/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Problemer med Zyxel B-2000 og B-100
Fra : Kris
Vist : 500 gange
80 point
Dato : 14-02-04 21:17

Så har jeg igen problemer med mit trådløse netværk. Har haft det i 3 uger, men det har ikke virket endnu Jeg har lige haft det sendt tilbage til zyxel fabrikanten fordi den bærbare ikke kunne finde netværket. Det kan den så nu, men der er intet hul igennem og den bærbare henter ikke en ip adresse fra routeren (jeg kan dog se på routerens blå lampe at der er aktivitet). Jeg har slået alt fra mht. til sikkerhed og der er stadig intet hul igennem. Har prøvet at pinge de andre computere på netværket der er sat til routeren via kabel også uden success. Essid´et er det samme på både den bærbare og routeren. Jeg kører med windows xp, men har xp´s styring fra. Er der nogen der kan have en anelse om hvad jeg gør forkert eller hvad der kan være galt?
På forhånd tak.
Kris

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 27-02-04 12:00

har du nyeste firmware på B-2000 og B-100???

FTP.Zyxel.Dk
Her kan du hente den nyeste firmware!

prøv at fjerne al din sikkerhed og ta et skridt ad gangen!
det plejer at hjælpe, det er et problem der er set med zyxel B-serien før!

#12

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 27-02-04 22:04

Jeps, har nyeste firmware til B-2000 og har testet b-100 på et andet trådløst netværk, der virkede det.
Så jeg tror den måske stadig er gal med Routeren. Alt sikkerhed har været væk hele tiden hvor jeg har prøvet, så det kan heller ikke være det.

Kris

Accepteret svar
Fra : Fredison

Modtaget 80 point
Dato : 28-02-04 00:17

ja det lyder som en router fejl må jeg jo erkende!!

#12

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 29-02-04 19:32

Tak for svaret og din tid Fredison . Jeg sender den tilbage igen

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 29-02-04 22:03

Det var bare så lidt.. trist du må til at bruge tid på at sende det tilbage! hvor er det købt?

#12

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 29-02-04 23:04

Det er købt hos Itbutikken.dk. Så skal jeg nok undvære den i 2 uger igen, men det går nok.