PC i højeste gear -hele tiden
Fra : Qualiman
Vist : 320 gange
100 point
Dato : 14-02-04 17:04

Min pc kører i højeste gear hele tiden bruger 95 % af kraften på ?????

Min datter har lånt den for at spille et par spil hun har købt (/helt lovligt i forretning) så mon der er løbet et eller andet på jeg vedlægger lige min Hijackthis file og håber på et par kvalificerede bud

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Program Files\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\WINDOWS\System32\ESB.exe
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\ccPxySvc.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\mqsvc.exe
C:\PROGRA~2\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
C:\WINDOWS\System32\mqtgsvc.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOFXM07.exe
C:\WINDOWS\system32\spider.exe
C:\unzipped\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.qe-consult.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Jubii - {4E7BD74F-2B8D-469E-DBF7-FD79BED5FA7D} - C:\WINDOWS\DOWNLO~1\jubii.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Program Files\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ESB] C:\WINDOWS\System32\ESB.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Programmer\Webshots\WebshotsTray.exe
O4 - Global Startup: hp instant support.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\HPis\bin\matcli.exe
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp officejet g series) - 1.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: Åbn billede i &Microsoft PhotoDraw - res://C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office\1030\phdintl.dll/phdContext.htm
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: symsupportutil - https://www-secure.symantec.com/region/reg_eu/techsupp/activedata/symsupportutil.CAB
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {4E7BD74F-2B8D-469E-DBF7-FD79BED5FA7D} (Jubii) - http://toolbar.min.jubii.dk/toolbar/dk/jubii.cab
O16 - DPF: {597C45C2-2D39-11D5-8D53-0050048383FE} (OPUCatalog Class) - http://office.microsoft.com/productupdates/content/opuc.cab
O16 - DPF: {9AA73F41-EC64-489E-9A73-9CD52E528BC4} (ZoneAxRcMgr Class) - http://zone.msn.com/binGame/ZAxRcMgr.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38005.3069907407
O16 - DPF: {CC05BC12-2AA2-4AC7-AC81-0E40F83B1ADF} (Live365Player Class) - http://www.live365.com/players/play365.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {DF6A0F17-0B1E-11D4-829D-00C04F6843FE} (Microsoft Office Tools on the Web Control) - http://officeupdate.microsoft.com/TemplateGallery/downloads/outc.cab
O16 - DPF: {E77C0D62-882A-456F-AD8F-7C6C9569B8C7} (ActiveDataObj Class) - https://www-secure.symantec.com/region/reg_eu/techsupp/activedata/ActiveData.cab

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 14-02-04 17:41

Hej,

Ja det er en ordentlige dag du har der.....

Jeg ville starte med først at disable antivirus programmet - Norton - ikke permanent men blot indtil af den egentlige årsag er fundet.
Så vil jeg fjerne så mange af de programmer der startes up automatisk som det nu er muligt fx quicktime og nogle af de toolbars du har installeret.

/TC

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-04 17:43

Hvis du trykker ctrl alt delete på en gang kommer der jo en windows jobliste frem hvor du kan se hvad der bruger din cpu live mvh sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 17:44

gad vide om khooker prøver at hooke op til noget?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-04 17:45

Du kan skrive msconfig i kør og slå det fra maskinen starter op med, med et flueben Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-04 19:24

du kan og se hvad der køre af tjenester ved at gå start>kontolpanel>administration>tjenester men pas på hvad du stopper af tjenester da der nogle af disse tjenester der bruges af systemet

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 16-02-04 08:01

Hej poul_from

Jeg lagde et af min datters programmer i "mølposen" derefter brugte jeg dit råd - lagde godt nok pc'ern men den kører fint igen

Godkendelse af svar
Fra : Qualiman

Dato : 16-02-04 08:01

Tak for svaret poul_from.
Du satte mig på sporet