/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lupo 3L udstyr?
Fra : kpm10
Vist : 1951 gange
200 point
Dato : 13-02-04 11:38

Hej

Jeg skal hente min brugte Lupo 3L på mandag og jeg glæder mig rigtig meget!
Men der er et par spørgsmål der presser sig på!

Jeg ved jo at en del af bilen er af aluminium og der kan være nogle problemer med aluminium og stål sammen!

Så hvad så hvis jeg montere min bil radio i bilen? den er jo af stål! jeg har læst at man kan købe nogle specielle skruer så det ikke giver problemer, men hvad koster disse skruer?

Hvad hvis man montere c-lås i bilen, kan det ikke også give problemer?

Forhanlderen sagde at jeg ikke behøvede at sætte de relativt dyrer magnesium fælge på bilen, men bare kunne sætte stål fælge på bilen, kan det virkelig passe?

Han virker faktisk til at vide en masse om denne bil, men jeg vil jo helst ikke risikere at jeg om 2 år har en bil er er ved at irer væk.....

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 13-02-04 11:51

Ser ud som om det kunne blive nogle dyre første 15.000 km

http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=317

Håber at du slipper for problemer.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 13-02-04 12:16

Hvad tænker du på?

Det kan sgu ikke være dyre end den lorte peugeot 206 jeg har nu!!!!!!!!

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 13-02-04 12:21

Jeg har ikke selv erfaring med Lupo'en men jeg har hørt mange som har haft en masse problemer med den.
Jeg har også hørt andre som er vildt glad for deres Lupo, så jeg håber bare for dig at du ikke ramler ind i problemer og bliver glad for den.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 13-02-04 12:25

Det håber jeg selvfølgelig heller ikke.....men min nuværende bil er faktisk sat på den hjemmeside du hendviste til som en dem med flest problemer.....og det er enda 2år siden jeg satte den på......det er ikke blevet bedre med tiden!!!!!

Kommentar
Fra : geu

Dato : 13-02-04 12:33

>> kpm10, undskyld... Men det er hvad der kommer ud af og købe fransk kvalitet.

Ang. Din nye fine Lupo ved jeg det har meget og sige om man køre på de rigtige fælge og dæk da de er langt fra alle ander fælge opg dæk i vægt og rullemodstand.

Med hensyn til din radio... Så tror jeg ikke det har den store betydning hvilken skruer du sætter i. man bruger jo heller ikke andre bolte til alufælge og alu topstykker. Hvad mener du med om din C-lås vil give problemer??

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 13-02-04 12:37

Jamen hvis jeg køber et c-lål "gør det selv kit" vil der så ikke være noget stål der kommer til at røre ved aluminumen?

Ja det er ihvertfald ikke kvalitet! jeg glæder mig til noget tysk grundighed!

Kommentar
Fra : geu

Dato : 13-02-04 12:42

Jo det vil der jo... Men du kan jo ligge et tyndt lag gummi imellem eller sørge for og male de huller du bore med en god grunder så der ikke kommer kontakt.
Dem jeg har snakket med om deres Lupo har kun haft gode ting om den... På nær en, men det var noget med den var dyr og lave når sønnen havde haft den lånt.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 13-02-04 12:50

He he ja det kunne der jo være noget om!

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 13-02-04 13:01

Er der egentlig nogen der ved om der er side airbag i en årgang 2000?

Det glemte jeg faktisk og kigge efter....