/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Program til at skrive Javakode..
Fra : Baracca
Vist : 707 gange
50 point
Dato : 14-02-04 00:49

Er der noget der har et forslag til et værktøj at skrive java-kode i, så det er nemt at køre det som selvstændige applikationer. Og meget gerne med et link til et sted, det kan downloades fra...

/Baracca

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-04 01:09

Ja; Notesblok (notepad.exe)

Kan du ikke prøve at omformulere dit spørgsmål, så man har en chance for at vide, hvad man skal svare på ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 01:11

Måske finder du det du søger på denne side:
http://www.c-point.com

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-04 01:11

..ellers ville jeg foreslå : http://www.borland.com/jbuilder/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-04 01:13

Gratis ? ...resten finder du her : http://wwws.sun.com/software/learnabout/java/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 14-02-04 01:30

Ja brug bare notepad.
Hvis du har installeret din java developement kit til at oversætte koden er det lige til.

Kommentar
Fra : Baracca

Dato : 14-02-04 01:34

Det er Development Kittet jeg er ude efter... Jeg har prøvet med J Creator, men den vil ikke som jeg vil... Er der nogen, der har et bud på mest oplagte fejl??:)

Den skriver Error : Invalid path, C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\javac.exe -classpath, når jeg compiler

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-04 09:25

Du har ikke sat din CLASSPATH variabel rigtigt op.

I autoexec.bat skal du have en linje med noget alá :

Kode
SET CLASSPATH=c:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\lib\classes.zip;.;

Du må finde din classes.zip i JDK og henvise til denne ligesom ovenstående

Iøvrigt er det smart også i autoexec.bat's PATH enviroment variabel at tilføje stien til dit ../bin bibliotek i JDK.

Kode
SET PATH=c:\;c:\windows;c:\windows\command\;C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin;

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-04 09:29

Ps.

Du henter JDK her : http://java.sun.com/j2ee/1.4/download-dr.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 14-02-04 11:40

Og tålmodighed. Det tog mig 14 dage at installere JDK første gang
men dengang vidste jeg heller ikke hvad et skrivebord på en computer var...hehe

Kommentar
Fra : pmbruun

Dato : 16-02-04 10:10

Det bedste og mest professionelle udviklingsmiljø til java du kan få gratis er nok eclipse (www.eclipse.org).

Peter

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-04 13:07

pmbruun -> Mange tusind tak. Eclipse ser ud som en spændende IDE (Integrated Development Enviroment) til Java. Den vil jeg afprøve, når jeg får tid engang i næste måned

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : tjanum

Modtaget 50 point
Dato : 26-02-04 00:43

Når du har svært ved at bruge JCreator, tror jeg ikke du vil finde det lettere at bruge eclipse. Hvis du er rimelig ny i Java (og i objectorienteret programmering generelt), vil jeg i stedet foreslå dig at prøve BlueJ, som du finder her:
http://www.bluej.org/

Den visualisere det der foregår på en meget pædagogisk måde, og så har den en masse features, der gør det let at komme i gang med at skrive og teste Java applikationer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-04 18:08

Baracca -> Har du fundet en løsning ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 07-10-04 16:31

<quote>Hvis du har installeret din java developement kit til at oversætte koden er det lige til.</quote>

Hvad er det der Java Developement Kit og hvor kan jeg hente det??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-04 19:49

Næehj... Det ser ik' ud som om du kunne bruge vor hjælp, så nu forlader jeg dig !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Baracca

Dato : 07-10-04 19:51

Tak for svaret tjanum.