:22

Ja, det mener jeg også, men hvordan konstatere man om hovedcylinder er defekt, kan det evt. skilles ad

Kommentar
Fra : 653421

Dato : 15-02-04 16:28

Jeg håber ikke at i bliver utålmodige med mig for jeg finder ikke ud af mit problem før næste weekend,da jeg arbejder som rejsemontør, og kommer først hjem igen på fredag. men jeg er meget glad for at i vil hjælpe mig

Accepteret svar
Fra : kattegat

Modtaget 50 point
Dato : 19-02-04 23:05

hej hej .dit problem har jeg løsningen på. det er et nyt reparationsæt i din hovedcylinder der skal til. jeg har en GS 450L fra 1986 der har haft samme fejl. Det er en membran der ikke åbner når du slipper håndtaget, derfor falder trykket ikke nok til at den slipper din skive. jeg mener det var omkring 250.- jeg gav for sådan et reb:sæt mvh kattegat.

Godkendelse af svar
Fra : 653421

Dato : 20-02-04 17:16

Tak for svaret kattegat.kan du fortælle mig hvordan man skiller hovedcylinderen ad tak for hjælpen Flemming soe-pedersen@mail.tele.dk

Kommentar
Fra : kattegat

Dato : 20-02-04 18:07

hej 653421. nej det kan jeg ikke. da jeg købte delene, og fik vores lokale mekaniker ,til at skifte det ud. mvh kattegat