/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
takt og tone
Fra : lunadc
Vist : 427 gange
1 point
Dato : 14-02-04 19:23

Kunne vi ikke blive enige om, at besvare spørgsmål, uden at kommentere andres besvarelser.
Den som spørger har mulighed for at vælge det svar, som passer bedst til hans/hendes situation og temperament.
Det bliver lidt anstrengende og læse det ene svar efter det andet, hvor man kritiserer og rakker ned på det andre svarer.
Det er jo ikke sådan, at der kun findes et rigtig svar på hvert spørgsmål, der er tit flere løsningsforslag, som alle kan virke i netop den situation.
Dvs. hvis vi nu skriver hvad vi ville gøre i den situation og ikke kommenterer hvad andre gør, det ville gøre det lidt mere behageligt at læse, og samtidig give spørgeren flere løsningsforslag.

Bodil

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-04 19:28

Det er rigtigt Bodil Mvh Sune Ps du har godt nok skrevet dette spørgsmål i hundekategorien

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-02-04 19:42

Altså Sune..........hvis du havde læst Bodils historik, havde du nok set at Bodil har svaret på spørgsmål i hunde kategorien, så det er nok derfor hun skriver et her.
Ups.......Sorry, jeg skulle jo ikke kommentere andres indlæg *GG*

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 20:04

Hvis man kunne vedtage at alle indlæg skulle være saglige og at man ikke må skrive et indlæg med mindre det er fagligt/sagligt så var der jo ingen grund til at kommentere. Jeg har set mange eksempler hvor uoverensstemmelserne skyldes diffust forklarede problemer, der så forårsager forskellig opfattelse af PROBLEMET, men jeg har også flere gange oplevet at det allerførste indlæg er baseret på total uvidenhed eller bare et forsøg på at være med, og vi er da nogle der både bliver beriget af andres viden, men som også finder en vis glæde i at kunne hjælpe andre med den viden man nu har.
Pointsystemet og den månedlige præmie er nok desværre årsag til en vis konkurrence, men som en skrev til mig da jeg beklagede mig over snyd og jeg alene vide ementalitet, på Kandu er der et bredt udsnit af befolkningen og derfor vil fungere på samme måde som samfundet.
Det er svært ikke at svare når nogen nedgør ens velmente forslag og selv om jeg er enig med dig så vil jeg ikke love, at jeg vil afholde mig fra kommentarer.
Spørgeren har da også lov til bede om hjælp til en sammenfatning hvis der har været mange idéer på banen.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : smut

Dato : 14-02-04 20:13

lige mine ord bjarneD

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 11 point
Dato : 14-02-04 20:34

Hvis man i et indlæg ser noget der er helt hen i vejret, er det svært ikke at rette.
Og da der kan være forskellige opfattelser om spørgsmålet, er det måske årsagen til de mange og forskellige indlæg. Endelig kan spørgsmålet en gang i mellem misforstås og måske derfor de mange forslag/løsninger. Tit bruges mange indlæg, til bare at zoome ind på selve spørgsmålet. Jeg er selv blevet rettet i noget som jeg var overbevist om er rigtigt - sådan en rettelse bruger jeg til at lære.
Men rakke ned og hakke på andre indlæg bør ikke være nødvendigt.
Emesen.

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 14-02-04 23:05

bodil da.
hvorfor alle de regler?????????
ps lige mine ord smut
polpot

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-02-04 12:32

Vi må nok finde os i, at vi mennesker er lige så forskellige som de hunde, der omtales i denne kategori. Men forskellige meninger og forskellige temperamenter. Og forskellig baggrund.

Hvis man stiller et (gratis) spørgsmål her på kandu, så inviterer man jo samtidig alle mulige forskellige mennesker med alle mulige forskellige baggrunde til at svare på spørgsmålet. Man kan selvfølgelig godt allerede i spørgsmålet præcisere, at man kun ønsker svar fra højtuddannede dyrepsykologer eller rødhårede, men selv om man gør det, så har alle kandu-brugere alligevel lige ret til at svare. Men man kan jo som spørgsmålstiller bare se bort fra de svar, som man har frabedt sig.

At andre kandubrugere meddeler en svarer at hans eller hendes kommentarer er uønskede, DET synes jeg er helt til grin! Personligt ville jeg måske respektere, hvis spørgsmålsstilleren frabad sig yderligere kommentarer fra mig, men bestemt ikke hvis "bandlysningen" kom fra en anden kandu-bruger.

Som de tidligere indlæg også er inde på, så handler det jo meget om forskellige holdninger til de samme ting. Og da vi jo er i en gruppe, som berører os alle rigtig meget følelsesmæssigt, -så kan vi nok ikke undgå konflikter. Det må være både indlysende naturligt og sundt. Det er da bare fint, at konflikterne er og bliver ved med at være med ord.

De stakkels spørgsmålsstillere, der ufrivilligt kommer til at lægge tråd til sådan et verbalt slagsmål, som der jo ofte er tale om, -de kan jo vælge: 1) at springe de pågældende indlæg over, 2) at nyde underholdningsværdien i debatten, eller 3) kaste sig ind i slagsmålet med liv og sjæl. Eller 4) -de kan frabede sig yderligere kommentarer fra én eller flere kombattanter og håbe på, at det virker. ---Så de er ikke så stakkels endda.

Men nej, ikke flere regler... Vi er forskellige, og det skal vi blive ved med at være..

Bodil... Konflikter er altså ikke så slemme...

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 15-02-04 12:43

Debat kan være utroligt givende.
Og det ville være synd at tage den indbyggede "brain-storming", der ligger i tage tråden op i andres indlæg, ud af debatten.

Men hvor god debatten bliver, afhænger så (bl.a) af vores evne til at fange bolden (ikke personen) og gå mod målet, der forhåbentligt bliver enten et klart svar eller en basis for spørgeren til selv at danne sin mening..

Men vi er jo bare mennesker. Debat kan aldrig blive klinisk ren og objektiv. Vi har jo følelser, agressioner, passioner som vores indlæg skal passere igennem, men det er måske også her, at energierne til opnåelse af bedre forståelse for tingene ligger, samtidig med begrænsningerne for det samme....

Godkendelse af svar
Fra : lunadc

Dato : 15-02-04 12:47

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-02-04 12:49

Hej, bvh! Vi er fuldstændig enige! Sjovt ikk'

Kommentar
Fra : eisner

Dato : 15-02-04 14:37

Hi lunadc.

Det ville glæde mig meget, hvis dit ønske/din bøn bliver hørt og EFTERFULGT.