/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Internet problemer!
Fra : xick
Vist : 480 gange
100 point
Dato : 13-02-04 23:48

Jeg har 3 computere sat op i netværk (direkte forbindelse til Internettet gennem en hub)... Her tidligere på dagen, valgte den nyeste computer, at stå af... Den kan ikke gå på internettet mere... Det skete pludseligt, efter min bror - ved en fejl - tog netværkskablet ud til min computer, istedet for sin egen... Nu vil min computer ikke gå på nettet, msn messenger osv... Når jeg forsøger at åbne en browser skriver den bare den velkendte meddelelse: "Siden kan ikke vises" (serveren blev ikke fundet)... Når jeg prøver at logge på msn messenger skriver den noget med, at det ser ud til jeg befinder mig bag en firewall... Jeg har slået min firewall fra (både Norton og den i windows), men den vil stadig ikke oprette forbindelse???
Nogen der kender til problemet? - For, for mig er det et rimelig stort problem... Har haft problemet med nettet før, men ikke at de 2 andre computere kører fint, mens den sidste ikke vil på nettet... Håber I kan hjælpe mig...

//xick

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-04 23:53

Prøv:
Start - Kør
Skriv cmd (command) Enter
Skriv i prompten: ipconfig/renew Enter

Kommentar
Fra : xick

Dato : 14-02-04 00:01

BjarneD-->

når jeg gør det får jeg følgende meddelelse:
"Der opstod en fejl under fornyelse af grænsefladen LAN-forbindelse: Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik timeout"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 00:10

Så prøv, igen kommandoprompten frem og skriv ipconfig/all
Du får et overblik over tilkoblinger og du kører enten på fast IP eller også skal du måske fjerne og geninstallere TCP/IP protokollen så du kan få aktiveret DHCP igen.
Du kan køre ipconfig/all på alle maskinerne og sammenligne.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 14-02-04 00:49

Det er helt normalt, at hubben skal bare havde taget strømmen i 10 sek. så når du sætter den til igen, skal du bare sige til comp. arbejd. online, så er alt ok.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : xick

Dato : 14-02-04 10:08

Jeg kan kun sige, at her er det mig der har dummet mig... almindelige TDC-bredbåndskunder, får kun tildelt 2 IP'er... Men da jeg satte min computer til, så det kun var den der var på nettet virkede det ikke weird... nåh, men det virker nu, efter jeg installerede en Client-protokol...

Da jeg ikke rigtig har brugt nogle af jeres svar, ved jeg ikke helt, hvor der skal uddeles point...

//xick

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 11:57

Du må mene et klientprogram da den eneste protol du behøver til Internet er en TCP/IP.
Hvis du ikke har haft klientprogram i, har din opkobling heller ikke virket før og altså har du stillet et vildledende spørgsmål.
Giv du bare PalleHansen nogle point til samlingen. Det er ikke points der betyder noget, vi vil gerne hjælpe, men det giver en flad fornemmelse når et problem er beskrevet sådan at kun et vildt gæt kan give svaret.
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-02-04 16:36

Ak ja man kan lære af sine fejl.
Nu er det sådan at det faktisk kun er USB der acceptere at stik tilsluttes og fjernes i aktiv tilstand. Jeg var ved at blive bange for at du måske havde skadet dit netkort.
Havde du haft en Router i stedet for din HUB, så havde der ikke været noget problem med flere maskiner på samme IP adresse.
Men da du nu er kørende igen, så er alt godt igen!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 16:43

Nu sker der normalt heller ikke noget vid at nappe et R45 med mindre det er et LAN til server lignende funktioner