/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Barnefader/Uggerslev-Fyn.
Fra : fritzy
Vist : 866 gange
125 point
Dato : 14-02-04 22:26

Barnefader/Uggerslev-Fyn.
Jeg prøver endnu engang.Jeg søger efter Mette Dinesdatter´s mor.Det eneste jeg har
er dato for Mettes fødsel(6-10-1816).Udlagt barnefader Dines Larsen , Uggerslev og
han er smed.Moderens navn er Christiane Olesdatter , men hvor gammel hun er og hvor
hun kommer fra det det er noget jeg forgæves har søgt på.
Jeg håber at der er noget hjælp at hente her igennem.
På forhånd tak
Fritzy.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-02-04 22:34

prøv at søge i kirkebøgerne online fra Odense eller Fs.

http://www.arkivalieronline.dk/kirkeboeger/Kirkeboeger.aspx
Senta

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 14-02-04 22:42

har du forsøgt at følge Mette længere frem for at se om hun er i FT, så kunne det jo være moderen var samme sted.

eller prøv på FS at søge på Dinesdatter og Danmark, så får du nogle muligheder at gennemgå.

Lis

Kommentar
Fra : fritzy

Dato : 15-02-04 00:03

Hej Senta.
Jeg leder i det ene sogn efter det andet men hun er "pist" væk???
Men jeg må lade som ingenting og lede videre.
Tak for dit svar.
Bedste hilsner
Fritzy.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-02-04 12:44

Nogle gange må man starte i fremtiden og gå baglæns.
Kan dette være Dines Larsen, smed, som i 1816 er udlagt fader?
Samtlige personer i husstanden

odense, Lunde, Otterup, Ørritslev by, , et hus, 65, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Dines Larsen, 48, Enke, , Smed,
Karen Dinesdatter, 12, Ugift, , Barn [Dines Larsen],
Else Dinesdatter, 11, Ugift, , Barn [Dines Larsen],
Jørgen Dinesen, 8, Ugift, , Barn [Dines Larsen],
Christen Dinesen, 6, Ugift, , Barn [Dines Larsen],
Samtlige personer i husstanden

odense, Lunde, Otterup, Ørritslev Bye, , Et Huus, 98, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Dines Larsen, 66, Gift, , Smed, Gudbjerg Sogn, Svendborg Amt
Ane Pedersen, 47, Gift, , Hans Kone [Dines Larsen], Norup Sogn
Mads Dinesen, 31, Ugift, , Barn [Dines Larsen], Smedesvend, Her i Sognet
Else Marie Dinesen, 13, Ugift, , Barn [Dines Larsen], Her i Sognet
Lars Dinesen, 10, Ugift, , Barn [Dines Larsen], Her i Sognet
Hans Madsen, 3, Ugift, , Pleiebarn [Dines Larsen], Hjastrup Sogn
Jørg(??) Dinesen, 25, Ugift, , Barn [Dines Larsen], Her i Sognet
Hilsen Jeannie

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 125 point
Dato : 15-02-04 12:53

Hvornår støder du første gang, helt sikkert, på Mette Dines-/Dinnesdatter - regnet fra nutiden og baglæns? Da hun bliver mor til én af dine aner? Hvis ja, hvor og hvornår var det? Ved du hvor og hvornår hun døde?

Hilsen Jeannie

Godkendelse af svar
Fra : fritzy

Dato : 15-02-04 13:39

Tak for svaret jkrjk2.
         Hej jkrjk2.
Først tak for alle dine svar som jeg efterhånden har modtaget,det hjælper mig et godt stykke på vej.Du spørger samtidig om hvordan jeg fandt Mette Dinesdatter.
Jeg plejer at søge i forskellige sogne , der kan man støde på en masse . Her søgte jeg
i Uggerslev og der kom på side 64 , fødte 1814-1832.Og her har vi så Dinesdatter født
6-10-1816/moderen Christiane Olesdatter/barnefader Dines Larsen.
Hvornår moderen er født ved jeg desværre ikke.
Det er den måde at jeg fandt denne fødsel på.Men det tyder ikke på at Dines og Christiane bliver gift , eller hvad?????                Bedste hilsner Fritzy.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-02-04 14:17

Hej Fritzy!
Det jeg mener er, hvornår fandt du ud af at Mette Dinesdatter er din 3xtip (eller noget helt andet)? Hun er formentlig mor til din 2xtip? Hvor boede hun, da hun blev mor?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : fritzy

Dato : 15-02-04 15:27

Ang:Dinesdatter.
Det ser ud til at Dines Larsen har arbejdet som smed i Uggerslev i 1816.
Om moderen til Mette Dinesdatter opholdt sig der ved jeg ikke.
Men jeg ved at Dines Larsen var gift 2 gange og det var ikke med Mette Dinesdatter
eller hendes mor.
Dines Larsen er min 2xtip , og hans far Lars Dinnesen er min 3xtip.
Dines Larsen får i et af sine ægteskaber en datter ved navn Karen Dinesdatter , der er født i 1823 , hun bliver gift med en Jørgen Hansen Dath .osv.osv. .

Bedste Hilsner Fritzy

Kommentar
Fra : fritzy

Dato : 17-02-04 21:48

Hej jkrjk2.
Jeg har nu fundet ud af at Dines Larsen bliver gift første gang med
Ane Marie Madsdatter -Dato 28-2-1817.
Anden gang er med,
Ane Pedersdatter-Dato 30-4-1835.
Så Dines Larsen har efter al sansynlighed ikke været gift med moderen til Mette Dinesdatter.