/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
lexmark x73 kan ikke scanne
Fra : snaptil
Vist : 630 gange
100 point
Dato : 13-02-04 22:09

lige pludselig kan jeg ikke længere scanne, den skriver følgnde meddelse efter at scanneren har varmet op og jeg har valgt at sende filen til lexmark viewing booth: artcopy55.xe har fundet en fejl og afsluttes.
scannerem kører ikke frem og tilbage.
hvis jeg forsøger endnu en gang hopper den direkte til fejl meddelsen.
mit styresystem er xp og driveren er valgt til xp.
det har tidligere fungeret upåklageligt.
jeg kan godt udprinte.
jeg har afinstalleret og geninstalleret uden ændringer.
jeg mener det har virker for mindre end en uge siden, og jeg har installeret mange små programmer i mellemliggende tid.
-har lige forsøgt installere den på en vens maskine og her virkede den fint .. har afinstalleret og geninstalleret op til flere gange med programmet fra lexmark .. men det hjælper ikke

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-02-04 22:11

Har du prøvet med systemgendannelse?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-04 22:23

Prøv lige at tjekke Kontrolpanel - System - Hardware -Enhedshåndtering og se efter om der er nogle drivere der viser fejl, gult udråbstegn.
I forbindelse med billedhåndteringsenheder kan der godt opstå en fejl ved geninstallation så den lægger den nye driver i "Andre enheder".
Hvis det er tilfældet skal du højreklikke på enheden og vælge fjern og derefter genstarte og installere driveren under genstart.
Bjarne

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-04 22:44
Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-04 22:53

fjern 73
afinstallere driver
brug regcleaner
http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html <<--kun de nøgler der har med den at gøre
sæt til igen,indstaller den nye driver...prøv...hvis ikke på en anden pc...hvis det heller ikke virker er
det nok den der er noget galt med...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-04 23:03

Xou>>Det kunne jo tænkes at USB'en havde frakoblet og der så er gået ged i den ved bare at installere igen. Problemet kan løses som du beskriver, men det forudsætter at man ved hvordan man rydder op med en regcleane.
Bjarne

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-04 23:11

man skal KUN fjerne det der har med printeren at gøre,det skulle kunne ses at de
ting regcleaner finder...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-04 23:20

Jeg kunne endda gøre det i regedit, men spørgsmålet er om Snaptil kan.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 110 point
Dato : 13-02-04 23:23

han har lidt flere problemmer med sin pc:
http://www.kandu.dk/dk/spg/32857
så måske er det tid at formatere.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-04 23:35

Ja det er vist ikke bare noget der er holdt op med at virke. Det var da en utrolig masse junk der er på den maskine, Bare reparationsværktøjer og antallet af adware fjernere kan skabe problemer hvis man ikke ved hvad man har med at gøre og selv om den AVG antivirus kører rimeligt så er den ikke nogen super løsning og de Norton Utilities skulle smides langt væk. Ukyndige kan lave meget skade med sådan noget.
En grundig forårsrengøring vil være som at få en ny maskine.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-04 23:40

det er tidligt forår i år...

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-02-04 11:23

Kender nogle stykker der købte dem da de var på tilbud,bla en fotoklub,mener de alle har leveret dem tilbage p.g.a slige uregelmæssigheder

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 14-02-04 12:38

Hejsa.. lexmark har lavet et lille program der fjerner deres driver automatisk.. den kan du hente på

http://www.lexmark-europe.com/domino/html/emea/drivem.nsf/(PrinterDetached)/4920669772839E3E80256CAD00568A4A?openDocument&CTR=DK&LNG=da_DK

samme sted kan du hente en ny driver.. så burde dit problem være løst

driver = http://www.lexmark-europe.com/domino/html/emea/drivem.nsf/(PrinterDetached)/E8604E4CFF99A5CA80256C44002FE988?openDocument&CTR=DK&LNG=da_DK

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 12:53

Buch78>> Det problem kan så måske være løst. Prøv at se Xou's link til andet spg.. Den PC er et rod. (nørdet helt i fisk)
Bjarne

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 14-02-04 13:06

BjarneD >> Så rodet er den pc da heller ikke... og det mener jeg....
bare en typisk problem når man installere noget fra SUN

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 13:14

Buch78>>Det ved jeg nu ikke, prøv at se hvor Windows ligger og hvor mange vedligeholdelses programmer der er på. Bevares det kan køre sådan, men metoden lover ikke godt.
Bjarne

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 14-02-04 13:16

Jeg ser intet problem i at systemet ligger på drev E...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 13:32

Buch78>>det er symptomatisk for dårlig opsætning

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 15-02-04 15:08

BjarneD >> Ok så får du ret da jeg ikke gider at spilde mere tid på det/dig..
det er bare et bevis på at du er den selvlærte type.. det ikke ved hvad systemet bygger på…

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-04 15:12

Buch78>>Mage til selvhøjtidelig tumbe du aner jo ikke hvad du taler om!

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 15-02-04 15:16

BjarneD >> OK. Så lad os sige at jeg tager fejl… hvilken erfaring har du så med diverse systemer…..

