/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
illustrator hvordan laver jeg vektor
Fra : MaF1a
Vist : 767 gange
50 point
Dato : 14-02-04 22:00

Jeg har lavet et logo i photoshop og har både gemt det som jpg og psd fil,, nu har jeg taget det ind i illustrator hvor jeg skal lave det om så man kan lave det i alle størelser uden det store tab af logoets kvalitet, (altså zoom) sådan at logoe passer til alle størelser, plakater, hjemmeside, tøj, flyers osv.. hvordan gør jeg det??

Kommentar
Fra : jette

Dato : 14-02-04 23:12

Du kan gemme/eksportere det som kurver i Photoshop - derefter åbner du filen i Illustrator.
Måske du lige skal rette kuverne lidt til i Illustrator herefter.

Du kan også åbne din Photoshop-fil i Illustrator - dette lag dæmper du - derefter laver du et nyt lag ovenpå som du så kan tegne dit logo i (ligesom hvis man lægger pergamentpapir over noget og så tegner af). Husk at det er det nye lag der skal være aktivt og ikke billedfilen.

Venlig hilsen
Jette

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 15-02-04 02:50

Du må godt forklare det med kurvene lidt nærmere,, det er jo sådan at jeg har lavet et meget komplex logo, med massere af grafik som nok er lidt svær at tegne efter,, kan sende logoet i jpg fil til dig hvis det er...

Accepteret svar
Fra : mce

Modtaget 50 point
Dato : 16-02-04 20:25

Hej MaF1a

Du kan tage dit logo gennem streamline og dermed vektorisere det - det er hurtigt og rimeligt nemt, hvis du ikke har streamline - så kan du sende logo til mig, så skal jeg vektorisere det for dig.

Venlig hilsen
Martin

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 16-02-04 21:55

Hey martin

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 16-02-04 21:56

Hey martin hvis jeg lige kan få din mail så, jeg ville blive så glad for det hvis du kunne det

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 16-02-04 22:11

og hvilke format skal du have det i?,, baggrunden skal jo være transperant

Kommentar
Fra : mce

Dato : 16-02-04 22:29

Hey du

Du kan sende det til dtp@buwigrafisk.dk så kigger jeg på det i morgen - bare send det enten som jpg eller psd format (jeg laver selv om til det format jeg skal bruge)

Venlig hilsen
Martin

Godkendelse af svar
Fra : MaF1a

Dato : 18-02-04 13:10

Tak for svaret mce.

Kommentar
Fra : Valium

Dato : 25-03-04 10:42

Jeg skal vektorisere en fargelogo i photoshop. Hvordan gjør jeg det? Finner ingen konkrete svar på denne siden..

Kommentar
Fra : mce

Dato : 25-03-04 22:03

Hejsa

Det allernemmeste er at vektorisere dit logo med Adobe Streamline - et program der er lavet til netop dette formål. Ellers skal du hente dit logo ind i Illustrator og rentegne det selv.

Venlig hilsen
Martin