/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2000 Advanced Server og Stofanet
Fra : Ladmorillo
Vist : 385 gange
130 point
Dato : 13-04-02 00:37

Hejsa

Jeg har som en del af et fag på min uddannelse sat en computer op med Windows 2000 Advanced Server. Jeg har så lavet forbindelse til internettet via en "Local Area Connection". Den står nu hele tiden og har activitet mellem Serveren og Stofanet og sender en masse packets frem og tilbage. Det ville jeg gerne have at den ikke gør da Stofanet jo er trafik-baseret. Jeg kan jo gå ind og disable denne LAN-connection hver gang jeg ikke skal mere på internettet men det er sq for belastende. Jeg regner med at den gør dette fordi internet-forbindelsen bliver betragtet som var det bare en client-computer et sted på et LAN og så tjekker serveren hele tiden om de kan se hinanden. Men jeg vil altså gerne have at den ikke gør dette, når jeg ikke surfer.

Anyone??

Ladmorillo

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-04-02 10:28

En mulig måde at omgå problemet kan være at ændre din idle-tid, som gøres via stofanet's hjemmeside. Sæt den evt til X-antal sekunder.
mvh
H
Catbody

Kommentar
Fra : Ladmorillo

Dato : 13-04-02 10:44

Tjah det har jeg skam tænkt på, men det vil jeg heller ikke.... jeg har sat min idle tid til max på to timer, og det vil jeg gerne beholde. Jeg leder efter en måde at fortælle windows at det er en internet-forbindelse og den skal ikke hele tiden lave activitet på denne forbindelse.....

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 130 point
Dato : 13-04-02 21:27

En mulighed var at sætte en firewall op med en regel mod dette.... Det er en effektiv løsning, men ønsker man ikke dette.... Kan du jo sætte MSIE op, så det er den eller andre programmer som åbner for forbindelen når de skal bruge en og dermed undgår du ovennævnte problem

Kommentar
Fra : Ladmorillo

Dato : 13-04-02 22:36

Nej ikke helt for når jeg normalt surfer er jeg måske på i en time (og tid er jo ligegyldigt med stofa, det er trafik) her har jeg jo ikke klikket fra side til side uden stop, der har været masser af pauser hvor jeg bare har læst på siden, men her vil Windows Server lave det der paging eller probing og på en time kan den sq godt æde en del op. Jeg leder efter en måde at slå denne aktivitet helt fra... eller en alternativ måde at sætte stofanet op på, så det ikke sker.

Ladmorillo