/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Pixelview PlayTv Pro
Fra : klaus_xx
Vist : 255 gange
80 point
Dato : 13-02-04 22:00

Hej allesammen. Dette er min første dag her på kandu.dk, jeg håber der er nogle venlige pc ejer der kan hjælpe mig med et problem ang. Tv. kort. Først lidt om min Pc'er : 866Mhz 384 Mb sd ram, Gforce2 64 mb 110 mb hd og Win XP prof. Min direct-x er opdateret. Så skulle det være på plads. Og nu til problemet. Jeg har købt et Tv kort PV-BT878P+ (Rev 9D) type 1. Jeg sætter kortet i en ledig sokkel, tænder og Xp giver besked om er der er fundet nyt hardware. men det går galt når jeg kommer til driver installationen. Først får jeg en melding om at driveren ikke er winXP godkendt (jeg har forsøgt mig med flere forskellige) og når jeg trykker -fortsæt alligevel- får jeg en fejlmelding og installationen stopper. Selve programmet kan jeg godt installere, men når jeg starter det, får jeg meldingen - sorry, you have no vider capture hardware- det skyldes vel den manglende driver. Så nu sidder jeg lidt fast og har brug for hjælp.......

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-02-04 23:19

Kan det ikke skyldes at du ikke har noget (hardware) tilsluttet kortet. Video, camera eller lign.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-04 23:26

Du kan måske komme videre med Aida 32 som er et program hvor du kan se alt på din pc men også opgraderer igennem det eller install nye drivere http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=83 Du kan da prøve det er da et forsøg værd ellers er der mange gode programmer at have Mvh Sune

Kommentar
Fra : klaus_xx

Dato : 15-02-04 12:15

Hej.. Måske har jeg misforstået et eller andet, men skulle jeg ikke kunne se tv bare ved at tilslutte en almindelig tv antenne??? Jeg har prøvet at tilslutte et digital videokamera via svideo stikket med samme resultat.... En anden ting er at hvergang jeg starter op får jeg meddelsen "der er fundet nyt hardware"... er det ikke et driver spørgsmål?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-02-04 16:29

Det er godt nok et tv kort men der er ingen tuner i.
Se hvad jeg fandt når jeg søgte på google:
Pixelview PlayTV Pro. TV-kort m/Text-TV. PCI 0 kr 695,00 kr
Pixelview PlayTV USB. TV-tuner m/Text-TV, radio og Fjærnkontroll 0 kr 995,00 kr
Jeg har selv et grafikkort med video in, der kan jeg se fjernsyn på men det kræver at antennekablet kommer fra min video som i det her tilfælde fungerer som tuner.
Måske hjælper det det lidt videre

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-02-04 16:30

Sidste linie skulle være :
Måske hjælper det DIG lidt videre