/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Sortering af mails
Fra : egthorn
Vist : 329 gange
100 point
Dato : 13-02-04 16:42

Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg har Windows XP og Microsoft Outlook XP. Vi har i familien flere mailadresser. Hvordan kan vi sortere indgående mails, således at de bliver fordelt på de enkelte brugerkonti? Altså således, at mails til min mailadresse kun kommer ind på min brugerkonto - og ligeledes for de andre brugere af PC´eren. Jeg ved det kan lade sig gøre med Outlook ekspress! Det burde da også kunne fungere med Outlook XP.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-04 16:51

I outlook hedder det vist nok distributionsliste.
Filer>ny<distributionsliste
Om du som i Outlook Express kan skifte identitet ved jeg ikke..........måske.
Emesen.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 13-02-04 18:01

Hejsa
Jeg kender ikke outlook xp, men hvis den ligner outlook expres, kan det gøres på følgende måde:
1. gå ind på menupunktet "filer"
2. Ned til punktet "Identiteter"
3. Tilføj ny identitet

Herfra ligner opsætningen den du lavede 1. gang - når du herefter skal over på 'din egen' gør du flg.

1. Gå ind på menupunktet "filer"
2. Ned til punktet "Skift identitet"

Når det er gjort opretter du meddelelsesregler for hver identitet, det gøres sådan her:
Vælg Funktioner/Meddelelsesregler/Post
Opret en ny regel med følgende opsætning:
1. Vælg betingelserne for reglen: "Hvor linien Til indeholder personer"
2. Vælg handlingerne for reglen: "Hent den ikke fra serveren"
3. Beskrivelse af regel: Klik på den blå linie "indeholder personer" og skriv så den email adresse, du ikke ønsker at modtage post på. Tryk derefter på knappen tilføj.
4. Regelnavn: Giv reglen et navn og tryk OK
HUSK at aktivere reglen ved at markere det lille felt til venstre for reglen

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 19-11-04 20:38

Hejsa
Spørgsmålet har været åbent længe nu, du skal huske at lukke spørgsmålet. Dette gøres ved at trykke i højre hjørne, på accepter svar ovenover det svar, du synes er bedst. Har du ikke fået et svar, der er tilfredsstillende, så kom med en kommentar her, så kan der måske komme et brugbart svar

Ha' en fortsat god dag