/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
lamelgulv
Fra : ru1
Vist : 620 gange
50 point
Dato : 14-02-04 16:52

hej i panelet
jeg har været henne og lave en tilføjning på mit lamel(ask parket) og måtte slibe på det jeg ved at det er lud oliebehandlet
spørgsmålet er følgende hvad behandler jeg det med hvor jeg har slebet.
mvh leif

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-04 16:57

har du slebet luden af og hvis måd du jo fremskaffe en ny der macther måske har du en stump af det du har fjernet og kan tage med i byggemarkedet ? Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-04 16:59

Nå ok du har jo ikke fjernet noget så kan du måske låne nogle prøver med hjem på de små træplader de har Og sammeligne med

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 14-02-04 17:00

Hej.
Køb noget ordentligt Lud-olie. F.eks. Faxe har nogen forrygende gode produkter til behandling af træprodukter i alle afskygninger. Jeg vil mene at du kan mætte det op med en ny gang lud-olie. Bliv ved til det er helt mæt og ikke vil suge mere.

Botgaard.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 14-02-04 17:37

ru1

Tror du ikke nærmere det er hvidolieret ask lamel parket, det er det mest anvendte, hvis det er det så kan du få den rigtige plejeolie hos TRIP TRAP forhandlerne.

hvor tykt er dit lamel parket 14 mm eller 24 mm hvilket fabrikat ??

mvh
Per

Kommentar
Fra : ru1

Dato : 15-02-04 14:26

hej per
det er et produkt fra meyer-holtz i østrig, og det hedder philharmoniker parket og 14mm tyk, giver det dig nogle nye oplysninger-
mhv leif

Accepteret svar
Fra : bibsamie

Modtaget 50 point
Dato : 16-02-04 01:32

Leif

det mærke kender jeg ikke, men gererelt er ask hvidolieret, og ikke ludbehandlet, prøv at gå på din lokale tømmerhandel og se på en prøve, jeg vil næsten garantere at det er hvidolieret, så skal du bare gøre som tidligere skrevet, vi har lige selv lagt 220 m2 i vores stue det er 14 mm hvidolieret ask. hvis du ikke kan skaffe en prøve så send mig din adresse så skal jeg sende dig en prøve. bibs@c.dk

mvh
Per

Kommentar
Fra : ru1

Dato : 16-02-04 09:17

Godkendelse af svar
Fra : ru1

Dato : 17-02-04 09:21

Tak for svaret bibsamie.
jeg har en stump af gulvet jeg prøver at tage med i byggemarkedet tak for hjælpen
mvh leif

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 17-02-04 09:23

selvtak Leif

per