/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan læse cd men ikke boote?
Fra : Jonn87
Vist : 436 gange
53 point
Dato : 13-02-04 14:34

Jeg sidder her med min anden computer, som er formateret ... når jeg starter DOS'en op og vil læse mine windows cd'er så går det fint, men når jeg skal installere windows "boote med cd'en" så Så skriver den at den ikke kan...

Grunden til at jeg ikke bare booter op med en startdiskette og skriver install, er fordi der ikke ligger en install fil på min xp cd...

Hvad skal jeg gøre?

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 63 point
Dato : 13-02-04 14:40

Hente en her http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/topten.php?hit=1 Mvh sune lidt nede på siden

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-02-04 14:47

Boot da op direkte på din WindowsXP-cd
Vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-04 16:08

Det er måske en opgraderings XP du har.
Emesen.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 13-02-04 16:16

Nope emesen.. fuld installation... nu prøver jeg lige med xp startdiskette.. håber det virker..

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-04 16:18

hent disse 6 diske herfra:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310994&Product=winxpINT
sp1 er service pack 1
eller start op med win98 startdisk,find mappen i386 og skriv winnt ,skal osse have
smartdrv på disken og køre den først,før winnt - hent her:
http://www.uv.tietgen.dk/staff/mlha/Download/drivers/index.htm
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307848&sd=tech

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-02-04 16:51

Jeg går ud fra at du allerede har WinXP Bootdiske. Hvis ikke er lagt links op på samme side som vejledningen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-02-04 16:52
Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 13-02-04 16:58

jeg fik lavet alle 6 disketter og så kørte jeg dem på computeren.
da den blev færdig med at køre disk 6 kom den frem med denne fejlmeddelse:

Der er fundet en fejl og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren.

BAD_POR_CALLER

Hvis det er første gang du har set denne stopfejl, skal du genstarte computeren. Hvis skærm billedet vises igen skal du gøre følgende:

Sørg for at alt ny hardware eller software er korrekt installeret.
Hvis dette er en ny installation skal du spørge hardware- eller softwareproducenten om der er window -opgraderinger som du muligvis har brug for.

Hvis problemet opstår igen skal du deaktivere eller fjerne hardware eller software der er installeret for nylig. Deaktiver nogle instillinger for BIOS-hukommelsen f.eks. caching eller afskygning.
hvis du skal bruge fejlsikret tilstand til at fjerne eller deaktivere komponenter skal du genstarte computeren og trykke på F8 for at vælge avancerede startinstillinger og derefter vælge fejlsikret tilstand.

Tekniske oplysninger:

*** STOP: 0x000000c2 (0x00000040,0x00000000,0x80000000,0x00000000)

Kommentar
Fra : technet

Dato : 13-02-04 17:15

john87 >>>
du skriver først dette :
Grunden til at jeg ikke bare booter op med en startdiskette og skriver install, er fordi der ikke ligger en install fil på min xp cd...

og ved du hvorfor det er nemlig fordi at install IKKE findes på windows xp
men det hedder winnt
og det ligger i mappen i386

.....................................

BAD_POR_CALLER

måske skal du lige sætte din fcb ned til 100 i din bios og evt tage en af dine ram ud af maskinen hvis du har flere i
.........................................................................................................................................................

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-04 17:17

Hvis det ikke er en næsten "nøgen" comp du sidder med - så tag alt unødvendigt ud,
og prøv igen.
Emesen.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-04 23:06

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/reskit/prmd_stp_czgw.asp
jeg forstå ikke helt den forklaring her..men er du sikker på du har brugt de RIGTIGE startdisk,for det skal være den til
xp pro
xp pro sp1 (service pack 1)
xp home
xp home med sp1
du skal hente
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310994&Product=winxpI NT

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-04 23:07
Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-04 23:09
Kommentar
Fra : peace135

Dato : 18-02-04 11:54

prøv at gå ind i din bios og se om den er sat til at boote op på cd-rom drevet

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 18-02-04 19:31

Tak for svaret Sunowich.