/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Omregistering en scooter...?
Fra : kalleq
Vist : 804 gange
80 point
Dato : 14-02-04 20:53

Hey derude....

Der er delte svar på hvor vildt man kan omregisterer en scooter 45 til en scooter 30, så derfor vil jeg spørge jer herinde...

Kan det lade sig gøre?

hvor kan det lade sig gøre?

hvor meget koster det?

Med Venlig Hilsen Casper Poulsen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 14-02-04 21:02

Det kan lade sig gøre, du skal bare snakke med din lokale politi-kreds så kan de fortælle dig præcis hvor og hvordan... Men det er IKKE billigt, kender ikke den eksakte pris, men det skulle være så dyrt så det ikke kan betale sig...

Men ok, hvis du nu har en feeeed 45'er der er meget værd, så kan det måske betale sig for dig, hvem ved ?

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 14-02-04 21:04

hvor meget snakker vi om ca?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 21:06

Alt kan lade sig gøre - men hvorfor.
Det ville svare til at lægge en 1.6 motor i en BMW 2.5.
Du skal lave alt for meget om for at få den godkendt som knallert.
Hvorfor ikke bare pille pladerne af og køre pænt.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 14-02-04 21:11

Jeg ved det ikke kalleq, men har hørt fra flere at det skulle være alt alt for meget, i forhold til hvis du solgte din og købte en tilsvarende i 30'er...

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 14-02-04 21:14

fordi at j snart er 16 år.... men hvis man piller pladerne og kører uden kan man jo ikke have forsikring på den...

jeg har købt en scooter 45 til 1500kr...(adly cat) hva sys i, kan det betale sig?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 21:16

Jeg ville gemme den i 2 år og prøve at købe en 30. Hvad med dine forældre? Kan de ikke hjælpe dig med "pant" i den store.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 21:17

Alternativt - prøv at bytte med en der er lovlig til dig - det må være muligt.

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 14-02-04 21:21

pant i den store???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 21:23

Ja jeg mente selvfølgelig at du evt. kunne låne pengene af dine forældre mod at de "lånte" 45eren. Så er de da sikker på du kører lovligt.

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 14-02-04 21:26

vil de ikke... tror i at det koster over 3000 at registere scooteren?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 21:35

Hvis du vil lave det hele af nye dele - så ja.
Måske kan du være heldig at finde de fleste ting som reservedele.
Prøv at snakke med den lokale forhandler - han kan måske hjælpe dig (du kunne måske hjælpe ham i din fritid).
Hvem ved - det er da et forsøg værd.

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 14-02-04 21:43

jeps... men kommer men hva sker der når den synes til en 30 scooter?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 21:46

Forstår ikke helt hvad du mener.
Når den er godkendt som knallert er den pot da ude, så skal den ikke længere bruge nummerplader.
Dernæst skal du bare have en knallertforsikring og en styrthjælm, så kan du suse.

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 14-02-04 21:50

men bliver der skiftet dele ud på den?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 21:52

Ja selvfølgelig.
Primært motormæssigt. Det er jo det der gør forskellen på en 30 og en 45.

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 14-02-04 21:54

men min 45 scooter kører kun lige 30 km/t... er det så også nødvendigt...?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 21:58

Ja det har ikke noget med sagen at gøre.
Der er helt klare regler for alle mål o. lign. på en knallert. (boring - indsugning - gearing osv.)
Derfor - snak med din lokale knallertmand - han giver dig sikkert gerne gode råd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 21:59

Kan se i din profil at du gør meget ud af tuningsudstyr.
DET KAN DU GLEMME HVIS DU VIL HAVE DEN GODKENDT SOM KNALLERT.

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 14-02-04 22:00

hmm... problemet er også bare at j ringede op til den lokale og spurgte om det kunne lade sig gøre at omregistere 45 scooter til 30 og der sagde han at det var helt umuligt og at det slet ikke kunne lade sig gøre....

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 14-02-04 22:04

min puch med monster tun har panserne taget...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 22:04

Selvfølgelig kan det lade sig gøre - han har nok mere ment at det ikke kunne betale sig.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 14-02-04 22:04

Det kan 100% sikkert lade sig gøre!

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 14-02-04 22:05

hvor skal man ringe hen til for at hører nærmere?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 22:07

Som tidligere nævnt.
DU FÅR DEN ALDRIG GODKENDT MED ALSKENS TUN OG ANDRE ULOVLIGHEDER.

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 14-02-04 22:10

der er ingen tun på min scooter... det eneste der ikke virker er el-starteren og så blink lysene som ikke blinker og bare lyser... men har hørt at man godt må kører uden blinklys, man skal blot række hånden ud....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 22:13

Hvad er det egentligt du vil?
Hvis du vil have din scooter ombygget som knallert må du betale.
Hvis du bare vil køre ulovligt, ja så kan du jo bare køre.
Findes der ikke en ungdomsklub eller andet i dit område?
Sidste udvej - byt den med en knallert 30.

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 14-02-04 22:16

tror bare ikke at der er nogle der vil bytte med en 45 scooter.....

jo, der findes en ungdomsklub i nærheden...?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 22:20

Så snak med dem, de kan hjælpe dig et langt stykke hen ad vejen - og så har du et sted at stå og rode. De har sikkert også værktøj o.lign. og måske kyndige lærere.

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 14-02-04 22:21

oki.... tak for hjælpen....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 80 point
Dato : 14-02-04 22:23

Selv tak - HUSK AT LUKKE SPØRGSMÅLET.

Godkendelse af svar
Fra : kalleq

Dato : 14-02-04 22:25

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-04 23:12

Det kan ikke lade sig gøre at få en 30 til en 45, og heller ikke omvendt. Når den en gang er typegodkendt som en af tingene, kan det aldrig i Danmark laves om. Det ved også enhver knallertmekaniker, ligesom alle mpotorsagkyndige på synshallerne.
Og bare pille pladerne af, ja det koster første gang 5000kr i bøde + hvis der sker noget vil forsikringsselvskaberne ikke dække, så dine forældre hænger måske på en millionerstatning. Og det bliver ikke bedre af du er over 15 år gammel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-04 23:56

Det er noget vrøvl at det ikke kan lade sig gøre.
Du kan også ændre gule plader til hvide og omvendt.
At det ikke kan betale sig er en anden ting.
Derudover er der ingen der forbyder dig at "lave en knallert" fra bunden af - det er blot hulens svært at få den godkendt, men umulig - nej.

Kommentar
Fra : 22489116

Dato : 26-01-05 16:24

hejsa...der er overhovedet ikke forskel på en adly jet og cat,normalt hedder 30 modellen cat og 45 jet, og modellen fra 96-99 er der overhovedet ikke det mindste forskel, en 45 har cylinder med anden typenr, og udstødning er større på en 45.
jeg synes ikke du skal begynde at rode dig i problemer med typegodkendelse ændring.
det kan lade sig gøre, men kræver godkendelse 3-4 steder fra og måske fremvisning til syn for godkendelse af ændring.
det vil koste dig op til 2-3 mdr og beløb der ligner 2-3000kr.
men derimod at reg. op eks 30 op til en 45 eller en 45 op til mc er meget let, du må ikke spørge mig hvorfor da jeg ikke laver loven.
jeg har en aprilia classic 50 som er lavet om til 70 ccm mc, det tog 1 uge.