/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan indstallere, men ikke spille?
Fra : Grise_tryne
Vist : 438 gange
199 point
Dato : 14-02-04 21:15

Hejsa jeg har fået nogle brændte spil af min far.....
jeg kan sagtens indstallere dem, men når de så er indstalleret vil de ikke spille. De siger bare indsæt den rigtige cd´rom.........
håber der er en der kan hjælpe.....

MVH Grise_tryne

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-02-04 21:22

Beklager, men der er filer der ikke er brændt med over. Formentlig skjulte filer der skal til for at de kan bruges.

En god ide er at bruge programmet "clone cd/dvd", på den måde sikrer man sig at ALT kommer med ved brændingen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-02-04 21:22

Der mangler åbenbart noget i den kopi du har fået.
Prøv med original cd

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 209 point
Dato : 14-02-04 21:26

det du mangler er måske en nocd crack.. mange spil har indkodet et program så de ikke kan spiles uden en original cd..

junior

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 21:28

Mange originale spil lader sig ikke bare sådan kopiere. Det burde din far havde vidst.
Der er kopibeskyttelse på.
Den kan dog omgås, men vi skal nok ikke opfordre til ulovligheder. Søg og du skal finde.
Pøj pøj

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-02-04 21:59

Samtidig med du vil spille ,lægger du CDén i,de fleste spilles på den måde!!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-02-04 22:14

Som CCjunior skriver er det nok crack´en du mangler.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-02-04 22:44

Men spørgsmålet er så, om man ikke får cracken med, hvis man cloner sin cd.?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-02-04 22:52

Den skal vist findes under programmer, hvis det er der man har installeret spillet.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-02-04 23:45

GRISETRYNE sover duZ

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-04 23:58

Cracken eller NO-CDèn ligger ikke på CDèn men skal hentes på nettet, endvidere skal man vide hvilken version af spillet der er tale om, er det v1.1 eller feks. 1.3
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 00:09

Jeg har da et spil hvor cracken er gemt sammen med spillet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-02-04 01:08

Ja Mordex, det gør vi proffer altid, men jeg formoder da ikke at GRISETRYNENS far er prof, for så havde han jo klaret ærterne for sin søn, og cracket spillene, så de virkede. Han har jo bare brændt så godt han kunne.
Endvidere er der nogle der har Neo CDèr der er selvudpakkene, og selvcrackkende, men det er jo en anden historie.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-02-04 09:21

Ja formentlig har han blot kopieret indholdet fra original cd-en over i et bibliotek, og derfra brændt filerne over på en cd.
(Sådan forestiller jeg mig det.)

ellebye

Kommentar
Fra : Grise_tryne

Dato : 15-02-04 16:00

der er crack på men de vil stadig ikke spille...
det er d der er det dumme...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 16:06

Du har kopieret cracken?

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 15-02-04 16:06

du install spillet og inden i mappen ligger der sandsynligvis et text dokument,om hvad du skal gøre for at cracke spillet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-02-04 17:37

Den crack pakker du ud, hvis den er pakket med zip eller rar, så får du spillets exe- fil, feks. Warcraft.exe
Denne sætter du ind i mappen, hvor du har spillet, og overskriver således den orginale Warcraft.exe
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Grise_tryne

Dato : 24-03-04 16:09

Tak for svaret CCjunior.