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 15-02-04 15:20

BjarneD >> Jeg kan bare sige at da jeg tog "MCSA" var der ingen problemer i det.. da havde vi det oppe at vende..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-04 15:23

Buch78>>Så meget at jeg kunne leve af det. Hvad har du gang i? Du må jo have et enormt behov for at hævde dig.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 15-02-04 15:32

Det kunne måske godt se sådan ud.. men jeg mener at denne tråd kørte at sporet da man mente at vedkommende skulle formatere sin partion/hardisk... som jeg ser det er Logfile af HijackThis.. meget fint.. når man bare kommer af med problemet fra SUN.og Symantec... Derfor mener jeg ikke at man skal få en bruger til at formatere sit system....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-04 15:44

Buch78>>Det var heller ikke det der var meningen fra min side, men på den ene side er jeg træt af spørgere der ikke reagerer og når man så bliver gjort opmærksom på at han har et andet spørgsmål kørende samtidig så er det meget lidt seriøst da der jo teoretisk kunne være sammenhæng.
Hvis du nu ser på helheden hvor vi har en computer bruger der tilsyneladende hælder masser af rep. og vedligeholdelsessoftware i sin maskine og samtidig har en opsætning, der er usædvanlig for almindelige brugere, så mener jeg at der er oplagte muligheder for endnu flere fejl.
Det har intet med at gøre hvad der kan lade sig gøre og ikke kan,og skal vi så ikke lade det hvile for jeg tvivler på at spørgeren komme rpå banen foreløbig.
Bjarne

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 15-02-04 15:47

OK det er sidste er vi enig om forsat god dag.....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-04 20:15

ok,det var nok nogle store trin at tage - at formatere...
når men det er helt sikkert at der er noget galt med softwaren,da printer jo virker på anden pc - osse scanner....så det er vel bare
at finde ud af hvorfor.

har du gjordt som Rellom siger - systengendannelse
start-programmer-tilbehør-systemgendannelse-gendan til et tidpunkt hvor det virkere,som du kan fortryde bagefter,og vende tilbage
til din opsætning som den er nu.ps programmer der er indstalleret efter denne dato virker ikke mere.

i tilfør/fjern programmer kan du slette nogle opdate oa som måske ikke virker,f.eks slet opdate...prøv...gå til windows opdate efter endt test.ved server system anbefales det først at teste windows-opdate og nye driver - før det sendes ud på "firma" pc`erne har jeg læst.

en anden måde at rense system-filer på er ved at skrive i kør: sfc /scannow dog virker den kun ved xp pro,og alle opdate skal derpå indstalleres.

eller skal vi blive dristige igen,lav en repair af xp...når måske skal du først prøve at rense for spyware...held og lykke...

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 17-02-04 15:30

hejsa
for det første har jeg lige præcist brugt de programmer som findes hos lexmark til at afinstallere som installere som det fremgår af mit spørgsmål.. og ja de er downloadet derfra og ja de er til xp og ja har fulgt løsningen metoden.
mht til ad-aware programmer har jeg tidligere kun kørt med to ad-aware samt spyboot. men fik af arlet anbefalet en pakke af andre programmer har ingen ide om at de ikke skullel køre samtidig. pånær spyguard bliver de andre jo aktiveret manuelt.
jeg har ingen problemer med at mit c-drev =e-drev !!!
den lille ændring ligger jeg mærke til når jeg installerer, men ved da ikke om visse programmer automatisk forventer et c-drev og derfor ikke spørger!!
har tidligere gode erfaringer med norton utilities men afinstallere da gerne i et forsøg på at løse problemet.
har desuden forsøgt følgende
http://www.v2premier.com/techsupport/knowledge-base/Hardware%20Troubleshooting/Mpls%20Support%20Center/8/1/4/5/189/621/0000621-0000.htm
http://support.lexmark.com/cgi-perl/knowledgebase.cgi?ccs=58:4:0:94:0:0&emeaframe=&docid=ENUS6247
havde dog ikke denne artcopy.jag fil på min pc

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 17-02-04 15:57

har nu nu først brugt cleanreg3 fjernet alt fra lexmark, brugt afinstallations prog. fra lexmark, afintal norton afinstal ad-aware. installeret printer igen . samme problem kan printe men ikke scanne.

har lavet en rep af windows op til flere gange

efter at have renset for spyware

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-02-04 16:14

Prøv printeren på en anden PC hvis du har muligheden!At det ikke er scannerdelen der er i uorden,men som skrevet"Kender nogle stykker der købte dem da de var på tilbud,bla en fotoklub,mener de alle har leveret dem tilbage p.g.a slige uregelmæssigheder"

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 17-02-04 16:16

hejsa
har som tidligere skrevet (-: prøvet den på en aden pc, den fungerer der.. æv he he
er ved at overveje en formatering har haft lexmark i 1,5 år men efter jeg skiftede hd og fjernede den gamle hd er problemet opstået.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-02-04 17:01

ved ikke et forsøg:
prøv at sætte bios til default - altså nulstille den - måske er det en indstilling der du har ændret den ikke
kan li`- f.eks hvis det er usb - eller kan du indlæse usb driver igen eller først fjerne dem fra enehåndtering (i system i kontrol panel)
det ville jo være dobbelt æveligt hvis det er din pc der er årsagen...

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 18-02-04 18:51

nu er formatering altid den letteste løsning at komme med...
men tager lang tid at udføre, men jeg tror i forbindelse med at jeg brugte windows til at flytte filer fra gammel hd til ny er der gået meget galt. ihvertfald efter jeg har formateret den... fungerer den fint..'
men jeg vil opfordre andre til først at forsøge linkene mv.. for vi taler om ca 5-8 timer alt inclusiv sikring af gamle filer og installering af det hele igen

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 18-02-04 20:24

xou du holdte ud til det sidste...så point til dig

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 18-02-04 20:24

Tak for svaret xou.